۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
نمایشگاه های بین المللی صنعت سبز است| حذف واسطه ها با برگزاری نمایشگاه ها رقم می خورد

نمایشگاه های بین المللی صنعت سبز است| حذف واسطه ها با برگزاری نمایشگاه ها رقم می خورد

رئیس تعاونی اتحادیه صادرکنندگان استان یزد گفت:نمایشگاه ها عرضه مستقیم توانمندی های تولیدی، صنعتی، اقتصادی و تجاری کشور به طرف های تجاری داخلی یا خارجی هستند.

به گزارش بازار، میرزایی در خصوص نمایشگاه کاشی و سرامیک گفت: به سبب شرایط چندین سال گذشته، نمایشگاه کاشی و سرامیک برگزار نشد اما امسال با همکاری سازمان توسعه و تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی، این نمایشگاه با حضور ۱۰۰ شرکت توانمند و دانش بنیان و در حوزه های مختلف کاشی و سرامیک برگزار شد و امسال شرکت های جدیدی در نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه، همایشی برگزار شد که این همایش تاثیر بسزایی در حوزه توسعه صادرات خواهد داشت و فعالان در حوزه روسیه، اوراسیا، عراق، افغانستان و قفقازستان در این همایش حاضر بودند و بعد از این همایش غرفه داران خبر از استقبال بسیار زیاد تجار داخلی و خارجی از این نمایشگاه دادند.

میرزایی در خصوص تفاهم نامه منعقد شده در این‌نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه از کشور های مختلفی جهت ارتباط مستقیم تولید کننده داخلی با تجار خارجی و حفظ بازارهای موجود و شناسایی بازارهای جدید در این صنعت حضور داشتند و تجار کشورهای افعانستان، تاجیکستان، عمان، عراق، ترکیه، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، آذربایجان، صربستان. استرالیا، پاکستان از این نمایشگاه بازدید داشتند و اعلام علاقمندی برای همکاری جهت استفاده از ظرفیت های بالقوه ایران کردند.

وی گفت: نمایشگاه ها عرضه مستقیم توانمندی های تولیدی، صنعتی، اقتصادی و تجاری کشور به طرف های تجاری داخلی یا خارجی هستند و به عبارتی حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم تولید با مصرف کننده را نمایشگاه ها به همراه دارند.

او مطرح کرد: علاوه بر موارد گفته شده نمایشگاه ها مرکز تبادلات اطلاعات، توسعه دهنده اطلاعات و اشتغال زایی هستند و نمایشگاه ها۱۰ برابر توریست گردشگری می‌توانند توریست صنعتی و تجاری داشته باشند و به عبارتی یک صنعت سبز است.

میرزایی افزود : اگر کشور ما بتواند به سمت توسعه صنعت نمایشگاه و جذب توریست تجاری حرکت کند بسیار ارزشمند خواهد بود به طور مثال گوانجو چین مرکز نمایشگاها شد و در حال حاضر درآمده فوق‌العاده ای در این زمینه دارد.

رییس تعاونی اتحادیه صادرکنندگان استان یزد گفت : نمایشگاه کاشی و سرامیک برای اولین بار در سال ۸۳ در استان یزد برگزار شد که باعث تحول صادراتی این استان شد و یزد را تبدیل به قطب صادراتی کاشی و سرامیک کشور کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha