۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
تصویب منطقه آزاد تجاری منطبق با منافع کل اردبیل باشد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تصویب منطقه آزاد تجاری منطبق با منافع کل اردبیل باشد

اردبیل- عباس‌زاده، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: تصویب تشکیل منطقه آزاد اردبیل باید منطبق با منافع کل استان باشد تا بتوانیم در راستای بهبود وضعیت استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

محمود عباس‌زاده مشگینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تصویب تشکیل منطقه آزاد اردبیل باید منطبق با منافع کل استان باشد تا بتوانیم اختلاف نظرها را کنار گذاشته و در راستای بهبود وضعیت استان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و از ظرفیت‌های آنان به صورت کامل بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته مصوبه تشکیل منطقه آزاد در نوار چهار شهرستان به تصویب رسیده بود گفت: این در حالی است که هم‌اکنون تصویب منطقه آزاد در یک نقطه و بدون ذکر اسم شهرستان رقم می‌خورد و این موضوع نیازمند چکش‌کاری است تا بتوانیم مصوبه‌ای کارشناسی داشته باشیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس خاطرنشان کرد: حرکت بر مبنای عدالت باید در ایجاد منطقه آزاد تجاری مد نظر باشد تا بتوانیم در راستای استفاده از ظرفیت‌ها به خصوص بحش کشاورزی موفق عمل کرده و با اشتغال‌زایی در این زمینه به تمامی اهداف مورد نظر دست یابیم.

عباس‌زاده مشگینی بیان کرد: باید شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری فراهم شود و بتوانیم چنین موضوعی را به محل تعارض منافع تبدیل کنیم و با حذف محرومیت به اهداف مهم دارا بودن منطقه آزاد تجاری دست یابیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: تصمیم عادلانه و عالمانه برای دنبال کردن منافع ملی جزو اولویت‌های اساسی است و باید جلوی از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی گرفته شود تا بتوانیم مشکلات اقتصادی استان اردبیل را که ناشی از بیکاری است برطرف کنیم که این موضوع در حال حاضر نیازمند اتخاذ تصمیم‌گیری‌های اساسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در راستای اتخاذ تصمیمات اساسی و حل مشکلات موجود در این زمینه اقدامات عاجلی توسط دولت در دستور کار قرار گیرد و بتوان برای آینده استان چشم‌انداز روشنی را ترسیم کرد.

کد خبر: ۲۰۳٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 12
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احسان IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      11 3
      نماینده محترم مشگین شهر تجاری آزاد راانجام لاری بزن ومرکز ش رو مرادلو اعلان کن تا برای نماینده بودن زمینه فراهم شود چون پایانه مرزی لاری چندین سال است به اقتصاد استان کمک می‌کند کمی تعقل کن وحرفه بزن که مایه شرمندگی نباشه درمقابل خداوند متعال جواب خواهید داد اگر حق مسلّم بیله سوارمغان را نادیده بگیرید.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      5 4
      به نظر من شهر نمین بهترین جا برای منطقه منطقه آزاد می باشد
      • مهرداد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
        1 4
        نمین شهر فرهنگ و ادب با موقعیت بسیار عالی
      • علی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
        2 1
        دوست عزیز منطقی باشیم، بنظر شما بیله سوار و منطقه مغان که قطب کشاورزی محسوب میشود و دارای گمرک هست و ظرفیت بالقوه سرمایه گذاری دارد، نمی‌تواند منطقه آزاد شود!؟
    • مظلوم US ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      15 1
      منطقه آزاد تجاری برای شهرهای مرز نشینه نه برای مشکین و همسال مشکین
    • آمین IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      1 2
      شهرستان مرزی اصلاندوز
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      2 0
      منطقه آزاد تجاری حق مسلم شهرستان مرزی بیله سوار مغان است.
    • بایرام IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      1 2
      سلام خدمت هم استانیهای عزیزمن فکرمیکنم که منطقه ی ازاددرنمین بایدباشدتامرکزاستان وکل مردم بتوانندازان بهره ببرنداستان اردبیل باشهرهایش زیادمسافت ندارندهم شهرهایش سودش رامیبرندهم مردمش
      • اسماعیل IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
        1 1
        نه مشگین شهر نه نمین فقط بیله سوار دولت کلی هزینه کرده برای زیر ساخت و غیره
    • FR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      .منطقه ازاد حق شهرستان بیله سوار
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      منطقه آزاد تجاری تعریف بانک جهانی: قلمرو معینی است که غالبا در محدوده داخلی یک بندر یا در مجاورت آن قرارگرفته و در آن تجارت آزاد با سایر نقاط جهان مجاز شناخته شده است. تعریف یونیدو(سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد):به ناحیه صنعتی ویژه در خارج از مرز گمرکی که تولیداتش جهت گیری صادراتی دارند گفته می شود. تعریف بین المللی: محدوده حراست شده بندری و غیر بندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی،بخشودگی سود و عوارض گمرکی....به توسعه سرزمین اصلی کمک می کند. ۱۴۰۱٫۱۱٫۱۲
    • حامد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      0 0
      به نظرم حق شهرستان مرزی بیله سوار مغان هست که مرکز آزاد تجاری وصنعتی شود چون پتانسیل های نظیر گمرک دارد و هم کشاورزی وتولید و برای استان مفید خواهد بود