۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مشکل دید در شب دوربین مداربسته

مشکل دید در شب دوربین مداربسته

مشکل دید در شب دوربین مداربسته امکان دارد در هر زمانی رخ دهد.

به گزارش بازار، مشکل دید در شب دوربین مداربسته امکان دارد در هر زمانی رخ دهد. در این صورت دوربین قادر است تا تصویرها را در روز رکورد کند، اما در شب نتواند با وضوح بالا تصاویر را ضبط کند. لذا کیفیت تصاویر پایین می آید. در این جا لازم است که تعمیرات لازم انجام بگیرد.

دوربین مدار بسته داهوا

لازم است بدانید دوربین مداربسته داهوا قابلیت دید در شب با کیفیت های مختلف و قیمت های مناسب را دارد.

لیست قیمت داهوا در سر تا سر دنیا کاملا مشخص است. داهوا به علت این که قیمت های مناسبی را به مشتریان عرضه می دارد توانسته تا بهترین و بی نظیرترین فروش را در همه دنیا از آن خویش نماید. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا از مهم ترین عوامل موفقیت این برند محبوب است.

مشکل دید در شب دوربین مداربسته

علت کار نکردن دید در شب دوربین مدار بسته

  • برخورد نور مستقیما به لنز دوربین

همان طور که می دانید مکان نصب دوربین مدتر بسته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین همان قدری که بایستی به نور کم حساس باشد لازم است که به نور بیش از اندازه نیز توجه داشته باشید.

 زمانی که نور بیشتر از حد استاندارد بر لنز دوربین بتابد می تواند تصاویر را خراب و بی کیفیت در بیاورد. بنابراین باید تا حد امکان تعادل را در میزان نوری که به لنز می تابد رعایت نمایید.

تابش زیاد نور به دلیل این که باعث می شود تا برخورد نور به لنز دوربین زیاد باشد سبب کارکرد بد دوربین می شود. در این شرایط قابلیت لنز کاهش می یابد و قدرت رکورد تصویرها از رزولوشن کمی برخوردار خواهد شد.

  • لنزی که آلودگی دارد علت دید خراب دوربین

 این مورد ساده می تواند تمام تصاویر ضبط شده را نادرست و خراب نشان دهد. چنان چه لنز دوربین پاک نباشد و دچار کثیفی باشد نور لازم به دوربین نمی رسد. در این حالت مشکل دید در شب دوربین مدار بسته خواهیم داشت.

  • وضعیت ال ای دی مادون قرمز دوربین

 در بعضی از دوربین های مدار بسته همه ال دی ای های مادون قرمز در مجاورت هم هستند. در این شرایط دوربین توانایی دید در شب را ندارد. این حالت سبب می شود تا لنز خراب شود.

 برای پیشگیری از این رویداد لازم است که فواصل ال دی ها با لنز و با هم به طرز صحیحی تنظیم شود.

Issue With Camera Night Vision in my narrow side alley - IR is reflecting  from the walls | IP CCTV Forum for IP Video, network cameras & CCTV software

  • نصب دوربین در مکانی غلط

در نظر داشته باشید که شما باید دوربین مدار بسته را در جای بسیار صحیح قرار دهید. کوچکترین اشتباه در این امر می تواند نتایج بسیار بدی حاصل کند. در این حالت ممکن است نتیجه اشتباه را نتوان به راحتی جبران نمود.

برای مثال چنان چه در دور تا دور دوربین مدار بسته یک شیشه وجود داشته باشد می تواند مثل یک آینه سبب بازتاب نامناسب به سوی دوربین شود. این وضعیت سبب خرابی دید در شب دوربین می شود. برای عملکرد درست تعمیر دید در شب در دوربین را باید در دستور کار خود قرار بدهید.

  • اختصاص دادن نور مرئی به محیط

همان طور که پیش از این اشاره کردیم نور زیاد و کم در محیط می تواند عملکرد مناسب دوربین مدار بسته را بر هم بزند. اما بعضا اتفاق می افتد که یک دوربین مدار بسته به یک چشمه نور اضافی احتیاج داشته باشد. این مورد سبب می شود که دوربین به طور دقیق مثل روز، کار ثبت و ضبط تصویرها را آغاز کند.

 اگر نوردهی به صورت مطلوب در هنگام ثبت کردن تصویرها در شب باشد سبب می شود که کیفیت و وضوح تصاویر عالی شود. در نظر داشته باشید که حتی چندین نور ریز هم می توانند وضوح تصاویر را تا میزان بالایی افزایش دهند.

 بهره گیری از یک نور جیوه ای در قسمت بالایی یک ساختمان شبب می شود که این نواحی به شکل طبیعی روشن باشند. در این شرایط ابعاد و سایه های اجسام و ماشین هایی که از آن جا عبور می کنند تا حد زیادی کم می شوند.

  • انتخاب بهترین دوربین دید در شب

 در زمانی که می خواهید دوربین مدار بسته بخرید لازم است که به ال ای دی و چراغ هایی که در آن وجود دارند توجه کافی را داشته باشید. این دقت برای این است که در نهایت بهترین نتیجه ایده آل حاصل شود. این در حالی است که انواعی از دوربین مداربسته هستند که به علت کیفیت پایین نمی توانند نتایج مطلوبی را حاصل نمایند.

 امروزه برخی از مدل های جدید دوربین مدار بسته به بازار عرضه شده اند که از جدیدترین تکنولوژی ها بهره می برند. در این مدل از دوربین ها بهترین تصاویر با کیفیت بالا و همچنین تصاویر به صورت رنگی حاصل می شود.

مشکل دید در شب دوربین مداربسته

دوربین های مخصوص امنیت نباید کمترین ضعفی برای گرفتن تصاویر به صورت لحظه ای در شب داشته باشند. چنان چه تمایل دارید تا دید در شب دوربین را افزایش دهید بایستی از نورهای متفاوت در بخش بیرونی استفاده کنید و وضعیت درستی که قادر باشد تا این نورها را حمایت نماید انتخاب کنید.

  • بهره گیری از نورهای قرمز ادون قرمز به صورت چند گانه

 لازم است بدانید دوربین های مدار بسته از نور مادون قرمزی که مخصوص به خودشان باشد بهره می گیرند. بنابراین در این صورت دیگر احتیاجی به بهره گیری از دیگر نورهای مادون قرمز نخواهید داشت. زیرا تابش بیشتر از اندازه این مدل نور به لنز در دوربین سبب می شود تا توانایی دید در شب در دوربین از بین برود. این مورد می تواند بسیار زیان بار و غلط باشد.

  • انجام دادن تنظیمات مخصوص به دوربین و دید در شب

 برای این که این عملکرد بهتر کار کند بهتر است تا تنظیمات را به صورت دوره ای به گونه ای تنظیم کنید تا دید شفاف و واضح از تصویرها در شب حاصل شود. برای این که تنظیمات را به درستی تنظیم کنید لازم است که اسم کاربری انتخاب کنید و مرحله به مرحله پیش بروید.

 در نظر داشته باشید که با انجام تنظیمات درست می توانید همه اشکالات در این خصوص را برطرف کنید. بعضا بایشتی تنظیمات را به شکل دستی انتخاب کنید. این کار را می توانید خودتان با به دست آوردن دانش این کار انجام دهید بدون این که نیاز به دخالت متخصص مربوطه در این امر را داشته باشید.

 

کد خبر: ۲۰۳٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سهند US ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 0
      برای رفع این مشکل میشه از تقوبت کننده ها استفاده کنیم. تقویت‌کننده‌های تصویر، نور را افزایش می‌دن تا دید در شرایط نامطلوب نظیر تاریکی را بهبود بدن. این فناوری الکترون‌هایی اند که به سطح یک صفحه فسفر برخورد می‌کنند و انرژی این الکترون‌ها باعث بروز نور تو فسفر می‌شه. چشم انسان هم قابلیت تمایز بیشتری در مقایسه با دیگر رنگ‌ها را دارد، از فسفر سبز استفاده می‌شود تا امکان تفکیک بهتر اشیاء در تصویر فراهم گردد.
    • صادق IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
      0 0
      از مهمترین و رایج ترین عدم کارکرد دید در شب در دوربین مداربسته ممکن است به دلیل ضعیف یا ناکافی نور محیط، عدم فعال‌سازی حالت IR (Infrared) در دوربین، مشکلات در سنسورهای نور در دستگاه یا مشکلات فنی در تجهیزات مرتبط باشد. بهتر در این موارد با نمایندگی خود برند دوربین تماس بگیرید بعضی شرکت های دوربین مدار بسته هم به صورت رایگان مشاوره می دن.