۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
صنعت نساجی اصفهان ضعیف شده است| ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین ماشین‌آلات
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

صنعت نساجی اصفهان ضعیف شده است| ضرورت ورود شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین ماشین‌آلات

اصفهان - سهل‌آبادی؛ رئیس خانه صمت اصفهان گفت: متاسفانه صنعت نساجی در منچستر ایران رو به افول رفته و در این میان فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی از مهم‌ترین مشکلات این صنعت است.

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه راهکار پیشرفت صنعت نساجی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: لازم است شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تامین ماشین آلات صنعت نساجی وارد شوند، تجربه نشان داده است که ورود شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه تامین ماشین آلات و قطعات مربوط به آنها را رفع کند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های نه چندان دور اصفهان به دلیل کثرت کارگاه ها و کارخانجات نساجی به منچستر ایران معروف بود، ادامه داد: با رونق صنعت نساجی شاهد رشد صنایع دیگر از جمله آهنگری، قطعه سازی و غیره هم در اصفهان بودیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه تا چندی پیش هم کارخانجات این صنعت در سطح استان فعال بودند، ابراز کرد: با توجه به بحران های اقتصادی طی سال های گذشته بسیاری از این کارخانجات نیروهای خود را تعدیل کردند.

فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی

وی بابیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان صنعت نساجی در سطح استان و حتی کشور فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات تولیدی است، تصریح کرد: به دلیل اینکه پول‌ ملی ارزش پایینی دارد صنعتگران نتوانسته‌اند تجهیزات و ماشین آلات نو برای کارگاه‌ها و کارخانجات خود خریداری کنند.

سهل آبادی با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده است که برخی از کارخانجات رو به خرید تجهیزات دست دوم آورند، گفت: مطمئنا با استفاده از تجهیزات دسته دوم تولیدات به کیفیت سابق نیست و امکان رقابت با تولیدات خارجی را نخواهیم داشت.

رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از کارخانجات نساجی اصفهان به اطراف منتقل شده است، بیان کرد: صنعت پوشاک و نساجی یکی از صنایعی است که تولیدات آن کاربرد زیادی بین مردم دارد و از این رو باید تولیدکنندگان با حمایت های دولتی اهتمام به ارتقای این صنعت داشته باشند.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha