۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
ساخت کولر آبی فوق کم‌مصرف در اصفهان
به دست صنعتگران ایرانی رخ داد؛

ساخت کولر آبی فوق کم‌مصرف در اصفهان

اصفهان - کولر آبی فوق کم مصرف به دست صنعت‌گران ایرانی در اصفهان ساخته شده و به تولید انبوه رسید.

بازار: در فصول گرم در ایران بیش از ۲۰ میلیون کولر آبی کار می کند و هر سال حدود یک میلیون دستگاه کولر به این تعداد اضافه می شود؛ این امر سبب می شود تا در روزگاری که جهان از کمبود انرژی رنج می برد و زمستان سرد جهان را تهدید کرده است مصرف انرژی را جدی تر گرفته و در تولید محصولات کم‌مصرف تر و با بهره‌وری انرژی بالا همت ورزیده شود.

بر اساس تخمین متخصصان اصلاح هر محصول پر مصرف برقی در کارخانه سبب صرفه جویی در حدود ۱.۵ مگاوات برق می شود که اهمیت تلاش تولید کنندگان داخلی برای رسیده به محصولات کم‌مصرف را نشان می دهد.

یکی از کارخانه های تولید کننده محصولات برقی در اصفهان موفق به تولید کولر بسیار کم‌مصرف شده که توانسته نشان A++ را به خود اختصاص داده است.

این کولرها هم در موتوربرقی خود دارای نورآوری بود و هم در سیستم چرخش آب اصلاحاتی انجام گرفته است که این موفقیت را به همراه داشته است.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران (ساتبا)در مراسم رونمایی از کولر آبی کم‌مصرف تولید داخلی که اظهار کرد: مصرف سوخت و گاز به دلیل ناترازی در مصرف گاز و برق بسیار برای کشور مهم است تا کشور دچار کمبود نشود. درد دوره های زمستانی به دلیل کمبود سوخت کشور با مشکلاتی چون کاهش برق و حتی قطع برق روبرو است و به ناچار مدیریت مصرف انجام می شود.

وی با بیان اینکه راهکار برون رفت از مشکلات کشور بهینه سازی و افزایش بهره‌وری است، تاکید کرد: تلاش در ارتقای کیفیت محصولات تولید شده داخلی که منجر که به کاهش مصرف می شود سبب امیدواری است.

کمانی ادامه داد: کارهای ارزشمند برای طراحی موتورهای کم‌مصرف و ساخت آزمایشگاه ها که می تواند به تولید ارتقای کیفیت تولید کمک کند در اصفهان شاهد بودیم که جای تقدیر دارد.

تغییر دید مصرف کننده نسبت به کولرهای آبی

در ادامه محمدمهدی پیغمبرزاده نیز با تقدیر از همسویی تولید کنندگان با منافع ملی کشور و در نظر گرفتن منافع مصرف کننده اظهار کرد: با تولید کولرهای کم‌مصرف و دارای بهره‌وری کلاس استفاده از کولر آبی ارتقا یافت و دید مصرف کننده نسبت به کولرهای آبی تغییر خواهد کرد.

معاون بهره‌وری سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران ادامه داد: در مرحله اول تلاش شد تا تولید موتورهای پر مصرف متوقف شود و منافع تولید کننده در نظر گرفته شود. با حمایت از تولید کننده این تولید کنندگان به تولید محصولات جدید امیدوار می شوند.

وی افزود: برای آنکه افزایش قیمت محصول تولید شده توسط واسطه گران رخ ندهد تلاش می شود تا امکان عرضه مستقیم برای تولید کنندگان فراهم شود در این مسیر مصمم هستیم و تلاش می کنیم تا به نتیجه برسیم.

تولید ملی و جذب رضایت مصرف کننده

مدیر عامل مجموعه کارخانجات لورچ، تولید کننده کولرهای فوق کم‌مصرف اظهار داشت: مصرف کنندگان به دلیل پر مصرف بودن کولرهای آبی از آن ها نا امید شده بودند اما تولیدات جدید سبب می شود تا اعتماد مشتریان جلب شود.

علیرضا صمدی افزود: در ساخت موتور کولرهای جدید که با همکاری یک شرکت دانش بنیان انجام شد موارد مصرف و طول عمر و تمامی نکات کیفیت مورد نیاز محصول در نظرت گرفته شد. با تلاش های صورت گرفته و ساخت آزمایشگاهی برای اندازه گیری ظرفیت های مصرفی محصولات این مهم محقق شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha