۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
ریزش تاریخی ارزش سهام «اینتل» در وال استریت| ضرر ۸ میلیارد دلاری سهامداران طی یک روز!
بازار گزارش می‌دهد؛

ریزش تاریخی ارزش سهام «اینتل» در وال استریت| ضرر ۸ میلیارد دلاری سهامداران طی یک روز!

شرکت اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازشگرها و تراشه های استراتژیک جهان به حساب می آید، روز جمعه با ریزش تاریخی در ارزش سهام خود مواجه شد.

به گزارش بازار؛ شرکت اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازشگرها و تراشه های استراتژیک جهان به حساب می آید، روز جمعه با ریزش تاریخی در ارزش سهام خود مواجه شد.

بر اساس این گزارش، ریزش ۶.۴ درصدی ارزش سهام اینتل طی ۲۴ ساعت، منجر به از دست رفتن بیش از ۸ میلیارد دلار دارایی سهامداران این شرکت شده که گفته می شود این ریزش، به دلیل افت رونق بازار ساخت مراکز پردازش داده در آمریکا بوده است.

همچنین شرکت AMD به عنوان رقیب اصلی اینتل نیز با ریزش ۲.۸ درصدی ارزش سهام خود مواجه شده که این شرکت نیز ضرر بزرگی شامل حال سرمایه گذاران خود کرده است.

Reuters Graphics Reuters Graphics

این در حالیست که کارشناسان بازار معتقدند به دلیل منع صادرات پردازشگرها و ریزش تراشه های استراتژیک دو شرکت بزرگ آمریکایی اینتل و AMD از سوی دولت این کشور به چین طی ماه های گذشته، هر دو شرکت با کاهش چشمگیر صادرات و در نتیجه ریزش شدید سود مواجه بوده اند.

گفته می شود این تنها سرآغاز مسیری است که «هانس موسسمن» تحلیلگر ارشد بازارهای مالی آمریکا، آن را فروپاشی اینتل خوانده است. به اعتقاد کارشناسان، پیش بینی می شود که سهام اینتل طی ماه های آتی تا ۴۰ درصد دیگر ریزش را تجربه کرده و سهامداران خود را بیش از این متضرر سازد.

از سوی دیگر، ریزش ارزش سهام اینتل در وال استریت طی روز جمعه، منجر به شکل گیری فضای ترس در میان سهامداران شده و گزارش ها حاکی از افزایش چشمگیر فروشندگان سهام اینتل در بازار است؛ موضوعی که می تواند ریزش های سنگین را بسیار زودتر از آنچه تخمین زده شده، برای این شرکت به ارمغان آورد.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha