۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
طرح «بازار آب» در استان سمنان اجرا می‌شود | کاهش مصرف در بخش کشاورزی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح «بازار آب» در استان سمنان اجرا می‌شود | کاهش مصرف در بخش کشاورزی

سمنان- عسگری، مدیرعامل آب منطقه ای سمنان از اجرای طرح بازار آب با هدف کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این طرح خردادماه سال آتی اجرایی می‌شود.

محمد عسگری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بازار آب طرح دانش بنیانی است که با هدف مدیریت منابع آبی به اجرا در خواهد آمد، تاکید کرد: جلسات خوبی برای تشریح این طرح در استان سمنان برگزار و پیش بینی ما نشان می دهد که این طرح تا خردادماه سال ۱۴۰۲ به نتیجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: یکی از محورها و اهداف این طرح آن است که کشاورزان با حفظ سطح زیر کشت و حتی افزایش تولیدات کشاورزی، بتوانند اصلاح شیوه آبیاری، اصلاح بذر و کاشت محصولات کم آب بر را داشته باشند که ماحصل آن تولید محصولات بیشتر با میزان آب کمتر است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه کاهش مصرف آب هدف اصلی طرح است، تاکید کرد: کشاورزان با اجرای طرح و کاهش مصرف آب، کمک شایانی به تقویت سفره های آب زیرزمینی خواهند کرد.

عسگری با اشاره به اینکه نیاز است که همکاری بخش کشاورزی در سراسر استان سمنان را در اجرای این طرح داشته باشیم، ابراز کرد: بخش کشاورزی استان سمنان سازمان های مردم نهاد، خانه کشاورزی و ... برای اقناع کشاورزان و اطلاع رسانی در زمینه اجرای طرح از جمله مسائلی است که در بازار آب مطرح می شود.

وی همچنین گفت: استفاده از ظرفیت های علمی و صاحب نظران حوزه کشاورزی برای معرفی هر چه بهتر طرح بازار آب دیگر محوری است که در اجرای طرح در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار، طرح بازار آب در واقع طرحی است که آب صرفه جویی شده از مصرف کشاورزی به نوعی به سود اقتصادی برای کشاورز بدل می شود در نتیجه بهره برداران تلاش می کنند که آب کمتری مصرف کنند تا آب به سفره های آب زیرزمینی بازگردد.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha