۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
به دنبال افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هستیم| ۱۴هزار تومان؛ قیمت منصفانه تری است
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفتگو با بازار؛

به دنبال افزایش نرخ خرید تضمینی گندم هستیم| ۱۴هزار تومان؛ قیمت منصفانه تری است

هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم باید اصلاح شود و با توجه به آنالیزهای صورت گرفته ۱۴هزار تومان نرخ منصفانه ای خواهد بود.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی که با وقوع خشکسالی و جنگ روسیه و اوکراین تولید و توزیع غلات از جمله گندم با مشکلات و حواشی همراه شده است جهان در پی افزایش تولید این دست محصولات استراتژیک است و به این ترتیب بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده برآورد می شود تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۷۸۹ میلیون تن برسد. ایران نیز در سال زراعی گذشته توانست با اندیشیدن تمهیداتی همچون تعیین نرخ خرید تضمینی متناسب با هزینه های تولید بیش از ۷میلیون تن گندم از گندمکاران کشور خریداری کند. به این ترتیب کارشناسان معتقدند تداوم تولید گندم در سال زراعی جدید نیز در گروی مناسب بودن قیمت خرید تضمینی خواهد بود و به این ترتیب در حالی که پیش از شروع کشت نرخ تضمینی تعیین شده برخی می گویند باید در این قیمت تجدید نظر شود.

کماکان ۱۱۵۰۰ تومان قیمت مصوب خرید تضمینی گندم است و تغییر نکرده است

عطالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در این خصوص به بازار می گوید: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ قیمت گندم ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه ۱۵۰۰ تومان یارانه کاشت تصویب شده است؛ یعنی قیمت پایه گندم کیلویی ۱۱۵۰۰ تومان است و ۱۵۰۰ تومان هم به ازای هر کیلوگرم یارانه کاشت برای پوشش دادن افزایش قیمت نهاده های تولید از جمله کود و همچنین برای بیمه گندم داده خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه این قیمت ۶ماه قبل نهایی شده و قبل از فصل کشت قیمت را برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعلام کرده ا یم، افزود: در آن زمان قیمت ۱۱۵۰۰ تومان در شورای قیمت گذاری با اتخاذ سیاست های حمایتی با رای حداکثری تصویب شده منتها در آن زمان شرط کردیم که اگر افزایش غیر مترقبه ای در قیمت نهاده ها، قیمت خدمات، تورم و بازار جهانی ایجاد شود این قیمت قابل تجدیدنظر است.

وی ادامه داد: الان ما در آن مرحله هستیم و با افزایش قیمتها مواجه هستیم در نتیجه در خواست کرده ایم جلسه ای تشکیل شود و به این ترتیب با توجه به آنالیز قیمتی که برای وضع فعلی و شرایطی حاضر پیش آمده از این نظر که قیمت نهاده ها و هزینه های تولید بالا رفت، احتمال دارد که در شورای قیمت گذاری در مورد قیمت گندم یک بازنگری انجام شود.

نظر ما روی نرخ ۱۴هزار تومان به ازای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم است

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در مورد قیمت جدید مورد نظر این شورا نیز اظهار داشت: با توجه به آنالیزی که از استانهای ۳۱گانه کشور گرفته ایم و آنالیزی که در هیات مدیره، هیات کارشناسی و کمیسیون گرفتیم نظر ما روی این است که قیمت نقدی خرید ۱۴هزار تومان باشد.

وی همچنین در خصوص عواملی که بر قیمت گذاری محصولات کشاورزی از جمله گندم موثر است گفت: در شورای قیمت گذاری تمامی محصولاتی که شامل خرید تضمینی است با ۴مولفه قیمت گذاری می شود که شامل هزینه تمام شده، قیمت جهانی، افزایش تورم نسبت به سال قبل و نرخ مبادلاتی است.

هاشمی افزود: در مورد محصول استراتژیک گندم نیز در سورای تمامی این مولفه ها را در نظر گرفته این به این نتیجه رسیدیم که اگر بتوانیم قیمت ۱۴هزار تومان را به تصویب برسانیم قیمت منصفانه ای است.

گفتنی است در سال زراعی قبل قیمت خرید تضمینی گندم ۱۰هزار و ۵۰۰ به علاوه هزار تومان جایزه تحویلی بود و در مجموع ۱۱۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو گندم محاسبه می شد. با این وجود برخی کارشناسان معتقدند افزایش قیمت گندم چندان نتیجه بخش نیست و در عوض باید با انجام یکسری اقدامات به روز عملکرد را در واحد سطح بالا برد.

افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مانند کاتالیزوری خواهد بود که باعث می شود تولیدکننده تلاش کند افزایش راندمان داشته باشد

هاشمی در این خصوص می گوید: نه تنها در بخش کشاورزی بلکه به طور کلی در بخش تولید اگر تولید کننده ای به این نتیجه برسد و اعتماد و اطمینان داشته باشد که محصول تولیدی اش به قیمت مناسب به فروش خواهد رفت و بازار خوبی خواهد داشت مطمئنا تولید کننده در خصوص افزایش کیفیت و کمیت محصول خود کوشش خواهد کرد و سعی می کند میزان تولید را بالا ببرد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر برای تولید بیشتر نمی توان صرفا سطح زیرکشت را بالا برد بلکه با اقداماتی همچون تغذیه خوب خاک، آبیاری به موقع، سمپاشی با مبازره با علف های هزر و غیره عملکرد را بالا برد تا دریافتی کشاورز هم بالا برود و پوشش دهنده هزینه های تولید باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: بنابراین به نظر بنده افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کاتالیزوری خواهد بود که تولید کننده بتواند تمام سعی خود را بکند که افزایش راندمان داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: حدودا ۶ ماه پیش که ما در شورای قیمت گذاری نرخ ۱۱۵۰۰ به علاوه ۱۵۰۰ یارانه کاشت رابرای قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی پیش رو تعیین می کردیم قیمتی خوب و منصفانه بود و مورد قبول گندمکاران بود. منتها از آن زمانی که قیمت گذاری شده تا الان یک جهش قیمتی در بخش خدمات و نهاده داشته ایم که متاثر از آزادسازی ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده و لذا هزینه های تولید افزایش داشته است.

برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تا ۳۰۰هزار هکتار افزایش سطح زیرکشت گندم دیم رقم خورده است

هاشمی افزود: به همین دلیل اگر بتوانیم شورای قیمت گذاری را مجاب کنیم که نه تنها منافع خود بلکه منافع ملی را در نظر بگیریم که این افزایش قیمت به سایر عوامل آسیب نرساند و به الگوی کشت مان ضرر نرساند، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد که کشاورزان بتوانند این افزایش هزینه ها را از محل فروش جبران کنند.

در بحث تولید محصول استراتژیک گندم یکی از مسائل مهم در کشور توسعه سطح زیرکشت دیم و ار آن طرف بالا بردن عملکرد در این اراضی است. هاشمی در این خصوص می گوید: همانطور که می دانید سطح زیرکشت گندم دیم کشور تقریبا دو برابر گندم آبی است آن هم در شرایطی که گندم دیم هم به شرایط خاصی بستگی دارد که مهمترین آن وضعیت بارش ها است که اگر شرایط فراهم باشد و در کنار آن مدیریت مزرعه و تغذیه خاک رعایت شود قطعا یک جهش تولید در گندم دیمی خواهیم داشت. مضاف بر اینکه دو سال است ستاد اجرایی فرمان امام در استان های دیم خیز در خصوص تامین نهاده و ترویج و سایر مسائل به کمک دیم‌کارها آمده که این عامل باعث شده در سال زراعی جدید ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار هکتار هم افزایش سطح زیرکشت در گندم دیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این وجود باز هم تاکید می کنیم که تمامی این عوامل به میزان بارش و پراکنش بارش ها بستگی دارد و در کنار آن هم باید مدیریت داشته باشیم تا افزایش تولید در مزارع دیم محقق شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه در سال زراعی قبل کل خرید ۷میلیون و ۵۰۰هزار تن بوده گفت: برای سال زراعی جدید نمی توان فعلا پیش بینی کرد چقدر تولید خواهیم داشت با این وجود شرایط تولید قطعا نسبت به سال زراعی قبل تر با افزایش سطح زیرکشت دیم بهتر خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 184
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      حداقل قیمت بایستی بین ۲۰ الی ۲۵ هزار توان باشه ....ولا ما کشاورزان انگار توی ایران نیستین و یا اساسا آدم بحساب نمی آیم
      • کشاورز زحمت کش IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
        4 0
        کشاورز ها اگه راست میگن نکارن امسال هم به دامداری ها بدن به سیلو یه گرم هم ندیدن
    • حسین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      68 10
      نرخ جهانی گندم۷۲۰دلاره ۲۰٪کتمربرای کشاورزایرانی توجیح اقتصادی نداردغیرازاین ایران درخصوص گندم هرگزبه خودکفایی نمیرسد
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      87 5
      آخه هزار تومان دردی ازکشاورز درمان نمیکند باید بیشتر افزایش داشته باشه
    • محمدجواد زارعی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      68 3
      هزینه های تولید سرسام‌آور شده ب خدا اوضاع کشاورزا اصلا خوب نیست ی کیسه دی امونیم ۲.۵ ملیون گیریم نمیاد پارسال ۱۲۰تن گندم تحویل دولت دادم کاش گفته بود دستت درد نکنه
    • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      68 3
      ۱۴ تومن خیلی ضرر میکنه کشاورز با این افزایش قیمت کود و سم و خرج های دیگه ، حداقل باید ۲۰ تومن باشه با این قیمت امسال سیلوها خالی میمونن و کشاورز گندم‌شو تو بازار ازاد میفروشه گندم قاچاق میشه این ریس بنیاد گندم از کجا این قیمت پایین و دراورده؟!!
    • شهروز IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      113 2
      بذرکیلوی ۱۵۰۰۰ کودفسفاته ۵۵۰۰۰۰اوره۱۵۰۰۰۰ شخم ۱۲۰۰۰۰۰ دیسک ۶۰۰۰۰۰ خوردکن ۵۰۰۰۰۰ بذرکار۶۰۰۰۰۰ ابها۱۸۰۰۰۰۰هزینه ابیاری ۲۰۰۰۰۰۰کمباین ۳۰۰۰۰۰۰هزینه حمل هرسرویس ۴۰۰۰۰۰۰ووووباکدام انالیز این حرف هارامیزنی
      • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
        43 1
        حرف همه ما کشاورزان اگه کسی گوش شنوا داشته باشه
      • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
        19 3
        واقعا این نرخ باور کردنی نیست اخه با این رویه گرونی وبالا رفتن شدید قیمت ها گندم که اساس وپایه غذایی کشور هست باید با این بی ارزشی از کشاورز خرید بشه؟!؟!! البته کشاورز همیشه جور مشکلات رو باید تحمل کنه. اگه این نرخ سال اینده باشه دیگه کسی گندم نمیکا ه
    • محسن IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      94 4
      حداقل قیمت گندم باید ۳۰هزار باشه
    • مهدی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      110 6
      کمتر از ۲۰ تومان اصلا به صرفه نیست شما اگه انصاف بلدید بیا من ۱۲ هکتار دارم بت میدم خودت کشاورزی کن به منم میزت بده ببینیم قیمت که گفتی منصفانه است و میتونی زندگی کنی
      • کشاورز IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
        95 7
        واقعا گل گفتی حرف دل ما بود
      • میلاد فلاحی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
        8 1
        ها والله ما کشاورزان بیچاره ایم
    • حميد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      64 6
      من کشاورزم با این بی انصافی باید همه عمرم پول کشاورزی رو صرف خرید ماشین آلات مورد نیازکشاورزی بکنم
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      71 3
      کمتر از ۲۰ هزار باشه امسال گندم رو می فروشم به دامدار ها تا خورد کنم بدن به گاوا
    • افراساب مصری DE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      61 3
      سلام پارسال یک سکه طلا ۱۲ میلیون بود قیمت هر تن گندم هم ۱۱۵۰۰ بود امسال سکه طلا هر چی باشه قیمت گندم هم همون باشه ، چرا ، چون همه چیز تراکتور کود کمباین همه چیز تو کشاورزی به فکرت میرسه با بالا رفتن طلا و دلار اون هم بالا رفته ، لطفا انصاف داشته باشید کشاورز چطور میتوته زندگی کنه ازدواج کنه طلا بگیره ماشین خونه بگیره اخه چرت تبر به ریشه میزنین
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      40 1
      بااین قیمتهای سرسام آورکودسم بذرواین قیمت همون پول شخم ودیسکش درنمیاد
    • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      45 4
      جوانیم برخلاف ارزوهایم گذشت
    • کرمرضامافی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      38 4
      باسلام، پارسال بزر۵۰۰۰تومان بوده امسال شده ۱۳۰۰۰تومان سایرهزینه ها هم دوبرابر شده اگرکمتراز۲۰۰۰۰تومان بخرند کشاورزضررمیکند
    • مندو IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      32 1
      بنده برای ده هکتار زمین ده میلیون گاوآهن دادم، دوبار دیسک زدم شده ده میلیون کودم اوره را از بازار آزاد گرفتم دونه ای سیصد سه بار کود دادم ۹میلیون سه میلیون کودپاشی شده هکتاری ده میلیون اجاره زمینم شده که میشه سر جمع صد میلیون اجاره زمین و آبیاری و کودهای دیگرش هم مونده که خدا تومان میشه بعد اومدید هزارتومان اضافه کنید ، کمی بیش از حد خنده دار نیست!!؟
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      33 4
      گندم را کشاورزان بااین قیمت یا انبار میکند یا ب دلال می‌فروشد یا ب دامدار کاری ک درسال ۱۴۰۰کرد ودرسال1401بقیمت واقعی ب دولت دادن دلیل اینکه در سال 1401گندم افزایش داشته این بوده ن چیزدیگه اگر قیمت گندم درست اصلاح نشود باز کشاورز ب فکر انبار دلال میوفته
    • حسین امیرزاده IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      38 3
      اگر میخواهید ۱۴۰۰۰ هزارتومان بکنید نیخواهیم ما بیشتر از اون به جای نهاده های دامی میفروشیم قیمت منصفانه برا کشاورز بیشتر از ۲۰ تومانه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      33 2
      با این نرخ کود و سم و هزینە ادوات و کرایە تراکتور اون هم در کاشت دیمی زیر بیست هزار تومان بە صرفه نیست ،بعدشم پارسال ما تمام خشکسالی افات زد بیمه هم کردیم پولو از فروش گندم کسر کردن یک فلس خسارت به ما هم ندادن انگار قرعه کشی کردن ده تا زمین انتخاب کردن اون هرکشاورزی که بیست هکتار بیمه کرده دو ملیون واریز کردن ،تو این جنگ غلات دنیا بهتره به فکر ما باشید بخدا به نفع کشاورز دولت هم هست گندم قاچاق میشه چون قیمت بهتره اونجا ولی اونم نفعش به جیب دلال قاچاقچی میره متاسفانه
    • محمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      34 1
      قیمت ماشین کوییک دوماه پیش190میلیون بودالان300میلیون شده شش ماه قبل به گندم قیمت دادن13هزارتومان که دلار29هزارتومان بود الان دلارشده45هزارتومان بقیش را خودتان میدانیدوخدای خودتان
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      23 2
      من اولین باره دارم گندم میکارم..واقعا کار سختیه..و با این هزینه ها اصلا این قیمت منصفانه نیست..
    • جمال IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      20 1
      خدا وکیلی خیلی کمه 14 هزار باور کنید کشاورزی الان همه ش وقت گذروندنه نه کارو درآمد
    • مسعود IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      12 36
      من خودم با جهاد قراداد بستم سه برابر پارسال کشت کردم آبی اگر خدا بی آفات کنه تحویل دولت میدم
      • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
        0 1
        بده تحویل دولت ببینیم به کجا میرسی بااین گرونی ها.اگه با این قیمت دادی خیر نمیبینی
    • اکبر IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      25 4
      کنسانتره که از کاه و خاک‌اره و نمک درست میشه کیلویی ۱۶۰۰۰هزار تومانه گندم ۱۴۰۰۰ هزار این انصافه!!!
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      26 2
      فقط تولید کننده دراین کشور باید نابود شود
      • عبدالله... IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
        20 1
        قیمت پایین فقط سود دلال رو اضافه تر میکنه
    • عدالت IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      14 0
      قیمت تراکتور ۶۰میلیون کونباین ۸۰میلیون نمی خواد گندم ۱۴۰۰۰تومان هزینه کود سم قیمت قبلی دولت مردان نظربدین وسلام
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      22 0
      خداوکیلی گندشو دراوردین این چ قیمتی اعلام کردین خودتونم میدونین باچهارده هزارتومن هزینه اجاره بذرکودم نمیشه بخدامن کوداوره دارم کیسه 350ازادمیخریم سوپر750میخریم
    • رسول IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      24 2
      با توجه به نرخ تورم موجود یعنی 47درصد ، افزایش مبلغ خرید گندم از 11500تومان به 14000تومان منصفانه نیست. قاعدتا" حداقل قیمت افزایش خرید قیمت در خرداد سال 1402 می بایست 25000 تومان باشد در غیر اینصورت کشاورز متضرر خواهد بود و قدرت خرید پایین تری نسبت سال قبل خواهد داشت و مسلما" برای سال بعد کشت محصول گندم از طرف کشاورزان با افت چشمگیری روبرو خواهد شد . لطفا تیم اقتصادی دولت با آنالیز دقیق و توجه به تورم ، نسبت به تعیین قیمت مناسب و در خور شایسته کشاورزان زحمت کش اقدام فرمایند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      16 1
      با این نرخ کود و سم و هزینە ادوات و کرایە تراکتور اون هم در کاشت دیمی زیر بیست هزار تومان بە صرفه نیست ،بعدشم پارسال ما تمام خشکسالی افات زد بیمه هم کردیم پولو از فروش گندم کسر کردن یک فلس خسارت به ما هم ندادن انگار قرعه کشی کردن ده تا زمین انتخاب کردن اون هرکشاورزی که بیست هکتار بیمه کرده دو ملیون واریز کردن ،تو این جنگ غلات دنیا بهتره به فکر ما باشید بخدا به نفع کشاورز دولت هم هست گندم قاچاق میشه چون قیمت بهتره اونجا ولی اونم نفعش به جیب دلال قاچاقچی میره متاسفانه
    • ساسان IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      18 0
      من کشاورزان هزینه های کشاورزی چندین برابر شده اگه زمین اجاره ای باشه که تهش چیزی نمی‌مونه با این قیمت اگه کشاورز بخواد زحمت خودش رو حساب کنه رو هزینه ها برداشت هم با مشکلی رو به رو نشه بیشتر از 14 تمن میشه بهترین راه اینه که محصولت رو به دولت نفروشی
    • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      21 1
      حداقل باید23 باشه
    • محمد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      20 2
      چرا باید با این وضعیت تورم و گرونی از الان برای سال آینده قیمت گذاری کنید شب میخوابی صبح پامیشی همچی ۱۰ برابر شده بعد ما کشاورزا گندم بکاریم به قیمتی که از یکسال قبل تعیین شده گندم تحویل بدیم بخدا که بی انصافیه
    • شهرام IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      23 0
      ماشین وخانه چندین برابر شده ولی ایا داخل خانه بدون نون میشه یک روز دوام میاره بیایید قدر زحمت کشاورز را بدانیم با قیمت خرید بالا
    • روز IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      17 2
      خودت داری میگی جهش قیمت داشتیم !!نه خوبه میدونین!؟ ولی اینکه چطور جهش قیمت رو ۷ درصد حساب کردید و از انصاف حرف میزنید شاید خدا بداند
    • محمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      15 0
      با این هزینه ها و تورم 1000چه سودی برا ما داره کمتر از 20ضرررره
    • عبدالامام IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      16 1
      چیزی که حاصل مردم هست ارزون میخرن یامردم روتوجیه کنن که دیگه نیازی به کشت گندم نیست که نکارن هرچقدر تورم بره بالا محصول شماارزشی نداره مابایدبریم پیازبکاریم باصرفه تره
    • حسن جنادله IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      14 0
      با این وضع موجود 15تومن هم کمه به والله قسم کشاورز داره ضرر میکنه از شخم زدن زمین گرفته تا خرید گندم بذری وکاشت وهزینه سوخت وکودشیمیایی وسموم تابرسه به کمباین یعنی وقت محصول جوری هست که کشاورزی خوشحال نیست چون که نصف محصول شایدم بیشتر به هزینه هایی که خرج کرده دربیاره اونوقت حرف از 15تومن زده میشه واقعا انصاف نیست حداقل 20تومن خوبه
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      19 0
      مسخرکردید مردم هزینه های کشاورزی کودوسم وسایل کشاورزی بادلاربعدهزارتومن افزایش قیمت گندم خیلی بخودتون فشاراوردیدصادرات گندم روبازکنیدگندم کشاورزبادلاربفروشن بعددولت باهمون چهارتومن نرخ شماواردکنه
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      31 0
      قیمت هر تن گندم برای همیشه یک سکه تمام امامی
    • محمد US ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      18 4
      ۱۴ تومن انصافه با این وضیت بکشاورز کود ادوات و همه چیو به دلار میخره محصولشو به ریال میفروشه تا کی میخوایین به این قشر زحمت کش ظلم کنین چند برابر این درامدشونو بدن حاضرین میزتونو رها کنید بیل بگیرید دستتون
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      20 1
      با سلام قیمت عدس ۵۰هزار نخود۵۵هزار لوبیا ۴۵هزارلپه ۴۸هزارگندم ۱۳هزارانصاف داشته باشید
    • جواد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      23 0
      ۱۴ هزارتومن خیلی خوبه اصلا عالیه البته نه برای کشاورز بلکه برای دولت
    • حسین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      19 1
      قیمت کمتر از ۲۰ اصلاااا نمیصرفه
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      16 0
      قیمت گندم امسال ۲۰تومان به بالا که برای کشاورز به صرفه قیمت بازار روزبه‌روز قیمت بالا میاد
    • عباس IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
      14 0
      سلام به کشاورزان عزیز و بدبخت .من ۶هکتار زمین دارم گندم خوزستان هم زیاد بده ۴تن .اون زمان ما این ۶هکتار حداقل یه پراید میشد خرید و خرج خونه رو هم میشد داد .الان پراید ک هیچ خوردن هم کم میارم خدا شاهد همش خرج خودش
    • وحید CA ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      11 0
      کمتر از 25کلا ضرره
    • Mansoor IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      15 0
      شورای قیمت گذاری؟ چجوری به این نتیجه رسیدن که قیمت گندم 11500باشه؟ باکدوم کارشناس؟ تورم. گرانی. دلار وجدان داشته باشید واز خدا بترسید....
    • بهنام IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      10 1
      به گوسفندا گندم میدیم اونوقت جو گرونتره
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      14 0
      بی انصافی است. دولت با قیمت 2 دلار گندم را وارد میکند. به اضافه هزینه حمل از بندر تا به سیلو. حال حداقل به نیم دلار از کشاورز خریداری کند. جای تأسف است قیمت 14 هزارتومان.
    • ناشناس IN ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
      11 0
      هزینه کشت یک کیلو گندم دیم بالا ۲۵۰۰۰ تومنه خرید تضمینی ۱۳۰۰۰ تومن ،یه جک بزرگه
    • احمدی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      9 1
      سلام من کشاورز هستم ازخوزستان حقیقت بااین مخارج زیاد قیمت گندم زیر ۲۰تومان ضرره
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      10 0
      مگر شما امسال نفروختی از خدمات برای کیلوی ۱۵۰۰۰۰۰هزار تومان خدا وکیلی قیمت باید بین ۲۲۰۰۰۰تا ۲۵۰۰۰۰۰چون خیلی کود و.........همه چیز گرون شده
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      12 0
      بیایدخودتون زحمت بکشین ببینیدصرف داره بااین قیمت ۱۴تومان کشاورزی روزبه روزبه روزافت مکنه
    • سعید IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      9 2
      اگر کمتر از ۲۳ هزار تومان باشد کشاورز ضرر می‌کند ضرر کشاورز باعث تحویل ندادن گندم به سیلو می‌شود وگندم یا خوراک دام یا بوسیله قاچاقچیان قاچاق می‌شود
      • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
        7 1
        سلام باید ۲۵۰۰باشد
    • ‌زهرا‌یاسری IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      3 10
      قیمت‌ها‌ثابت‌بماند
      • مهدی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
        4 0
        اگ کمتر ۲۵هزار باشه ضرره چرا طلا و ماشین و املاک دوبرابر شد گندم دوبرابر نشه پس کشاورز چطور میخاد ی ماشین مثل عموم مردم داشته باشه مهدی هستم از دزفول
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      16 0
      صادرات گندم را هم مثل واردات گندم آزاد کنید
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      9 1
      قیمت گندم باید براساس هزینه های تولید ومتناسب بانرخ تورم تعیین گردد آیا شماگندمی که به کشور وارد میکنید قیمت تمام شده اش چند هزار تومان میباشد
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      15 0
      سلام خدمت کشاورزان عزیز والا نمیدونم چی بگم امروز رفتم بازار خرید کنم میوه کیلو۳۰هزار تومان پیاز کیلویی ۵۰هزار تومان باتوجه به این تورم گندم زیر قیمت ۲۵هزارتومان کل کشاورزان ضرر خواهند کرد
    • نوید IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
      12 0
      من کشاورزم با هزینه اجاره زمین و نرخ جدید کود و سم شخم و دلار بالای ۴۰ هزار تومان به هیچ عنوان گندم زیر کیلویی ۲۰ هزار تومان برای کشاورز توجیح نداره ،لطفا ترتیب اثر دهید قیمت منصفانه را تا مجبور نشیم بصورت آزاد گندم را بفروشیم
    • امیر IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
      9 1
      امیر: با سلام امروز در بازار جهانی قیمت گندم هر کیلو ۸ دلار و بیشتر معامله میشه که اگر در نظر بگیریم واردات گندم رو هر دلار بر فرض ۴۰ هزار تومان باشه تقریبا ۳۲۰ هزار تومان پای دولت کیلویی رقم میخوره اما این وسط کشاورز با تورم امروزی که محاسبه کود ،بذر ،سمومات؛ آب بها؛ادوات و شخم ،سوخت ، حمل و نقل و غیر از زحمت کاری که تحمل سنگینی بر دوش اون هست این قیمت ۱۴ تومان یعنی نابودی کشاورز و کشاورزی و افزایش قاچاق باید انجمن و دولت به فکر چیز معقولی باشم که ضرری به کشاورزان نرسه ولی اگر خدا ترس باشید و خدا را میشناسید اصلاح کنید چون خیلی ها از تصمیم های شما بدبخت شدن
    • فرامرزی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      7 0
      گندم کمتراز۲۵۰۰۰هزارتومان باشه برای کشاورزفایده ای نداره مسئولین پیگرباشید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      6 0
      امثال گندم کمتراز۲۵۰۰۰هزارتومان باشه هيچ فایده ای برای کشاورز نداره بااین گرونی لطفا پیگیری کنید تامردم دنبال قاچاق گندم نباشن
    • مصطفی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      4 0
      با سلام من یه زمین ۳۰ هتکاری دارم خرج زیاده و با این قیمت اصلا نمیصرفه دی امونیم ۲ ملیون اوره ۱۵۰ سم دوبرابر شخم و الی اخر حداقل کیلو ۲۰ ت
    • ‌زهرا‌یاسری IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      7 0
      قیمت‌‌۱۱۵۰۰‌باشه‌به‌شرطی‌تمام‌قیمت‌وسایل‌برگرد‌‌‌قیمت‌۱۴۰۰
    • علی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      7 0
      امسال با این قیمت صرف خوراک دام و طیور میشه هم ارزون قیمت دادن هم پولشو دیر میدن نقدی میفروشم خوراک دام
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      2 12
      سلام.بنظرم دولت قیمت رو ۱۵هزارتومان بکنه خیلی خوب میشه منه کشاورز به این قیمت راضی هسم.با تشکر
    • ایوب اسماعیلی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      9 1
      با سلا م به نظر من اگر قیمت گندم را 15000 تومان قیمت بزنند کشاورز تحویل نمیده
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      11 0
      کود فسفات و اوره و پتاس رو خودتون مجانی بدین بعد بیاید قیمت مشخص کنین.کود رو باید با دلار چهل تومن بخریم بعد گندم به ریال بفروشیم.ماشین و ادوات به دلار محصول با ریال. چقدر شما حامی قشر زحمت کش هستید خدا خیرتان بده.
    • 7190526 IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      7 0
      چرا کسی به فکر کشاورز نیست این همه زحمت هر چی کار کنه پاییز و زمستان خرج میشه به این امید که بهار بیاد و گندم بفروشد حالا گندم از هر نوع قلات قیمت کمتری دارد ای منسفانه نیست
    • احمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      8 0
      متاسفانه مسئولین از پشت میز ریاست دارن مخارج رو آنالیز میکنن'اونم با آمارهای اشتباه.. گندم زیر ۲۰هزار تومان یعنی ضرر.
    • Ali IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      7 0
      سلام ...لطفا همونطورکه دلار رفته بالا همه چیزا هم با بالا رفتن دلار اوج گرفته گندم رو هم قیمتشو درس کنین وگرنه ۱۴تومن سال دیگه کسی کشت گندم نداره پیاز سیب ....به صرفه ترن
    • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      4 0
      سلام خدمت کشاورزان عزیز و بیچاره واقعا کشاورز ب چشم نمی یاد این مملکت بر پایه کشاورزی می چرخه گندم کمتر از ۳۰ هزار تومان ضرر کشاورز باید چه کار کنه با هزینه های سنگین
    • سعید IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      7 0
      عزیزان دل قیمت جهانی گندم امروز ۷۸۰ دلار هر دلار ۴۳۰۰۰ تومان در نظر بگیریم قیمت برای واردات گندم تقریبا هر کیلو ۳۳۵۰۰ تومان میشه این قیمت بعلاوه هزینه ترابری تا ۳۵ هزار تومان هم میرسه الان دولت به ما بابت کمک های که کرده دادن کود و ماشین آلات با قیمت کارخانه و... بیاد ۱۵ هزار کم کنه باز باید حداقل ۲۰ هزار قیمت بده این ۱۵ هزار تومن هم به خاطر ملت که زیاد پول خرج نکنن برای تهیه نان
    • سعیدرضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      6 0
      خدایش گندم باید بالای۲۰شود چون خرجش خیله زیاده
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      6 1
      هزار تومان دردی از کشاورز دوا نمیکند
    • جواد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 0
      باسلام امسال باتهیه بذر گندم کیلو هیجده هزار اونم با این شرایط اب هم هکتاری سه ملیون کشاورز از کجا بیاره من برای کشت گندم فقط پنجاه ملیون هزینه بذر دادم بقیه بماند جای خودش بداد گندم کاران برسید
    • علی IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      3 0
      سلام من کشاورز هستم من بجای گندم برم سیب زمینی وپیاز بکارم بهتراز گندم
    • سروش برون IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      4 0
      پیشنهاد همه دوستان محترمِ من خودم کشاورزهستم فقط هم گندم کشت می کنم خداییش هزینه ها ک سرسام آور هست اگه دولتمردان به فکر قشر کشاورز باشن همون قیمت ۱۸تا ۲۰ به نظرم منصفانس مچکر
    • امید اهل امیدیه IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      5 0
      سلام گندم باید کمتر از 20هراز تومن نباشه من هم کشاورز هم دامدار 300هکتار گندم کاشتم اگه بالا ی 20هزار تومن نشد گندم مون نمیفروشیم میزاریم تو انبار تا سال آینده
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      9 0
      خب گندم باید حداقل نصف یه دلار باشه....
    • علی آذرافشان IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
      6 1
      قیمت گندم بااین تورم بایدکیلویی ۳۰هزارتومان ازکشاورزخریداری بشه یعنی هرهکتار۷تن گندم بده کلامیشه۲۱۰میلیون منهای خرجش واجاره زمینش میشه ۱۱۰میلیون خب ۱۰۰میلیون والله خرج ۵ماهه یک خانوارهستش البته اونم خانواده های کم خرج پس منصفانه قیمت همان ۳۰هزارتومنه نه ۱۵هزار دلاربالای ۴۳هزاره ۵۰هزارهم میرسه پس ۳۰هزارمنصفانه هس
    • مهدی از ماکو IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      4 0
      با سلام من امسال ۲۰هکتار گندم گاشتم اگر قیمت منصفانه ندهند گندم را به دولت نمی دهیم میدیم به دامدار همه در فکر ماست به این قیمت خرجمومن در نمیاد ما کشاورزان مجوریم به قیمت خوب بدیم به دامدار بااین خرج بالا چی به این قیمت گندم میدهد
    • مهدی از ماکو IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      ویک گلایه از جهاد داریم تو شهر ما تراکتور را به کسی میدهند که یک کیلو گندم هم نمیکاره از جهاد میگیره میاره تو بازار ازاد میفروشه ماهم به علت خرجش کم میکاریم امسال از دولت ۵تون گندم خریدم وکاشتم از روی این تراکتور را بدهد ببیند چی واقعا نیاز به این دسگاه را دارد
    • سیدمحمد IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      5 0
      باسلام اولاماخودکشاورزان میتونیم هر قیمتی که بخواهیم بفروشیم ولی باید همه یه حرف داشته باشن کیلویی 20هزارمیفروشیم کمتر یه دونه گندم هم به دولت نمی‌دیم آزاد میفروشیم گرونتر نقدتر
    • محمدرخشانی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      4 0
      سلام مسولین گرامی قیمت گندم روکمتراز۲۰نکنید به فکرامثال مایی که اجاره میکنیم باشیدرضایت ماجلب نشه چطوری گندم روقوت مردم میکنیدمااگرراضی باشیم توکشورخیروبرکت میادان شاالله کمتراز۲۰نکیدباتشکر
    • رحیم IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      5 0
      واقعا مسخرست 14تومان چیه خرجش در نمیاد دیگه انگیزه کشاورزو میگیرن تو عراق کیلوی گندم 28تومانه که قیمت جهانیه
    • کریم IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      1 0
      گندمو بدیم خوراک گاو گوسفند بهتره 14تومان چیه
    • سعید IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      2 5
      به نام خدا نرخ گندم باید ۱۵ هزار تومان افزایش یابد
    • حمید IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      4 0
      واقعا بیاید این کشاورز های بد بخت نجات بدید نه ازبین ببرید
    • خانی US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      2 0
      قیمت گندم زیر سی هزار تومان صرفه اقتصادی نداره برای کشاورز قیمت پیاز سه برابر قیمت گندم کشاورز هر چیزی بکاره بیشتر از گندم صرفه اقتصادی داره
    • محسن DE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      4 0
      بخدا کمتر از ۲۰ هزار تومان اصلا ارزش کشت نداره
    • امین IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      5 0
      سلام قیمت گندم کمتر از ۲۰۰۰۰ تومان بااین تورم خدایی نمی صرفه واقعا کمی درک کنید پنبه کاران را امسال به خاک سیاه دولت نشاند واقعا چی با خودتون فکر می کنید
    • علی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      4 0
      سلام به خداییکه همه میپرستند قسم میدم خودتون محاسبه کنید ببینم جیزی دست کشاورز میگیره یا نه
    • حسین IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      4 0
      سلام خرید گندم کمتر از ۲۵یعنی اینکه کشاورز سال دیگه هیج کاری نتونه انجام بده سطح زیر فقر
    • N DE ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      5 0
      جناب وزیر محترم کشاورزی ، مگر خبر نداری تو مملکت ما همه مایحتاج کشاورز از ۱۰۰ الی ۴۰۰ درصد رشد دادد مثلا" کودی اوره که دولت سهمیه میده ، مگر از ۵۰ تومان به ۱۶۰ تومان افزایش نداشت یعنی ۲۵۰ درصد ، حالا میگین ۱۴ تومان قیمت گندم منصفانه هست واقعا" دارین به کشاورزان ظلم میکنین اگر زیر ۲۰۰۰۰ هزاد تومان باشد ، فقط یک نمونه مثال زدم ،
    • غضنفر DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      5 1
      اگر قیمت گندم حداقل ۲۰۰۰۰ هزار تومان نباشد بنظرم مردم یه فکر دیگری که منافع اش باشه اقدام میکنن من خودم هر سال حدودا" ۲۰۰ تن گنوم تحویل میدم ، ولی خواهشا" با این همه گرانی و مشکلات مملکت خوب بررسی و اقدام شایسته را مصوب کنید
    • علی IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      11 0
      صد در صد امسال گندم به دولت تحویل نمیدیم
    • جعفر IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      5 0
      انصاف خوب چیزی
    • نظام IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      4 0
      زیربیست هزارتومان یعنی نابودی کشاورزی و مردم
    • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      3 0
      با این اوضاع اقتصاد والا گندم زیر ۲۵هزارتومن یعنی ضرر به کشاورز
    • صمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      4 0
      گندم کمتر از سی هزار تومان صرفه اقتصادی نداره آقایون کشاورز سرتون کلاه نره
    • محمد IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      4 0
      کمتر از ۳۰ تومن باشه کسی گندم به دولت نمیده
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      5 1
      یک دلار قیمت یک کیلو گندم
    • MIR DE ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      5 0
      من کشاورزم بخدا حیفم میاد با این وضعیت اقتصادی زیر۲۰تومن گندمم رو به سیلو بدم اونم با قیمت۱۴تومن که معلوم نیست امسال چقدر طول میکشه تا پرداخت کنن.(من گندم برداشتی خودمو ذخیره میکنم).
    • غلامرضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      3 0
      یک تن یونجه ۱۲ملیون بدون هیچ خرجی یک تن گندم ۱۲ملیون همه زمین بشه یونجه تا آبهای زیر زمینی خشک بشه دولت راحت بشه برود گندم کیلویی ۹دلار بخرد تا بعد بداند چه سر مات داده گندم زیر ۲۰ میلیون برای کشاورز ضرر است هکتاری ۸میلیون پول تراکتور هست
    • محمدرضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      4 0
      قیمت خرید گندم از کشاورزان زحمت کش بااین تورم باید بالای ۲۰۰۰۰تومان باشد در غیر این صورت کشاورزان متضرر خواهند شد وباعث میشود گندم خود را ب تجار بیگانه و دامداری ها بفروشن ک باعث آسیب ب دولت مشود
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      4 0
      ی فکر به حال ماکشاورزا بکنید حداقلش ۲۰هزار پول خرجش میشود زحمت مابربادمیشود مجبور میشویم بدهیمش به کشواری همسایه قاچاق کندم???
    • جلال IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
      4 0
      انصاف داشته باشین کیک ٥٠ گرمی شده ١٠هزار تومان گندم زیر ٢٠ صرف نمیکه
    • محمد IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      2 1
      اصلا منصفانه نیست قیمت گندم این حق کشاورز نیست
    • حسن IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      3 0
      درود قیمت گندم لااقل باید یک دلار بشه چون هزینه ها همه با دلار بستگی داره نوار قطره، کود و سم های علف کش که به کشاوزی نمیدن هیچ حمایتی نیست
    • حسین IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      3 0
      خدمت شما عرض کنم با چه منطقی دم از۱۴تومن میزنی،اصلاخبر داری کود و بقیه ملزومات گندم جقدر افزایش داشته،اگر کمتر ۲۰تومن باشه خیالت راحت خیلی از کشاورزان تحویل نمیدن
    • ساعد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      4 0
      فقط کیلوی پنجاه هزار کمتر نمیصرفه
    • حسن IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      3 0
      قیمت تضمینی گندم باتوجه به تورم و افزایش روز افزون دلار ۲۵۰۰۰ تومان برای تولید کننده کان داخلی به صرفه است در غیر این صورت ضرر وزیان ده است
    • ایرانی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      8 0
      دیونم با قیمت کمتر از نصف بفروشم میرم میفروشم ب تاجر چند برابر گرون تر فقط خرج من 14هزار تومن شد
    • خزایی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      5 0
      باسلام‌حق‌کشاورزازهمه‌جاضایع‌شده‌همه‌چیزگران‌شده‌بجز‌محصولات‌ما
    • اسماعیل IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 0
      اگر کمتر از 20 بشه، به صرفه نیست و کشاورزان محصولات آب بر می کارند با این وضعیت آب
    • مجتبی GB ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      5 0
      با سلام قیمت گندم با این هزینه های کاشت داشت و برداشت اگر زیر ۲۵ هزار تومان باشد سال آینده یک هکتارم کشت نمیکنم سالانه صدوپنجاه تن گندم تحویل میدم ولی صفر تا صد باید قرض کنم بکارم
    • احسان IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      4 0
      واحدهای کشاورزی رو از بین نبرید لطفاً. خواهشاً حاصل یکسال دسترنج یه کشاورز رو ک توی سرما و گرما زحمت می‌کشه به خاطر سو مدیریت از بین نبرید. گندمی ک قوت یه ملته و از آردش کلی محصولات ساخته میشه کلی صنایع بهش وابسته ست رو مفت نخریین. برنجی ک هیچ کاربردی نداره چراااا باید میلیون پنجاه هزار به بالا باشه اوقت گندم از یک پفک مینو هم کناره. با اعصاب ما بازی نکنین
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      2 0
      ۱۴ تومن ک دخل و خرج کشاورز با هم جور نمیشه تو رو خدا ی فکر درستی بکنید هزینه ها سرسام آور بعد گندم بدیم ۱۴ کشاورز ۶ ماه کار کنه هیچی شامل خودش نمیشه همش کود و سم و تراکتور و سایر هزینه ها
    • احمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      6 0
      یک لیتر سم نسبت به سال قبل لیتری یک میلیون افزایش پیدا کرده به نسبت به هزینه ها دیگر چطور شما حساب مکنید خب شما زیر کولر هستید خبری از دل کشاورز نداری خب همه قشر برای خود نهاده دار وحق اعتراض از معلمان تا ... اما کشاورز حقی ندارد که اگه کشاورز نباشد محصولات غذایی نیست
    • قلیچ لی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 0
      تمام هزینه های ما و نهادهایی که خریداری و مصرف میکنیم با قیمت دلار محاسبه می شود اما محصول گندم ما ریالی محاسبه می شود
    • اکبر IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 0
      قیمت گندم زیر ۲۰ هزار تومن امثال کاملا ضرر کشاورز هست
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      2 0
      چه کسی گفته 14هزار تومان قیمت منصفانه دلار 60هزار تومان پوفک شده 20هزارتومان قیمت گندم باید 20هزار باشه الان تا برداشت با این تورم 30هزار تومان باید با سه اگه با تورم قیمت هزاران هیچ کس گندم به دولت نمیدهد
      • حسن نیازی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
        3 0
        اگر قیمت گندم کمتر از بیست هزار باشدکشاورز دیگر انگیزه ای برای کشت گندم نداره .آنالیز کنید قیمت واقعی را برای گندم تصویب کنید تا من کشاورز توان کاشت داشته باشم
    • جواد عبادی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      من یه کشاورزم بااین قیمتی ک میدن کشاورز باید از جیب خودش یه چیزیم بزاره به دولت بده کجاست این مسولین کجاست این حمایت جهاد کشاورزی از کشاورز کدوم امکانات را به ما دادان همش با هزینه ی خودمن با فروختن طلا های زن بچه کاشت کردیم الانم شرمنده و پشیمان
    • زارعی IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      اگه کمتراز۲۵۰۰۰باشد گندم به دولت تحویل نمیدم
    • ارش IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      1 0
      با قیمت پایین تر از ۲۰ هزار ضرر میکنم و دیگه برای سال دیگه کشت نمیکنم چون عاقلانه نیست و قطعا کسانی که قیمت گذاری میکنن کلا تو خوابن و خبر از هزینه و تورم ندارن
    • دلار ۶۰تومن IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      کسی با این قیمت گندم به دولت نمیده مطمن باشید حتی اگه از گرسنگی بمیریم
    • محمدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      همیشه قیمت گندم باید یک سوم برنج باشد برنج الان صد تومنه پس باید گندم حداقل سی تومن باشد کشاورز بدبخت باکلی هزینه باید گندمو مفت بده دولت این انصاف نیست هزینه بدست اوردن یک تن گندم خیلی خیلی بالاست بخدا نمیصرفه
    • مسلم DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      3 0
      بخدا قسم با این افزایش قیمت دلار و هزینه کاشت داشت و برداشت گندم با این وضع اگه گندم بخواد کمتراز ۲۵ الی ۳۰ هزارتومن باشه دیگه کسی برا سال آینده نمیتونه کشاورزی کنه
    • ی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      3 0
      کلی خرج داره کاشت گندم پول بذر ، هزینه شخم و تراکتور پول کود شیمایی هزينه کمباین هزينه سم پاشي هزينه حمل و ارسالش ب سیلو های دولتی و..... قیمت گندم باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشه کشاورز خودش گندم بذر رو کیلوئی ۱۵ هزار میخره بعد بیاد کیلوئی ۱۴ هزار بفروشه ب دولت مگه میشه؟!!!!
    • سجاد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      5 0
      دیگه گندم نمیکارم بیخودی موندیم بیابون زحمت میکشیم اندازه یه خواربارفروشی دارامدنداریم گندم بزاریدبورس
    • داور نورزاده IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      2 0
      قیمت گندم نسبت به خرج وخارج خیلی پایین هس قیمت گندم باید بالای بیست تومان باشد تا به گندم کاران بصرفه
    • بنیامین IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 0
      منم یک کیلو زیره ۲۰تومن تحویل نمی‌دم ۸۰ هکتار کشت کردم زندگیم فروختم تا الان تونستم سر کنم الان هم دارم پیش فروش میکنم تا بتونم زندگیم راه بندازم میدم دست دلال حداقل نقد بهم میده بدون افت
    • کشاورز IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 1
      همه چی قیمتش بالاهس اما حقوق کارگر و قیمت محصولات کشاورزی کم هس کجا بریم چ کار کنیم کشاورزی کنیم وزحمت بکشیم پول هزینه ای که کردیم در نمیاد اگ اینجوری باشه
    • توماج IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      2 0
      تراکتور شده یک میلیاردوصد چند سال کشت کنیم تا بتونیم تراکتور و ادواتو تهیه کنیم.....
    • عبدی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      1 0
      قیمت زیر 20تا 25هزار تومان یعنی نابودی قشرکشاورز وقاچاق گندم تو این وضعیت به کشورهای همسایه که تو این وضعیت گرونی دلار وارد کردن گندم قاچاق ما براشون مفت در میاد
    • بارگاهی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      2 0
      حالا که بذر به کشاورز نمیدید حداقل با قیمتی که وارد میکنید ازش بخرید
    • محمدحسین IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
      2 0
      ای خدا ما چه گناهی کردایم تو این گرونی بدبختی اونوقت با کمال خونسردی میگن چهارده هزارتومان منسفعانن پول پنج هکتار گندم من خرج یک شب خودتون میشه از خدا بترسین وجود داره
    • حمزه حسن پور IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      2 0
      یعنی شما اضلا هزینه ها را در نظر گرفتی میگی منسفانه است
    • مهران US ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
      3 0
      آغا تورو به خدا ما کشاورز بدبخت با یک سال زحمت و ناراحتی با این همه هزینه های سر سام آور مکانیزه و کود و سم، آخر کارم نتونیم حداقل یک پراید بخریم کجای انصافه کجای عدالت و وجدانه،،کمی هم که شده ما قشر زحمت کش و درک کنید..با این تورم گندم از۲۵ تومان کم تر بشه همش برامون ضرره
      • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
        2 0
        قیمت زیر 22هزار تومان بی انصافی در حق کشاورز هست سم کود به نرخ دلار باید خرید ولی محصول به نرخ ریال
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
      2 0
      گندم را به، دلال‌ها بدهیم خوبتره 20 هزار تومان می، خرند
    • محمد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      1 0
      با این تورم و هزینه بالا حداقل باید ۳۰ هزار تومن یا نیم دلار باشه.من امسال ۳۰۰ تن گندم تحویل دولت دادم.اگه سال ۴۰۲ قیمت کمتر از ۳۰ تومن باشه یک کیلو هم به دولت گندم نمیدم .
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      اگه گندم دست کشاورز نبود دست خودتون بود واقعا اینجوری گران میکردی یا مثل پراید،
    • سید IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      4 0
      ولله که آزاد گندم میدم به گاوها و گوسفندها. نه به سیلو گندم میدم و نه خودم رو عذاب میدم امسال آب بها 700 هزارتومان از پارسال بالاتر بود. نرخ کود اوره پارسال 80 و امسال 150 تومن بود. گندم هر تن خرید ما 15 تومن بود. شخم. کمباین و کرایه کمپرسی برای حمل گندم. با قیمت 14 تومن نمیصرفه. گوشت شده کیلویی 400 تومن نرخ ماشین ها که شده آتیش قیمت اجناس همه رفتن بالا ولی وقتی به ما میرسه فقط 1500 تومن گندم رو میبرن بالا که ضرر نکنن. آزاد میفروشم. یا به قیمت 23 هزارتومان به سیلو من کشاورزم آزادم. حق انتخاب دارم. زحمت شش ماه خودم رو تو سرما و بارون و گل مفت دست سیلو نمیدم یا حق
      • صمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
        3 0
        این دولت رو باید کاری باهاش کرد تا بره گندم وارد کنه به نرخ زیاد تا بفهمه کشاورز رو باید روی سر گذاشت نه مثه موجودات اضافی باهاش رفتار کرد، آیا این انصافه آقای رئیس‌جمهور آقای ساداتی نژاد ببینید در کشورهای غربی چطور رفتار میکنن با کشاورز، اگر راست میگن بران جلوی پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و فولاد رو بگیرن که اجناسشون رو دارن به دلار میفروشن به تولید کننده ها
    • کاویاتی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      اگه قیمت زیربیست هزارباشه تحویل نمیدم ازادمیفروشم هرسال حدودصدتن گندم دارم به صرفه نیست
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      2 0
      حالا که به انصاف نمی‌خرید بزارید خودمون محصولی رو که هیچگونه حمایتی ازطرف دولت نشده رو خودمون صادر کنیم تازه دلار هم وارمملکت میکنین
    • یوسف IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      1 0
      بخدا با این وضع بازار وتورم گندم کیلویی باید ۲۵ هزار تومن باشه وگرنه همه کشاورزا متضرر میشن.باید یه فکری به حال کشادرزا کرد ما هم ادمیم
    • کشاورز IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      7 0
      هرکیلو گندم باید ۳۷۵۰۰تومان باشد. تورم را حساب کنین همراه با افزایش قیمت کود و.... والاه ما کشاورزان وقتی مغازه خرید میریم قطمت جدید را بهمون میفروشن ولی ما سالی یکبار افزایش داریم اونم افزایش در حد بخور و آرام آرام جون بده
    • محمد US ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      1 0
      حداقل قیمت باید25تومن بشه که برا کشاورز هم مقرون به صرفه باشه
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
      2 0
      به نظر من بدید به دامدارا بهتره دولت نباید از اول تو کار نرخ گندم دخالت میکرد
    • حسن IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      2 0
      حداقل گندم باید ۲۵به بالا باشد باقیمت دولت به انبار بریزیم بهتر است
    • محسن IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
      2 0
      زورشون که به کارخونه دارنمیرسه فقط بلدن فشار به کشاورز بیارن زیر بیست تومن ضررهس
    • ارش IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      2 0
      سلام اقای وزیر بر چه اساسی قیمت نرخ گندم رو محاسبه کردین هزینه های تولید از کاشت تا برداشت چند برابر شده شما یک چهارم افزایش بدین به خاطر خدا به داد کشاورز گندم کار برسید با این قیمت ضرر حتمیه و کسی حاظر نمیشه برای سال اینده گندم کشت کنه کلا کلا شخم کود سم دیسک کمپاین اب کارگر و غیره رو حساب کردین چقدر افزایش قیمت داشته لطفا ۱۰ دقیقه وقت بزارین
    • کشاورز زحمت کش IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
      2 0
      تورا خدا به فکر کشاورز ها باشید هزینه 1 هکتار با اجاره و بذر خیره 35 میلیون هست که یه هکتار حد اکثر 3 تن میدن آقایان که قیمت منصفانه گذاشته خودش حساب کنه ببنینه به زحمتش می عرضه حال با این حمایت خنده دارشون میگه به خود کفای برسیم قیمت یا بالا 20تومان بشه یا خواهش کشاورز ها یه دونه گندم به سیلو هانده
    • رشید بابایی از مازندران IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 0
      قیمت گندم ۲۳ تومن باید از مردم بخرین، ما این قیمت گندم نمیدیم و کشاورزا رو هم نمیذاریم گندم بدن به شما
    • مسلم چرام IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      1 0
      والا با این زحمتی که تو طول سال کشاورز می کشه اصلأ نمی ارزد همه چیز ده برابر شده اگه قیمت گندم زیر 25هزارتومان باشه ما کشاورزان بهبهان و حومه اصلأ نمی فروشیم انبار می کنیم تو خونه هامون
    • میلاد فلاحی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      2 0
      والله مصعولین ب فکر کشاورز نیستن بیان نگاه کنن خرج گندم چقدر و بعد ی قیمت بزارن والله زیر ۲۰ تومن برای ی کشاورزی ک ۶ ماه جون می کنه چیزی نیست
    • بامری دلگان IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      سلام اگه امسال زیر 25باشه سیستان بلوچستان کاشت گندم تعطیل میباشد
    • میثم IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      قیمت بایستی حداقل حداقل ۲۰ هزار تومن باشه ما کشاورزا هکتاری ۷ میلیون هزینه تولید و کاشت کردیم اینطوری تا برداشت ۴ میلیون هم خرج داره اونم دیم پس هرگز قیمت ۱۳ یا ۱۴ جوابگوی کشاورز نیست بلکه مایه خودش هست پس ما کشاورزها چکار کنیم گندم مملکت رو تامین میکنیم باید حمایت شیم وگرنه تحویل نمیدیم
    • حسین IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      من یک کشاورزم سالی ۱۰۰تن تحویل میدم امسال بذرخریدم کیلویی ۱۵هزارتومان من اگه قیمت زیر۲۰تومان باشه من تحویل نمیدم بااین هزینه ها همش ضرره
    • ولی IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      3 0
      اگرراس میگید موادشوینده روغن وخوراکی مردم رو هم کنترل کنید .نه فقط گندم کشاورزبیچاره رو.
    • کریم IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      3 0
      گندم اگر زیر ۲۵ هزارتومان باشه من همش رو انبار می کنم
    • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 0
      کمتراز20هزارباشه گندم میدهیم به دامدارخورک دام میشه بریدپول نفت بدهیدازخارج کیلویی خداتومان بخرید
    • پیمان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      2 0
      سلام واقعا با این افزایش هزینه ها زیر 20 تومن اجحاف در حق کشاورزان هست
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
      2 0
      گندم باید قیمتش ۳۰تومن کمتر نباشد کود اوره ۵میلیون ریال کود تریپل ۱۲میلیون ریال کود دیامنیوم ۲۵میلیون ریال تاریخ ۲۶اسفند ۱۴۰۱ بروید ببینید آقای سادتی نژاد وآقای ایمانی
    • حاج عباس IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 0
      برار ۱۴ هزار تومان خیلی کمه یعنی مردم گریه کنن تا متوجه بشین با این هزینه هایی که ما کردیم واجاره زمین خدا وکیلی ضرره
    • ali FR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      2 0
      زیر ۳۰تومن بنده گندم تحویل نمیدم بااین تورم ثانیه ای
      • Ami IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
        1 0
        همه حمایت می‌کنیم زیر ۲۰ تومن گندم تحویل سیلو نمیدیم تمام
    • مجی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      سلام.. واقعا نمیشه با این قیمتا گندم تحویل دولت داد... بهتره فکری به حال خودش بکنه?? کیلوی۲۵??
    • مجی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      1 0
      سلام.. واقعا نمیشه با این قیمتا گندم تحویل دولت داد... بهتره فکری به حال خودش بکنه?? کیلوی۲۵??
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 0
      با درود خدمت تمامی کشاورزان زحمت کش ، بنده هم بعنوان یک کشاورز گندم زیر ۲۵ هزار تومان به دولت تحویل نمیدم با نرخ تورم ایجاد شده و سر سام آور در کشور
    • زاهدزندی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      2 0
      باتوکل به خدای بزرگ وحمایت از خودمان واقتدار کشاورزکه بدان خیرو صلاح کشاورز تعین می کند گندم تحویل سیلو ندیم
    • محموداسفندیاری ازمرودشت TR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      0 0
      باسلام خدمت مهندس هاشمی،استدعاداریم نسبت قیمت ۱۴هزارتونان،تآمل داشته باشید، وکارشناسی دقیق باهزینه های رو محاسبه کنید، قیمت کمتراز۲۵هزارتومان اصلا مقرون بصرفه برای کشاورزنیست،تشکروسپاس،ازدرایت و فهیم بودن نتان،هزینه کشت گندم بصورت قطره ای وقیمت های مربوطه ازکاشت تاداشت سرانگشتی محاسبه کنید،وبعداعلام قیمت گندم کنید، سپاس