برگشت کارت‌های بازرگانی به استان محل فعالیت اجرا شود
رئیس اتاق بازرگانی اراک:

برگشت کارت‌های بازرگانی به استان محل فعالیت اجرا شود

رئیس اتاق اراک با اشاره به اینکه برخی از صنایع فعال در شهرستان‌ها، کارت بازرگانی خود را از مرکز دریافت می‌کنند، گفت: همه مشکلات این واحدها به محل فعالیت تحمیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ناصر بیکی رئیس اتاق اراک گفت: اتاق‌های بازرگانی تلاش می‌کنند تا بازاریابی و بازارسازی برای اعضای زیرمجموعه خود و واحدهای تولیدی صنعتی را به در سرلوحه اهداف خود قرار دهند. بررسی چگونگی و تحقق حضور بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی یکی از وظایف اتاق است؛ اما با توجه به محدودیت‌های موجود متأسفانه ارتباط تجاری برای واحدهای تولیدی صنعتی به‌سختی صورت می‌گیرد.

بیکی در نشست علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در اتاق اراک، افزود: لازم است زمینه تبادلات تجاری فی‌مابین کشورهای هدف هموار شود تا واحدهای تولیدی صنعتی بتوانند به‌راحتی موضوعات موردنظر خود را پیگیری کنند.

بیکی ادامه داد: با توجه به طرح موضوع مشکلات مرتبط با ایفای تعهدات ارزی به‌کرات در جلسات مختلف، نتیجه مطلوبی حاصل نشده، متأسفانه تاکنون مشکلات فراوانی برای صادرکنندگان استان باعث شده که خواستار پیگیری در جهت رفع آن هستیم.

رئیس اتاق اراک اظهار کرد: کارت‌های بازرگانی بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی که محل کارخانه آنها در استان بوده، از اتاق تهران صادر شده، تمدید می‌گردد که این داستان بسیار غیرمنصفانه و ناعادلانه است و تاکنون صدای ما بجایی نرسیده است.

وی افزود: حل تمام مشکلات این واحدها به عهده دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی است و آلودگی حاصل از این واحدها گریبان گیر استان و حل‌وفصل معضلاتشان بر عهده کارگروه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی استان است، ولی سهم ۳ و ۴ در هزار اتاق را به استان تهران پرداخت می‌کنند که لازم است برگشت کارت‌های بازرگانی به استان محل کارخانه اجرا شود.

در این جلسه چگونگی ارتباط تجاری با استان اسوردلوفسک و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و خواهرخواندگی با این استان و چگونگی مشارکت در مهم‌ترین رویداد صنعتی تجاری روسیه INNOPROM که در این استان برگزار می‌شود، به بحث گذاشته شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha