۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
بومی سازی چارت ناوبری شناورهای دریایی در کشور
رئیس سازمان نقشه برداری ایران خبر داد؛

بومی سازی چارت ناوبری شناورهای دریایی در کشور

ساری- جاویدانه، رئیس سازمان نقشه برداری ایران از بومی سازی چارت ناوبری شناورهای دریایی کشور توسط متخصصان خبر داد.

علی جاویدانه در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که چارت های دریایی ویژه شناورها دارای استانداردهای مشخصیب است، گفت: چارت های ناوبری دریایی که قبلا توسط کشورهای بیگانه طراحی می شد امروز توسط این سازمان بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: با ارائه چارت ها علاوه بر اعمال حاکمیت منجر به کسب درآمدهای ارزی برای کشور شده است.

وی ایستگاه های پایش سطح تراز دریا را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: رفتارهای جزر و مدی در آب های کشور بررسی می‌شود و از ۲۰ ایستگاه موجود پنج ایستگاه در شمال کشور وجود دارد.

جاویدانه شمار ایستگاه های پایش سطح تراز دریای مازندران را سه مورد ذکر کرد و گفت: مطالعات این ایستگاه ها نشان دهنده جزر و مد در طول سال است و سالانه ۲۰ هزار نفر از این مطالعات در سطوح مختلف استفاده می کنند.

وی با عنوان این که اطلس سرمایه گذاری و پنجره واحد مدیریت زمین از سوی دولت در دست اجرا است، گفت: اشتراک گذاری و تبادل نقشه اطلاعات مکانی طرح ها مسئله مهمی است و پنجره واحد استان زنجان دهه فجر در کشور رونمایی می شود.

رئیس سازمان نقشه برداری ایران گفت: طی پنج سال آینده باید پنجره واحد مدیریت زمین در تمامی استان های کشور راه اندازی و اجرا شود.

جاویدانه با اظهار این‌که ۳۵۷ شهر در کشور فاقد نقشه هستند، گفت: مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های مختلف نسبت به تهیه نقشه این شهرها اقدام شود.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha