۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
کاهش عرضه زمینه ساز افزایش قیمت گوشت | دامدار کششی برای تولید ندارد
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

کاهش عرضه زمینه ساز افزایش قیمت گوشت | دامدار کششی برای تولید ندارد

گرگان-  پهلوانان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه هزینه های بالا، دامدار کشش تولید دام ندارد که این موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

حسین پهلوانان در مورد افزایش قیمت گوشت قرمز در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه قیمت گوشت را عرضه، تقاضا و کشش بازار تعیین می کند اظهار کرد: گوشت جزو کالاهای با اولویت یک و دو نیست که دولت بخواهد قیمت آن را تعیین کند و نرخ گذاری توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بر اساس کشش بازار اعلام می شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: سرما حمل نهاده را با چالش مواجه کرده و از طرفی علوفه سبز هم در اختیار دامداران قرار ندارد که این مسائل از جمله عواملی است که باعث کاهش عرضه گوشت قرمز به بازار شده است.

وی گفت: برای پیشگیری از افزایش بیشتر قیمت گوشت قرمز، در حال تزریق گوشت منجمد به بازار هستیم تا بتوانیم از این طریق شرایط موجود را کنترل کنیم.

به گفته پهلوانان، این افزایش قیمت مختص گوشت نیست و دام زنده هم با افزایش قیمت مواجه شده است.

وی بیان کرد: در مقطعی بنا بود صادرات دام زنده انجام شود و شاید این موضوع هم در افزایش قیمت گوشت بی تاثیر نبوده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: این افزایش قیمت در سراسر کشور رخ داده و بالطبع گلستان هم از این وضعیت مستثنی نیست.

پهلوانان اضافه کرد: استان گلستان صادرات چندانی در بخش دام زنده نداشته و این صادرات بیشتر از استان های غربی ‌و جنوبی انجام شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: به دلیل احتمال کشش قیمتی بیشتر در سایر استان ها و همچنین کمبود زمینه کشتار دام در گلستان، در مواردی دام زنده از استان به صورت قاچاق به استان های تهران و خراسان ارسال می شود.

وی با بیان اینکه جو روانی کاهش دام هم در افزایش قیمت بی تاثیر نیست، افزود: تلاش داریم به وسیله اهرم هایی مانند توزیع گوشت منجمد، بازار را کنترل کنیم ضمن اینکه دولت هم نوید واردات گوشت گرم را داده است.

او با اشاره به اینکه قیمت فعلی در واقع نرخی است که توسط سازمان حمایت برای گوشت قرمز تعیین شده، گفت: اگر فروش گوشت با نرخی بالاتر از قیمتی که توسط این سازمان تعیین می شود اتفاق بیافتد، گران‌فروشی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل هزینه بالای تولید، دامدار کشش تولید دام را ندارد و بدین ترتیب دامی که مناسب کشتار باشد وجود نداشته و این موضوع باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت گوشت قرمز می شود.

پهلوانان خاطرنشان کرد: سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شد اما این تولید در سال جاری به ۲۵ هزار تن رسیده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      6 1
      کمبود دام هست وگرانتر هم میشود
    • Moatafa IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      0 0
      حالا که ما مفت فروختیم ببین چه گرون شد!! تا ما داشتیم خوار بود