۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
عوارض آزادراه «کرج - قزوین» در محدوده محمدیه پیمایشی می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین:

عوارض آزادراه «کرج - قزوین» در محدوده محمدیه پیمایشی می‌شود

قزوین - مبارک مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: در پی نارضایتی مردم ساکن در شهرک مهرگان شهر محمدیه از این پس عوارض آزادراه «کرج - قزوین» در محدوده محمدیه پیمایشی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک قدم روز سه شنبه با اشاره به نشست برگزار شده در دفتر معاون ساخت و توسعه آزادراه راه های کشور با حضور معاون عمرانی استاندار قزوین، مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز و نمایندگان شرکت سپندار گفت: مقرر شد که ثبت الگوی تردد در آزادراه «کرج - قزوین» در سه مقطع شامل کیلومتر ۱۷ از مبدا کرج، کیلومتر ۵۲ قبل از خروجی آبیک و کیلومتر ۹۵ در محمدیه انجام شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس طی دو ماه دکل ها و تجهیزات در مسیر حدود ۹۸ کیلومتری آزادراه کرج قزوین تعبیه خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: با راه اندازی ایستگاه های فوق عوارض آزادراه بر اساس طول پیمایش شده خودروها محاسبه و دریافت می شود.

مبارک قدم با تاکید بر لزوم اجرایی شدن هر چه زودتر این طرح به ویژه برای اهالی مهرگان و محمدیه گفت: با عنایت به آماده بودن ایستگاه محمدیه مقرر شد با اعلام پلاک‌های حمل و نقل عمومی (ع و ت) تا تکمیل سایر ایستگاه های محور، تخفیف پیمایش مسیر در استان قزوین برای این خودروها عملیاتی شود.

جمع آوری ایستگاه عوارضی در محدوده مهرگان و محمدیه یکی از مطالبات مهم شهروندان این شهرها بوده است.

با توجه به نزدیکی شهرک تازه تاسیس مهرگان به قزوین و دسترسی آن از طریق آزادراه «قزوین - کرج» برخی شهروندان این شهر روزانه ناچار به چند بار سفر به مرکز استان بوده و مجبورند ماهانه هزینه قابل توجهی را به عنوان عوارض بپردازند.

با اجرای طرح یاد شده عوارضی «قزوین - محمدیه - مهرگان» در آزادراه یاد شده به یک سوم رقم فعلی کاهش می یابد.

کد خبر: ۲۰٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha