۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
سازمان برنامه مانع پرداخت خسارت ناشی از عدم رعایت حقآبه ها شده است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

سازمان برنامه مانع پرداخت خسارت ناشی از عدم رعایت حقآبه ها شده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از مدیریت وزرای نفت و نیرو در حوزه انرژی گفت: عدم مدیریت و پیش بینی وضعیت زمستان و تابستان امسال با وجود اینکه دومین کشور ذخایر گاز جهان هستیم قابل قبول نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در نشست علنی امروز(یکشنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزرای نیرو و نفت در مورد مدیریت انرژی، گاز و برق در کشور، گفت: متاسفانه وضعیت زمستان امسال و تابستانی که گذشت قابل پذیرش نیست. این وضعیت اگر قابل پیش بینی بود وای بر این مدیران و اگر قابل پیش بینی نبود هم باز وای بر مدیرانی که نتوانستند آن را پیش بینی کنند و مجبور شدند تا ابتدا در اول زمستان مازوت را باز و هوا را آلوده کنند و ریه های مردم را سرطانی کنند و بعد برق صنعت را در سال تولید قطع و سپس برق مدارس و بعد از آن گاز مدارس و ادارات را قطع کنند این نوع مدیریت در کشوری که دومین ذخایر گازی جهان را دارد قابل قبول نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم خطاب به وزارت نیرو، افزود: وزارت نیرو موظف است حکمرانی آب را به نحوی انجام دهد که تمام ذینفعان بهره مند شوند، اینکه در مورد زاینده رود حقآبه پایین دست رعایت نشده معنایی ندارد، کشاورزی که آب پاییزه داشته و باید کشت خود را انجام می داده در هفته دوم زمستان هنوز تکلیف آن مشخص نشده و معلوم نیست که آیا حقآبه ای دارد یا خیر.

وی با اشاره به زندگی و معیشت کشاورزان اظهار کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه مانع پرداخت خسارت ناشی از عدم رعایت حقآبه ها شده است البته کارهای خوبی مانند نصب کنتورهای هوشمند انجام شده که کافی نیست لذا وزارت جهاد باید در احداث بندها، خاکریزها و آب بندها به اسم آبخیزداری ملاحظات لازم را رعایت کند و حقآبه پایین دست را تعیین تکلیف و بازگشایی کند.

کد خبر: ۲۰۳٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha