۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
«اقتصاد مردمی» بازار را به تعادل می رساند
مدیرعامل شرکت «اریکو»:

«اقتصاد مردمی» بازار را به تعادل می رساند

گرگان- ساداتی، مدیرعامل شرکت «اریکو» گفت: تا وقتی حضور دولت در اقتصاد نسبت به بخش خصوصی کاهش نیابد و شاهد اقتصاد نشود، بازار و اقتصاد به تعادل نمی رسد.

امیرحسین ساداتی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تا وقتی حضور دولت در اقتصاد نسبت به بخش خصوصی کاهش پیدا نکند و شاهد اقتصاد مردمی نباشیم، بازار و اقتصاد به تعادل نمی رسد.

مدیرعامل شرکت «اریکو» با تاکید بر اینکه دولت باید ریل گذار و تسهیلگر باشد، افزود: با این وجود دولت همه اقتصاد را به دست خود گرفته و فقط فعالیت های خودش را توجیه می کند.

او شرایط اقتصادی را وخیم ارزیابی کرد و گفت: اگر در این رابطه تصمیم درستی گرفته نشود ممکن است در آینده اتفاقات بدی رخ دهد.

وی با بیان این نکته که دلال و اخلالگر ارزی اصطلاحی برای مصرف عمومی است، خاطر نشان کرد: ما اقتصاد دان نیستیم اما الفبای اقتصادی را می دانیم. به نظر می رسد هر تحولی در بخش اقتصادی رخ دهد با اراده دولت است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: اگر اتفاقات تاثیر نوسانات ارز بر تولید را در قالب نمودار بررسی کنید حرکت فعالیت ها در این حوزه شبیه نمودار زلزله نگاری است.

او ضمن یادآوری این مطلب که شرایط فعلی بازار ملتهب و دارای نوسان شدید است، افزود: درحال حاضر مصرف کننده قدرت خود را به شدت از دست داده و از آنجاییکه مصرف کاهش داشته تولید دیگر توجیه ندارد و بنابراین رکود تورمی در حال تشدید است.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha