۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
۷۰ درصد بازار طبیعت گردی غیرمجاز است
در گفتگو با بازار؛

۷۰ درصد بازار طبیعت گردی غیرمجاز است

نوشهر- جواهرزاده، رئیس انجمن طبیعت گردی ایران گفت: طبق آمارها بیش از ۷۰ درصد بازار طبیعت گردی ایران به صورت غیرمجاز بوده که دارای تبعاتی است.

فرید جواهرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که بیش از۷۰ درصد بازار طبیعت گردی ایران به صورت غیرمجاز جریان دارد، افزود: نگرانی ها همیشه درباره این بازار و طبیعت گردی وجود دارد.

وی با بیان این که حوزه طبیعت گردی به صورت غیرمجاز، غیرحرفه ای و غیراستاندارد صورت می گیرد که دارای عوارض و تبعات فراوانی است، گفت: بخشی از این تبعات و پیامدها متوجه تخریب آثار و عرصه های طبیعی است.

وی ادامه داد: بخشی از مسائل به ساختارهای طبیعی و حفاظت از عرصه ها برمی گردد و اکنون پارادایم حفاظت محیط زیست به شکل جلوگیری از ورود انسان به عرصه ها و محیط زیست تبدیل شده است و باید این پارادایم را به حضور انسان در طبیعت و حفظ محیط زیست تغییر دهیم.

جواهرزاده تصریح کرد: قبلا سعی می شد با دیوارکشی از ورود به عرصه جلوگیری شود اما اکنون بایدد این نگاه را تغییر هیم زیرا مشکلاتی را برای معیشت جوامع محلی ایجاد می کند.

رئیس انجمن طبیعت گردی ایران یادآور شد: شیوه ورود به طبیعت و حفاظت از عرصه ها نیازمند قوانین جدید و هم افزایی بین دستگاه های مختلف نظیر میراث فرهنگی، سازمان جنگل ها و غیره ها است.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha