۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
فرسایش بادی و خشکسالی خسارات وسیعی به مراتع استان سمنان وارد می‌کند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:

فرسایش بادی و خشکسالی خسارات وسیعی به مراتع استان سمنان وارد می‌کند

سمنان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه فرسایش بادی و خشکسالی خسارات وسیعی به مراتع استان سمنان وارد می‌کند، گفت: اراضی طبیعی استان سالانه فقط از بابت فرسایش بادی ۳۳ میلیارد تومان متضرر می شوند.

علینقی حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره خشکسالی و فرسایش بادی به مثابه دو کانون هزینه بر و خسارت زا به استان سمنان و به خصوص اراضی طبیعی، بیان کرد: فرسایش بادی براساس آخرین مطالعات در سال ۹۸ بیش از ۳۳ میلیارد تومان به اراضی استان ضرر رسانده است.

وی با بیان اینکه فرسایش بادی خاک باعث افزایش سطح بیابانی و لم یزرع در سطح استان می شود، بیان کرد: این امر در کنار خشکسالی سالانه خسارات فراوانی را به منابع طبیعی استان وارد می کنند.

اجرای طرح های مقابله ای

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با بیان اینکه جلوگیری از این ضررها می تواند حجم قابل توجهی پول و هزینه را ذخیره کند و از لحاظ اقتصادی به ما کمک شایانی خواهد کرد، بیان داشت: برنامه های خوبی در سطح استان برای جلوگیری از فرسایش اجرا شده که از جمله آن کاشت گیاهان، دیواره ساحلی، بادگیر و ... را می توان اشاره کرد.

حیدریان با بیان اینکه وسعت کانون بحرانی فرسایش بادی در استان سمنان نیم میلیون هکتار است، گفت: ۳۲ کانون بحرانی فرسایش بادی وجود دارد.

وی افزود: نزدیک به شش هزار هکتار عملیات بیابانزدایی با تلاش همکاران ما در استان سمنان طی سال ۹۸ و با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش بادی انجام شد که امسال نیز این اقدامات در برنامه وجود دارد. 

کد خبر: ۲۰٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha