۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
تبعیض در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تبعیض در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

اهر- غنی زاده، فرماندار اهر از تبعیض و خویشاوندسالاری در پرداخت تسهیلات اشتغال انتقاد کرد و گفت: با این موضوع مماشات نمی‌کنیم و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پرداخت تسهیلات اشتغال را رصد می‌کنند.

ابوالفضل غنی‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با تأکید بر این‌که خویشاوندسالاری و سفارش در پرداخت تسهیلات اشتغال خط قرمز ماست، اظهار داشت: از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خواسته‌ام تا به نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال و … در ادارات نظارت داشته باشند. در صورت توزیع تسهیلات بین اقوام یا اطرافیان مدیران یا اشخاص، ساکت نخواهم نشست، چراکه تبعیض به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست.

فرماندار اهر افزود: متأسفانه عمده گلایه مردم از نحوه پرداخت تسهیلات این است که چون سفارش نشده‌اند نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند. چرا به خاطر جلب رضایت، حق و حقوق مردم را تضییع می‌کنید بنده با هیچ کسی تعارف نمی‌کنم و تأکید دارم تسهیلات به‌صورت واقعی به دست مردم برسد.

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها گفت: بانک‌ها یک‌باره اعلام کنند که تسهیلات اشتغال پرداخت می‌کنند یا خیر، مردم از بانک‌ها گله‌مند هستند و مدام از بروکراسی اداری و سخت‌گیری‌ها ناراضی‌اند. هرچند از همکاری برخی از مدیران بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و تسهیل در امور مردم قابل تقدیر است.

غنی‌زاده بابیان این‌که اغلب روستاییان توان تأمین ضامن کارمند جهت دریافت تسهیلات را ندارد، یادآور شد: بانک‌ها در امور پرداخت تسهیلات هنگام معرفی ضامن سخت‌گیری نکنند. چرا روستایی که ضامن کارمند ندارد باید از تسهیلات اشتغال محروم بماند، این به دور از عدالت است تسهیلات حق مردم بوده و دولت به عنوان خادم، وظیفه دارد تا تسهیلات اشتغال را به دست مردم برساند.

فرماندار اهر از اختصاص اعتبار ۸۹ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال به این شهرستان خبر داد و گفت: سهم شهرستان اهر از تسهیلات اشتغال ۸۹ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی از تشکیل کمیته نظارت بر تسهیلات اشتغال در فرمانداری اهر خبر داد و افزود: اهلیت‌سنجی متقاضیان تسهیلات اشتغال و رصد پرداخت اشتغال اینکه چه کسانی تسهیلات دریافت می‌کنند و یا سفارشی صورت گرفته یا خیر، توسط کمیته نظارت رصد می‌شود.

غنی‌زاده با ذکر این‌که شیوه‌نامه تسهیلات اشتغال با جذب اعتبار اجرا و در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی تسریع شود، خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به طرح‌های کارآفرینی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت قرار می‌گیرند.

فرماندار اهر تأکید کرد: انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال و شکل قانونی دادن به پرداخت وام را نمی‌پذیریم. دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان‌شرقی در ایام منتهی به پایان سال، منابع مالی تأمین کرده‌اند تا برای رفع مشکلات مردم تسهیلات اشتغال پرداخت کنند، منابع تسهیلات اشتغال برای این نیست که ابزاری برای خوش‌خدمتی باشد. همه تلاش‌ها برای آن است که تسهیلات اشتغال به معنای واقعی کلمه در زندگی مردم دیده شود.

وی ابراز داشت: وقتی دولت سیزدهم برای رفاه حال مردم خدماتی ارائه می‌دهد، عده‌ای سریعاً برای اینکه این خدمات دولت از جمله تسهیلات بانکی به دوستان یا اقوام آن‌ها برسد، مردم را از حق و حقوق قانونی خودشان محروم می‌کنند این در حالی است که سفارش نزدیکان و پارتی‌بازی مصداق بارز تضییع حقوق مردم است و بنده ناعدالتی و خوش‌خدمتی را در پرداخت تسهیلات اشتغال تحمل نمی‌کنم و از هم‌اکنون به مدیران اخطار می‌دهم تا عدالت را مدنظر قرار دهند.

کد خبر: ۲۰۲٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha