۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
حجم ذخیره آب مخزن سد «اکباتان» همدان ۴ درصد است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان:

حجم ذخیره آب مخزن سد «اکباتان» همدان ۴ درصد است

همدان- ضروری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: در حال حاضر چهار درصد از حجم مخزن سد اکباتان پر بوده و ورودی سد اکباتان۳۴۷ لیتر در ثانیه است.

محمد ضروری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم آب ذخیره شده سد اکباتان یک میلیون و ۴۵۰ هزار مترمکعب است، عنوان کرد: در حال حاضر ۴ درصد از حجم مخزن سد اکباتان پر بوده و ورودی سد اکباتان۳۴۷ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۳ میلی‌متر بارش در ایستگاه سد اکباتان به ثبت رسیده است، گفت: میزان بارش‌های امسال بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد.

ضروری یادآور شد: میانگین بارش ها در حوضه سد اکباتان طی سال آبی گذشته ۱۳۴ میلی‌متر و در میانگین بلندمدت ۱۴۵ میلی‌متر بوده است.

میزان میانگین بارش های استان همدان طبق گزارش ایستگاه های مبنا ۷۳ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته ۴۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۰ درصد کاهش داشته است

وی عنوان کرد: میزان میانگین بارش های استان همدان طبق گزارش ایستگاه های مبنا ۷۳ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته ۴۰ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۰ درصد کاهش داشته است.

محمد ضروری اضافه کرد: میزان میانگین بارش ها در سال آبی گذشته ۱۲۲ میلیمتر و بلند مدت ۱۴۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان همچنین حجم آب مخزن سد کلان ملایر را ۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۷۶ درصد مخزن سد کلان ملایر پر و ۴۳۰ لیتر در ثانیه از آب این مخزن به تصفیه خانه ملایر منتقل و بعد از تصفیه به شهر ملایر جابجا می شود.

ضروری میزان ذخایر آب سدهای شیرین سو و سرابی را به ترتیب ۷۶۰ هزار متر مکعب و یک میلیون و ۳۶۰ هزار متر مکعب دانست و افزود: میزان ذخیره سد شیرین سو ۱۷ درصد و سد سرابی ۱۵ درصد است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۸۸ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان نصب شده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      7 0
      وقتی که مسئولان در این زمینه توانایی جمع آوری اون همه بارندگی رو ندارند آخرش میشه همین اون همه برف رو با کامیون های شهرداری انتقال می‌دادند به سد نه که خرابش کنند
    • پاسا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      6 1
      باید خاکشو برمی‌داشتند که در آینده به مشکل بر نخوریم
    • محمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      7 0
      نه لایروبی شده نه چیزی مشکل زیر سازی داره . انتقال آب هم نمیتونن به درستی انجام بدم در کل مشکل زیر ساختی دارن الان با این همه بارندگی بازم میگن ما نسبت به پارسال بارندگی کم داریم در صورتی که تا به الان بالای 2متر برف اومده