۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مجلس هزاران میلیارد تومان برای کمک به توسعه روستاها تصویب کرد اما ریالی اختصاص نیافت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس هزاران میلیارد تومان برای کمک به توسعه روستاها تصویب کرد اما ریالی اختصاص نیافت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن عذرخواهی از مردم بخاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود گفت: وضعیت بازار خودرو، مسکن و ارز و سایر خدمات به هیچ وجه شایسته ملت بزرگ ایران نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فتح الله توسلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر؛ در آستانه دهه مبارک فجر به روح بلند حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، حرم و امنیت درود می‌فرستم و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه که در سوئد، استراسبورگ و پاریس در قرآن سوزی و انتشار کاریکاتورهای موهن علیه مرجعیت رخ داد ادامه توطئه‌ای است که در سال ۱۳۶۷ با انتشار آیات شیطانی در لندن انجام شد و هدف آن جسارت به ساحت اسلام و آرمان‌های اسلامی دینی صدها میلیون مسلمان در سراسر دنیا است و بدون شک این اقدامات محکوم است.

وی تصریح کرد: فرانسه همواره نقش پلیس بد را بازی کرده و پناهگاه گروه‌های تروریستی شده است و در روابط دیپلماتیک هیچ گاه نقش مثبت ایفا نکرده است، جسارت شارلی ابدو به رهبر صدها میلیون مسلمان در دنیا به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.

توسلی اظهار کرد: اقدام پارلمان اروپا در درج نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی ناشی از محاسبه غلط برخی مسئولان اروپایی و اشتباهی راهبردی است و مقامات اروپایی باید پیامدهای امنیتی رفتارهای سیاسی شان را درک کنند، سیاه و سفید قابل جمع شدن نیست و سپاه صرفا یک نیروی نظامی عادی نیست بلکه بخشی از حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و امنیت منطقه ای ما است.

وی افزود: مقامات اروپایی نباید حملات جریانات تروریستی به کلیساها و اماکن مذهبی ادیان مختلف، مراکز تجمع مردم در نقاط مختلف اروپا را فراموش کنند.

توسلی بیان کرد: سپاه و مقاومت توانست با جان فشانی خود شبکه‌های مختلف تروریستی را نابود کند و بدون شک مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر اقدامی که به امنیت ملی کشور آسیب بزند سکوت نخواهد کرد و تصمیم مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: به عنوان نماینده مردم از آنچه در حوزه اقتصاد و معیشت می‌گذرد عذرخواهی می‌کنم، وضعیت تامین خودرو، مسکن، ارز و سایر خدمات به مردم به هیچ وجه شایسته ملت بزرگ ایران نیست.

توسلی بیان کرد: افزایش لحظه‌ای قیمت خودرو، ارز و مسکن و مایحتاج مردم عملا زندگی عادی را بر آنها سخت کرده است، برخی مسئولان محترم باید از محیط گلخانه‌ای که برای خود ساخته‌اند خارج شوند و با حضور در بین مردم ببینند واقعیت‌ها آنطور نیست که آنها تصور می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در شرایطی که مردم با این مشکلات متعدد مواجه هستند شاهد ارسال قبض‌های گاز چندصد هزار تومانی و چند میلیونی برای مردم هستیم، ده ماه از سال جاری گذشته است و سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۰ درصد از تخصیص منابع را انجام داده است، مجلس هزاران میلیارد تومان برای کمک به توسعه روستاها در جدول ۴-۱۴ بودجه سال جاری تصویب کرد اما متاسفانه تاکنون ریالی اختصاص نیافته و ما شرمنده مردم محروم روستاها شده‌ایم.

به برخی از وزارتخانه‌ها هشدار می‌دهم بخاطر سوال از وزیر از مردم ما انتقام نگیرند
توسلی عنوان کرد: به برخی از وزارتخانه‌ها هشدار می‌دهم که بخاطر سوال از وزیر از مردم ما انتقام نگیرند، رییس محترم مجلس و هیات رییسه با اعلام وصول استیضاح‌ها و سوالات بعد از ماه‌ها اجازه دهند مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام دهد، حضور بعضی مسئولان که توانایی اداره زیرمجموعه خود را ندارند ظلم به مردم و کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، موضوع صادرات محصولات کشاورزی را به شکلی مدیریت کند که ضمن تامین نیازهای مردم در داخل با قیمت مناسب کشاورزان و سیب زمینی کاران به ویژه حوزه انتخابیه که بخش قابل توجهی از سیب زمینی کشور را تامین می‌کند، آسیب نبیند.

افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ حق مردم است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش یک نماینده به حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ به دلیل جمعیت، محرومیت و وسعت منطقه حق مردم است و اینجانب از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و سایر نمایندگان محترم تقاضا دارم در زمان طرح این موضوع در مجلس به این مساله عنایت داشته باشند.

وی افزود: بیش از ۵ ماه از دستور رییس جمهور محترم در خصوص اوقاف می گذرد و همچنان این اتفاق نیفتاده است.

استفاده از مازوت در نیروگاه شهید مفتح به بدترین شکل ادامه دارد
توسلی تاکید کرد: استفاده از مازوت در نیروگاه شهید مفتح به بدترین شکل ادامه دارد و مردمی که سالهاست دود غلیظ مازوت سوزی را تحمل می‌کنند همچنان نادیده گرفته می‌شوند، از وزارت نیرو و مسئولان ذیربط می‌خواهم در اسرع وقت در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha