۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
راه اندازی سامانه رصد تراکنش های رمزارزی توسط وزارت دادگستری کره جنوبی

راه اندازی سامانه رصد تراکنش های رمزارزی توسط وزارت دادگستری کره جنوبی

وزارت دادگستری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای رسمی از استقرار سامانه رهگیری تراکنش های رمزارزی در این کشور طی سال ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش بازار؛ وزارت دادگستری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای رسمی از استقرار سامانه رهگیری تراکنش های رمزارزی در این کشور طی سال ۲۰۲۳ خبر داده که قادر است علاوه بر ردیابی مبداء و مقصد تراکنش ها، وجوه به سرقت رفته را نیز بازیابی نموده و آن را مسدود نماید.

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری کره جنوبی نام این سامانه را «سیستم رهگیری ارزهای مجازی» اعلام کرده که علاوه بر کارکردهای مذکور، قادر است منابع تراکنش های رمزارزی را شناسایی کرده و پیش از وقوع جرم مالی آنها را مسدود نماید.

گفته می شود سامانه مذکور قرار است تا پیش از پایان نیمه نخست سال جاری میلادی به طور کامل راه اندازی شده و با اینحال، وزارت دادگستری کره جنوبی در نظر دارد یک سامانه موازی مستقل دیگر در این زمینه را نیز طی نیمه دوم سال راه اندازی نماید.

منابع خبری نزدیک به وزارت دادگستری کره جنوبی اعلام کرده اند که سامانه مذکور به گونه ای طراحی شده که تمامی استانداردهای مربوط به پولشویی و جرایم مالی بین المللی در مکانیزم های آن گنجانده شده و از وقوع جرم های مختلف در زمینه تراکنش های رمزارزی جلوگیری خواهد کرد.

ذکر این نکته الزامی است که سامانه مذکور در حال حاضر، بر اساس تفاهمنامه به امضا رسیده میان پلیس کره جنوبی با پنج صرافی رمزارزی بزرگ در این کشور راه اندازی شده و لذا، تنها قادر به رصد تراکنش های مالی انجام شده در این صرافی ها است.

با اینحال، دولت کره جنوبی در نظر دارد سامانه های مشابهی برای رصد بیشتر و موثرتر تراکنش های رمزارزی را در این کشور راه اندازی نماید.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha