۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
موشکهای ایرانی، آرامش را به بازارهای جهانی بازگرداند
عقبگرد ابرقدرت با مقاومت اقتصادی و موشکهای بازدارنده

موشکهای ایرانی، آرامش را به بازارهای جهانی بازگرداند

همراهی مردم در مقاومت اقتصادی به همراه مانور میلیونی در سرتاسر ایران و نمایش قدرت موشکهای بازدارنده، باعث شد تا با عقب نشینی آمریکا، سایه جنگ از منطقه دور شود و بازارهای مهم جهان به آرامش برسند.

به گزارش خبرنگار بازار، بار دیگر ترامپ با تکرار اتهامات هسته ای خود در عمل سعی کرد تا افکار عمومی آمریکا را منحرف کند اما عقب نشینی وی در مقابل قدرت بازدارندگی موشک های ایران محرز بود. این عقب نشینی که همراه با لفاظی های خاص او همراه بود، در عمل باعث شد تا آرامش به بازارهای مهم جهان برگردد و بلافاصله بعد از اظهار نظر او که به زیرکی از کنار  موشکباران پایگاه نظامی اش گذشت، بازار جهانی طلا با افت قیمت مواجه شد.

در بازارجهانی قیمت هر انس طلا که به محدوده ۱۶۱۱ دلار رسیده بود به ۱۵۵۸ دلار سقوط کند.

 همچنین بنا به ادعای بیبیسی نرخ هر بشکه نفت نیز که بعد از حمله تروریستی آمریکا به سردار سلیمانی و یارانش تا ۴ درصد بالا رفته بود تقریبا معادل همین مقدار کاهش یافت.

 بورس های جهانی نیز بر خلاف روزها و ساعات قبل از موضع عقب گرد ترامپو آمریکا  به روند صعودی خود ادامه می دادند،  بار دیگر روند نزولی به خود گرفتند تا نشان دهند که کنترل بلند پروازیهای آمریکا تا چه حد آرامش بازارهای جهانی اثر گذار است.

بازارهای داخلی هم آرام گرفتند

دربازارهای داخلی نیز واکنش ها به عقب گرد آمریکا درباره ادعاهای چند روز اخیرش بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه امریکایی مستقر در عراق این اطمینان را داد که توان نظامی ایران به اندازه ای بازدارنده است که بلند پروازی های آمریکا را در منطقه خلیج فارس کنترل کند.

 از اینرو بازارهایی که در چند روز گذشته در نوسان بود را در ساعات آخر امشب آرام کرد. بهطوری که خبر سقوط ۴۰۰ هزار تومانی سکه، کاهش قیمت ۳۰۰ تومانی در هر دلارو کاهش هرگرم طلای ١٨ عیار از ۵۱۴ هزار تومان به گرمی ۴۸۵ هزار تومان در فضای مجازی منتشر شد.

 کارشناسان بر این باورند که همراهی مردم ایران در خونخواهی سپهبد قاسم سلیمانی در مراسم نکوداشت این شهید بزرگ در شهرهای بزرگ ایران، مقاومت اقتصاد ایران و همراهی مردم در تحمل تحریم ها و نقش بازدارندگی نیروی نظامی،  ایران را  به کشوری بدل کرده که تهدیدات و علمیات روانی – رسانه ای آمریکا به آن اسیب جدی وارد نمی کند؛ اگرچه نمی توان اثر هیجانات از طریق انتظارات بر اقتصاد را منکر شد.

کد خبر: ۲٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha