۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

در این مقاله تلاش میکنیم شما را با شناخت روند های بازار ارز دیجیتال آشنا کنیم.

به گزارش بازار، اگر حداکثر سود و حداقل ریسک را از معاملات ارزهای دیجیتال انتظار دارید، باید بدانید که چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنید. معامله‌گرانی که از روند استفاده می‌کنند نسبت به معامله‌گرانی که بر خلاف آن پیش می‌روند سود بیشتری به دست می‌آورند. بنابراین، یادگیری نحوه شناسایی روند بازار ارزهای دیجیتال برای همه معامله‌گران ضروری است. البته در بازارهای مالی، هیچ کس نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. با این حال، می‌توان با استفاده از ابزارهایی که وجود دارد تا حدی بازار را پیش‌بینی کرد.

دقت کنید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار غیرمتمرکز است که قیمت‌های آتی آن به فعالیت‌های خریداران و فروشندگان بستگی دارد. علاوه بر این، فناوری بلاک چین تضمین می‌کند که هیچ واسطه‌ای بین خریداران و فروشندگان وجود ندارد که بداند سرمایه گذاران چقدر ارز و سرمایه دارند. با این حال، پیش‌بینی روند ارزهای دیجیتال مانند هر بازار دیگری است.

منظور از روند ارزهای دیجیتال چیست؟

طبق توضیح میهن سیگنال ، منظور از روند یک ارز دیجیتال، جهت حرکت قیمت آن در یک دوره خاص است. در کل دو نوع روند داریم؛ نزولی و صعودی. در یک روند نزولی، قیمت‌ها با ایجاد سطوح پایین‌تر در نمودار حرکت می‌کنند که نشان می‌دهد فروشندگان قوی‌تر از خریداران هستند. در یک روند صعودی، قیمت با ایجاد اوج‌های بالاتر در جایی که خریداران قوی‌تر از فروشندگان هستند، به سمت بالا حرکت می‌کند.

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

در تصویر بالا، ما می‌توانیم دو روند صعودی و نزولی در بازار را مشاهده کنیم. شناسایی روند بازار یکی از روش‌های قابل‌اعتماد برای انجام تحلیل تکنیکال است. ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید "روند دوست شماست"، به این معنی که استراتژی‌های معاملاتی که با روند قیمت کار می‌کنند سودآورتر هستند.

روند ارزهای دیجیتال مشابه سایر بازارهای مالی است، پس بهتر است زمانی که بازار روند صعودی دارد خرید کنید و زمانی که بازار شروع به روند نزولی کرد، فروش خود را انجام دهید. راه‌های زیادی برای پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال وجود دارد. ما در این مقاله به معرفی مطمئن‌ترین این روش‌ها می‌پردازیم.

چگونه روند ارزهای دیجیتال را شناسایی کنیم؟

شناسایی روند، هسته اصلی تصمیم‌گیری معامله‌گران است. درصورتی‌که قیمت، روند روبه‌رشدی داشته باشد، هنگام ورود به معامله، امکان کسب سود را افزایش می‌دهد. مانند سایر بازارهای مالی، قیمت ارزهای دیجیتال مانند یک زیگزاگ حرکت می‌کند که در آن معمولاً اصلاحات صعودی در یک حرکت نزولی و اصلاحات نزولی در یک حرکت صعودی وجود دارد. بنابراین، می‌توانیم قیمت را بر اساس تحلیل روند ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کنیم.

شناسایی روند ارزهای دیجیتال با استفاده از ابر ایچیموکو

ابر ایچیموکو (Ichimoku Cloud) یک اندیکاتور فنی با عناصر متعدد است که جهت حرکت قیمت یک دارایی را نشان می‌دهد. بیایید با عناصر Ichimoku Cloud آشنا شویم:

TenKan Sen: این عنصر میانگین قیمت ۹ شمع (کندل) آخر است. تنکانسن گرایش قیمتی کوتاه مدت را نشان می‌دهد.

Kijun Sen: این عنصر میانگین قیمت ۲۶ شمع آخر است. این عنصر گرایش قیمتی میان مدت را نشان می‌دهد.

ابر کومو: ترکیبی از Senkou Span A و Senkou Span B است. این منطقه یک منطقه قوی برای بازگشت قیمت در نظر گرفته می‌شود.

Chikou Span: یک بازه تأخیری است که قیمت فعلی را در نمودار خطی اما ۲۶ دوره قبل از آن نشان می‌دهد. اگر Chikou Span بالاتر از Kumo Cloud باشد، احساسات بازار صعودی است. اما اگر Chikou Span کمتر از Kumo Cloud باشد، احساسات فعلی بازار نزولی است.

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

شناسایی روند ارزهای دیجیتال با استفاده از برخورد طلایی

برخورد طلایی یکی دیگر از روش‌های پیش‌بینی روند ارزهای دیجیتال است. این برخورد زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلندمدت عبور کند. در سیستم تقاطع طلایی، قابل‌اعتمادترین مقادیر میانگین متحرک عبارت‌اند از:

  • ۵۰ EMA (کوتاه مدت)

  • ۲۰۰ SMA (بلندمدت)

اگر در یک روند صعودی قیمت بالاتر از ۲۰۰SMA و ۵۰ EMA باشد، یعنی هر دو دسته معامله‌گران کوتاه مدت و بلندمدت احساسات صعودی دارند. سپس زمانی که EMA ۵۰ از SMA ۲۰۰ عبور می‌کند، نشان‌دهنده افزایش بیشتر قیمت است. بنابراین، زمانی که یک برخورد طلایی رخ می‌دهد، می‌توانیم روند را یک روند صعودی در نظر بگیریم و به دنبال خرید باشیم. در اینجا یک نمایش تصویری از یک برخورد طلایی در بازار ارزهای دیجیتال قابل رویت است. 

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

منبع تصویر : Mihansignal.com

درحالی‌که برخورد طلایی راهی برای شناسایی یک روند صعودی است، نقطه مقابل برخورد طلایی "تقاطع مرگ" است که نشان‌دهنده یک روند نزولی است. تصویر زیر را ببینید.

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

تصویر بالا مربوط به نمودار یک ساعته ETH/USD است که در آن به‌محض ظاهرشدن تقاطع مرگ، قیمت پایین‌تر رفته است.

همچنین توصیه میکنیم بخوانید راز طلایی ترکیب اندیکاتورها | بی خطاترین ترکیب اندیکاتور ها چیست؟

شناسایی روند ارزهای دیجیتال با استفاده از تحلیل چندزمانه

تحلیل چندزمانه روش دیگری برای پیش بینی روند ارزهای دیجیتال است. هدف اصلی این روش دریافت یک دید کلان نسبت به قیمت یک ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی بالاتر است. بعداً، می‌توانید روی قیمت زوم کنید و روند قیمت را بر اساس سطوح حمایت و مقاومت مهم شناسایی کنید. در کل برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را طی کنید:

سطوح کلیدی را شناسایی کنید

سطوح کلیدی مکان‌هایی از نمودار است که قیمت‌ها می‌توانند روند جدیدی را شروع کنند. ما به‌راحتی می‌توانیم با تماشای بازار در بازه زمانی بالاتر، سطوح کلیدی را تشخیص دهیم. زمانی که قیمت به یک سطح کلیدی نزدیک می‌شود، معمولاً انتظار داریم که دوباره بازگردد. از سوی دیگر، زمانی که یک سطح کلیدی شکسته می‌شود، انتظار گسترش روند را خواهیم داشت.

وقتی قیمت بالاتر از سطوح حمایت کلیدی حرکت می‌کند، می‌توانید خرید کنید. برعکس، وقتی قیمت از سطوح مقاومت کلیدی پایین‌تر می‌رود، بهتر است آن دارایی را بفروشید.

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

در تصویر بالا، نمودار روزانه BTC/USD را با سطوح حمایت و مقاومت کلیدی می‌بینیم که از آنجا حرکت‌های قابل‌توجهی انتظار می‌رود.

سطح رویداد کوتاه مدت را شناسایی کنید

اگر می‌خواهید روند ارزهای دیجیتال را به‌درستی پیش بینی کنید پس از شناسایی یک روند بلندمدت، باید روی روندهای کوتاه مدت تمرکز کنید. زمانی که هر دو روند کوتاه مدت و بلندمدت یک جهت را نشان دادند، روند را قوی در نظر بگیرید. ابتدا باید حرکت قیمت بالاتر از سطح حمایت کلیدی فعلی را تشخیص دهید. سپس سطح کلیدی کوتاه مدت را شناسایی کنید. این سطح یک منطقه قیمتی است که هم به‌عنوان سطح حمایت و هم به‌عنوان سطح مقاومت عمل می‌کند. هنگامی که قیمت سطح رویداد کوتاه مدت را می‌شکند، می‌توانید روند را به‌عنوان یک روند صعودی در نظر بگیرید که در تصویر زیر نشان داده شده است:

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

برعکس، در یک روند نزولی، باید قیمت را پایین‌تر از سطح مقاومت کلیدی شناسایی کنید. سپس، اگر قیمت به زیر سطح رویداد سقوط کرد، می‌توانید آن را یک روند نزولی در نظر بگیرید.

چگونه روند ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنیم؟

در تصویر بالا می‌توانیم ببینیم که چگونه قیمت با شکستن سطح رویداد به سمت پایین با فشار نزولی موجود چقدر پایین‌تر رفته است. بااین‌حال، برای اینکه بیشترین بهره را از معاملات روندی داشته باشید، باید یک استراتژی معاملاتی سودآور با قوانین مناسب برای مدیریت سرمایه نیز برای خود در نظر بگیرید.

جمع‌بندی

اگر بتوانید روند حرکت قیمت ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید، به‌راحتی می‌توانید از آنها کسب درآمد نمایید. بااین‌حال، برای اینکه معاملات شما واقعاً سودآور باشد، باید ارز دیجیتال موردنظر خود را با رویکردی سیستماتیک بخرید و بفروشید.

شما همچنین باید یک استراتژی معاملاتی خوب داشته باشید که نقاط خرید و فروش را بیابید و حد ضرر و حد سود را در سطوح مناسب قرار دهید. بااین‌حال، حتی اگر تمام قوانین معاملاتی را رعایت کنید، برخی از خطرات، اجتناب‌ناپذیر هستند. یافتن یک استراتژی معاملاتی پایدار تنها راه ماندگاری طولانی مدت در بازار ارزهای دیجیتال است.

منبع

کد خبر: ۲۰۲٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha