۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
فاز اول شبکه اینترنت اشیا در بوشهر آغاز به کار کرد
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

فاز اول شبکه اینترنت اشیا در بوشهر آغاز به کار کرد

بوشهر - با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فاز اول شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN در بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، با توجه به توسعه روز افزون تجهیزات هوشمند و نیاز آنها به ارتباط با یکدیگر، استفاده از پروتکل‌های ارتباطی خاص اینترنت اشیا اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین کاربری‌های اینترنت اشیا در کاربری‌های شهر هوشمند است.

بر این اساس یکی از پرکاربردترین پروتکل‌های اینترنت اشیا به نام LoRaWAN در شهر بوشهر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هزینه چهار میلیارد ریال پیاده سازی و اجرا شد.

 فاز اول شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر پروتکل LoRaWAN ظهر سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر و عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس آغاز به کار کرد.

در فاز اول اجرای این شبکه که امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور آغاز به کار کرد، منطقه دو بوشهر تحت پوشش این شبکه قرار گرفته و در فاز بعد کل شهر بوشهر پوشش داده خواهد شد.

با آغاز به کار این شبکه کاربران می‌توانند برای ارسال و دریافت داده‌های مربوط به سنسورهای خود از این پروتکل به راحتی استفاده کنند.

این شبکه قابلیت خدمات دهی به اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را دارا است و ظرفیت انجام کاربری‌های مختلف هوشمندسازی بر بستر آن وجود دارد.

کد خبر: ۲۰٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha