۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تزریق بوتاکس چه مزایایی دارد؟

تزریق بوتاکس چه مزایایی دارد؟

آیا تزریق بوتاکس خوب است؟ احتمالا این سوالی باشد که گاهی از خود بپرسید.

به گزارش بازار، آیا تزریق بوتاکس خوب است؟ احتمالا این سوالی باشد که گاهی از خود بپرسید. صحبت‌هایی در مورد این کار شنیده‌اید و در مورد مقدار محبوبیت این روش در بین افراد مشهور یا اعضای خانواده به گوشتان رسیده است. ممکن است حتی تصاویر قبل و بعدی را مشاهده کرده و تصور کنید نتایج شما به چه صورت می‌شوند. قبل از تماس با متخصص بوتاکس تا حد امکان اطلاعات جمع کنید، این کار نشان می‌دهد که در مسیر درستی قرار دارید.

مزایای تزریق بوتاکس چیست؟

هرچند بوتاکس در ابتدا برای صاف کردن خطوط و چین و چروک‌های ایجاد شده در صورت که به دلیل افزایش سن ایجاد شده، می‌باشد، اما پس از تحقیقات فراوان پزشکان دریافتند که بوتاکس کاربردها و فواید پزشکی دیگری نیز دارد.

۱.کاهش و پیشگیری از ایجاد چین  چروک صورت

برای رفع چین و چروک و خطوط ریز، بوتاکس به عضلاتی تزریق می‌شود که معمولا دلیل چین و چروک هستند. این امر به ماهیچه‌ها امکان شل شدن در اطراف ناحیه تزریق را داده، پوست را دوباره هموار کرده و مقدار چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهند.

۲.اصلاح وضعیت چشم

بوتاکس می‌تواند برای مشکلات فیزیکی چشم مانند تنبلی چشم، استرابیسم (انحراف چشم) و بلفارواسپاسم (پلک زدن سریع) استفاده شود. سم عصبی موجود در سرم بوتاکس اثرات تیک عصبی و چپ بودن چشم که اغلب نشانه استرس و ضعف عضلانی است را نیز متوقف می‌کند.

۳.متوقف کردن تعرق بیش از حد

این درمان نه تنها به رفع هایپرهیدروزیس (تعرق بیش از حد) کمک می‌کند، بلکه می‌تواند اثرات تعرق ناشی از استرس را معکوس کند. این ماده استیلی کولین، ماده شیمیایی که در غدد عرق فعال هستند، را مسدود می‌کند. این امر به صورت ویژه در نواحی ای از بدن مفید است که بیشتر مستعد عرق هستند، مانند زیر بغل. برای رفع طولانی مدت، توصیه می‌شود بیمارانی که نیاز به حفظ نتایج دارند، تزریقات بیشتری انجام دهند.

۴.درمان بی‌اختیاری

بوتاکس به طور کلی راه‌حل درمانی برای رفع فعالیت بیش از حد مثانه است. با این حال، اگر دیگر درمان‌ها کارایی نداشته باشند، پزشک ممکن است تزریق بوتاکس را توصیه کند تا بی‌اختیاری ناشی از فعالیت بیش از حد مثانه را کاهش دهد.

۵.تسکین میگرن

تزریق بوتاکس چه مزایایی دارد؟

بوتاکس زیبایی برای درمان میگرن نیز کاربردی است. توکسین عصبی موجود در سرم بوتاکس شروع به اثرگذاری روی اعصاب کرده، از پاسخ‌های عصبی عضلات و انتقال درد که باعث سردرد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

چقدر طول می‌کشد تا متوجه نتایج درمان با بوتاکس برای رفع میگرن شویم؟

معمولا چند جلسه درمانی برای دستیابی به نتایج کامل نیاز است. بنابراین، ممکن است تا جلسه دوم یا سوم میگرن کاملا تسکین نیابد.

۶.درمان اسپاسم‌های گردن

مزیت دیگر تزریق بوتاکس این است که می‌تواند اثرات بیماری به نام دیستونی گردن  را کاهش دهد. این بیماری اغلب به خاطر قرار گرفتن سر در حالت غیر طبیعی روی می‌دهد و معمولا منجر به درد شدید گردن می‌گردد. بوتاکس با مسدود کردن اعصابی که باعث اسپاسم عضله می‌شود، از اسپاسم عضلانی جلوگیری کرده یا آن را کاهش می‌دهند.

۷.رفع علائم مشهود بالا رفتن سن

تزریق بوتاکس چه مزایایی دارد؟

یکی از رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین درمان‌های بوتاکس است. ثابت شده که این سرم در کاهش علائم سالخوردگی، به ویژه در کاهش چین و چروک، موثر است. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی که حالات صورت را ایجاد می‌کنند، به صورت ویژه از ایجاد چین و چروک فعال پیشگیری کرده و آن‌ها را کاهش می‌دهد. زمانی که با متخصص زیبایی کار می‌کنید تا برنامه درمانی بوتاکس موثری ایجاد کنید، می‌توانید بهبودی چند نوع از چین و چروک‌های صورت را مشاهده کنید:

  • چین‌های کنار بینی
  • خطوط گوشه لب
  • خطوط پیشانی
  • خطوط ریز و چین و چروک

تزریق بوتاکس می‌تواند همراه با دیگر درمان‌های زیبایی باشد تا بدون داشتن جراحی، به جوانسازی صورت کمک کند. می‌توانید درمان بوتاکس را با تزریق ژل همراه کنید.

تزریقات غیر تهاجمی مانند بوتاکس، قطعا یکی از بهترین روش‌ها برای بدست آوردن ظاهر جوان و بازیابی سریع، موثر و مقرون به صرفه آن است. قرار ملاقاتی با جراح پلاستیک برنامه ریزی کنید تا درمان رفع پیری با بوتاکس را شروع کنید.

۸.درمان TMJ

 استفاده از بوتاکس برای درمان بیماری TMJ (قفل شدن مفصل گیجگاهی – فکی) از سال ۲۰۰۲ تایید شده است. این روش بی‌خطر و موثر است. خصوصیات مسدود کنندگی عصبی بوتاکس به مبتلایان به TMJ کمک می‌کند تا علائم را کاهش و تسکین دهند.

۹.کاهش درد مفصلی

اگر درد مفصل، آرتروز  یا درد به علت کار کشیدن بیش از حد دارید، تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند.

۱۰.کاهش خطوط پنجه عقابی

در آخر، درست همانطور که تزریق بوتاکس به کاهش علائم چین و چروک فعال بزرگ روی صورت کمک می‌کند، این درمان در کاهش خطوط پنجه عقابی در اطراف چشم‌ها نیز مفید است.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟

برخی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید:

  • ابتدا متخصص بوتاکس باید پزشک باشد یا پرستاری باشد که تحت نظارت کامل پزشک است. باید با ساختار صورت و روش‌های مربوط به درمان‌های تزریقی آشنایی داشته باشد. قبل از شروع درمان، بهتر است مطمئن شوید شخصی که تزریقات را برای شما انجام می‌دهد، اعتبار کافی برای درمان مناسب شما را دارد.
  • دوم تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه زمان می‌برد. گاهی بی‌حسی موضعی برای پوست استفاده می‌شود. سوزن کوچکی برای تزریق بوتاکس به عضلات خاص صورت استفاده می‎‌شود تا نتایج مورد نظر ایجاد گردند. می‌توانید انتظار درد خفیف داشته باشید و حدود یک هفته زمان می‌برد تا اثر کامل ظاهر شود. پیش از عمل، باید از مصرف داروها و مکمل‌های ضد التهابی مانند ایبوپروفن، Advil، Motrin، ویتامین A، روغن ماهی، ویتامین E، Vioxx و دیگر موارد، حداقل تا دو هفته اجتناب کنید.
  • سوم تزریق بوتاکس معمولا از الگوی تزریقی پیروی می‌کند که در ۴ تا ۵ ناحیه اصلی قرار دارد که شامل پیشانی یا نواحی اطراف چشم‌ها می‌شود. پزشک مجرب و ماهر ممکن است اکثر تزریقات را بسته به نتایج مورد نظر و وضعیت پوست انجام دهد. اگر بعد از تزریق خونریزی پیش بیاید، احتمالا روی آن ناحیه فشار وارد کنند. برای کاهش کبودی بعد از درمان، توصیه می‌شود که بیماران از مصرف داروهای مرتبط با آسپرین خودداری کنند.

بوتاکس تا چه زمانی ماندگار است؟

برای نواحی که با بوتاکس درمان می‌شوند، باید نتایج را حداقل در ده روز مشاهده کنید. چین و چروک ناپدید نمی‌شوند، اما به منظور کاهش آنها عضلات شل می‌گردند. خطوط عمیق‌تر کمتر مشهود می‌شوند، اما خطوط ریزتر کاملا محو می‌گردند. به مرور زمان، در نهایت، فعالیت عضلات به حالت طبیعی برگشته و بوتاکس شروع به دفع شدن می‌کند. بوتاکس حدودا ۳ تا ۶ ماه ماندگار است و در ماه چهارم در حالت متوسط خود قرار می‌گیرد.

منبع: https://liyaclinic.com/

کد خبر: ۲۰۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha