۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
۱۷ هزار کشاورز همدانی برای اجرای الگوی کشت قرارداد امضا کردند
رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی همدان:

۱۷ هزار کشاورز همدانی برای اجرای الگوی کشت قرارداد امضا کردند

همدان - رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۱۷ هزار کشاورز در استان همدان در قالب ۸۱ هزار و ۶۵۵ هکتار در راستای رعایت الگوی کشت قرارداد امضا کرده‌اند.

به گزارش بازار؛ جواد رشیدی با اینکه به منظور رعایت الگوی کشت دوره‌های ترویجی و آموزشی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۶۴ نفرروز در قالب دوره‌های آموزش ترویجی، کارگاه آموزشی، بازدید ترویجی، روز مزرعه، هفته انتقال یافته‌ها و رویداد تخصصی برای کشاورزان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد ۶۰ دقیقه برنامه تلویزیونی درباره الگوی کشت اجرا شده است، افزود: دو مورد هم برنامه تلویزیونی مزرعه سبز به مدت ۵۰ دقیقه در راستای ترویج الگوی شکت پخش شده است.

وی با تاکید بر اینکه ماحصل این اقدامات ۱۷ هزار کشاورز در قالب ۸۱ هزار و ۶۵۵ هکتار در راستای رعایت الگوی کشت عقد قرارداد کرده‌اند ادامه داد: این میزان ۷۰ درصد هدفگذاری است که نشان از مشارکت کشاورزان همدانی در این امر دارد.

رشیدی یادآور شد: کشاورزانی که بندهای الگوی کشت را رعایت کردند و برای محصولات نامبرده اقداماتی داشتند از مزایایی همچون اعطای تسهیلات کم‌بهره، بخشش بخشی از آب بها و برق بها، تضمین خرید محصول و اعطای نهاده‌ها بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha