۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
بازآفرینی شهری ایران پیشرو در تولید مسکن شود
وزیر راه و شهرسازی:

بازآفرینی شهری ایران پیشرو در تولید مسکن شود

مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۴۰۰شرکت باز آفرینی شهری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و تصویب گزارش حسابرسی شرکت برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارم بهمن‌ماه مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور مهرداد بذرپاش شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، نورایی رئیس امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران ارشد شرکت در محل شرکت بازآفرینی برگزار شد.

در این مجمع، گزارش حسابرسی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ شرکت بازآفرینی شهری ایران به تصویب رسید.

بازآفرینی شهری ایران پیشرو تولید مسکن کشور شود
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این نشست، بهره‌مندی از شرکت بازآفرینی شهری ایران را ظرفیت مناسبی برای تولید مسکن عنوان کرد و گفت: بهترین روش تولید مسکن که آسیب شهرهای جدید را ندارد تولید مسکن از طریق مدل‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران است. بنابراین باید ظرفیت های شرکت بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بازآفرینی شهری ایران و تولید مسکن در این بافت‌ها باید تبدیل به یک جریان اجتماعی شود. زیرا وقتی تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری تبدیل به جریان عمومی شود با سرمایه اجتماعی مردمی می‌تواند تحولات قابل‌توجهی را در بخش مسکن ایجاد کند.

بذرپاش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر بازآفرینی شهری و افزایش مشارکت مردم در این بافت‌ها برای تولید مسکن تاکید دارند، گفت: دولت در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید تسهیلگری کند و بر این اساس تلاش کنیم تا از روش های مشارکتی و بسیج همه امکانات تولید مسکن و تحقق اهداف دولت جامه عمل بپوشانیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم تولید سالانه میلیون واحد مسکونی را فرصتی مناسب برای اقتصاد و اشتغال کشور عنوان کرد و افزود: مسکن وابستگی حداقلی به تحریم ها دارد و به همین دلیل ‌می‌توان با تقویت این بخش به اقتصاد و اشتغال کمک کرد.

بذرپاش تصریح کرد: راهبری تولید مسکن را بازآفرینی شهری بر عهده بگیرد و باید تدابیری اتخاذ شود تا بازآفرینی در تولید مسکن پیشرو باشد.

وی با تاکید بر اینکه اثرات تصمیم‌ها و عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران بر زندگی مردم تاثیر دارد و اثرات تصمیمات مثبت شرکت باید در زندگی مردم متبلور شود، گفت: روش‌های بازآفرینی شهری در بافت‌های دارای خدمات و امکانات الگویی برای تولید مسکن سایر بخش‌ها باشد.

در این نشست همچنین گزارشی از پروژه‌های در حال اتمام شرکت نیز به همراه پروژه‌های به اتمام رسیده با جزئیات مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر: ۲۰۲٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha