۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
مدیران ریسک پذیر شرط شکوفایی ظرفیت های خاک خورده خراسان جنوبی
اقتصاد دان و پژوهشگر خراسان جنوبی مطرح کرد؛

مدیران ریسک پذیر شرط شکوفایی ظرفیت های خاک خورده خراسان جنوبی

بیرجند-اقتصاد دان و پژوهشگر خراسان جنوبی بابیان اینکه بی مهری برخی مسئولان کشوری نسبت به ظرفیت‌های خراسان جنوبی مشهود است، گفت:وجود مدیران با انگیزه و ریسک پذیر لازمه شکوفایی ظرفیت‌های خاک خورده است.

مهدیه ضیائیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که خراسان جنوبی؛ استانی با ظرفیت‌های فروان اما محروم از مهر و حمایت‌های بعضی از مسئولان کشوری است، اظهار کرد: سهم ناخالص خراسان جنوبی حدود یک درصد است که حداقل دولت سال‌های گذشته نتوانسته از ظرفیت‌های همچون شرکت‌های دانش بنیان، بازارچه‌های مرزی، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، راه ترانزیتی (مسیر کریدور شمال- جنوب)، جذب سرمایه گذار برای احیای و فرآوری صدها نوع مواد غنی معدنی (شامل سنگ‌های تزئینی، زغال سنگ، و …)، جلوگیری از خام فروشی محصولات استراتژیک کشاورزی و گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و صدها ظرفیت دیگر برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان خراسان بهره برداری کند.

وی افزود: در حال حاضر حداقل در حوزه صنعت استان بر اساس گزارش‌ها، ۶۵ تا ۷۰ درصد صنایع فعال نیستند و جالب توجه است که مسئولان استانی اذعان می‌کنند که دولت تمام تلاش خود را برای رفع موانع مزاحم در زمینه سرمایه گذاری را انجام داده است.

به گفته وی در واقع این ادعا خلاف واقع است و عدم صحت آن را هم می‌توان از زبان سرمایه داران جویا شد که رسیدگی به طرح‌ها و مجوزها به چه نحوی دنبال می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه کشور به سرمایه گذاری توجه ویژه‌ای شده است و انتظاری که از دولت داریم این است، که از نیروهای توانمند و متخصص دانشگاهی و اجرایی برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی ضعیف خراسان جنوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: حضور مدیرانی فعال و با انگیزه همراه با ریسک پذیری می‌تواند ظرفیت‌های خاک خورده استان را برای ایجاد اقتصادی تأثیرگذار در کشور و بین‌الملل فعال سازد.

وی با بیان این که آنچه در این سال‌ها خراسان جنوبی را از پیشرفت دور ساخته، نبود انسجام و عزم جدی برای شکوفایی ظرفیت‌های آن بوده است، گفت: اگر نسخه سریع برای زخم و دردهای استان به موقع ارائه نشود این زخم همان‌طوری که روستاها را دومینو گونه با تخلیه و مهاجرت مردم مواجه ساخته در آینده نه چندان دور این منطقه مهم استراتژیک و حساس مرزی را با مشکلات بسیار درگیر خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۲٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha