۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
تکنولوژی اکسیژن رسانی با نانو حباب در آبزی پروری
فیلم استان‌ها:

تکنولوژی اکسیژن رسانی با نانو حباب در آبزی پروری

همدان - طی سال های اخیر کاهش نزولات آسمانی صنعت آبزی پروری را با تهدید روبرو کرده و همین امر سبب شده از تکنولوژی‌های جدید در آبزی پروری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، آبزی پروی یکی از صنایعی است که افزون بر مزایایی که برای سلامت افراد جامعه دارد بر اشتغال‌زایی و ارزآوری کشور هم تأثیرگذار مستقیم خواهد داشت.

در این میان استان همدان و به‌ویژه شهرستان نهاوند در این استان به‌واسطه بهره‌مندی از سراب‌های متعدد شرایط مناسبی برای توسعه مزارع پرورش ماهی دارد، مزارعی که توجه به آن‌ها می‌تواند امتیازی قابل‌قبول در اقتصاد منطقه شناخته شود و در صورت استفاده بهینه از آن علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی ارزش‌افزوده مناسبی هم به این استان هدیه دهد.

طبق آمار در حال حاضر ۴۶۴ واحد پرورش ماهی در استان همدان با ظرفیت تولید پنج هزار و ۷۰۰ تن ماهی وجود دارد که از این تعداد واحد پرورش ماهی تعداد ۲۴۱ واحد با ظرفیت تولید چهار هزار و ۳۷۰ تن گوشت ماهی قزل‌آلا به واحدهای پرورش ماهی سرد آبی و ۲۲۳ واحد با ظرفیت تولید یک هزار و ۳۳۰ تن به واحدهای پرورش ماهیان گرم آبی اختصاص دارد.

اما در این میان طی سال های اخیر کاهش نزولات آسمانی صنعت آبزی پروری را با تهدید روبرو کرده که در همین راستا مدیر شیلات استان همدان بابیان اینکه با توجه به کاهش نزولات آسمانی باید از تکنولوژی‌های جدید در آبزی پروری استفاده کنیم، گفت: اکسیژن رسانی با نانو حباب در آبزی پروری مدنظر است.

احمد بختیاری بابیان اینکه یکی از این تکنولوژی‌ها اکسیژن رسانی با نانو حباب در آبزی پروری است، افزود: استفاده از این دستگاه سبب افزایش میزان غلظت اکسیژن محلول در آب و این امر منجر به بالا رفتن ضریب تبدیل مواد غذایی و در نتیجه بهبود راندمان آبزی پروری می‌شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه امید است با استفاده از این تکنولوژی شاهد افزایش ۲۰ درصدی در میزان تولید استان باشیم، گفت: در شرایط فعلی ۴۶۴ واحد پرورش ماهی در استان همدان فعال هستند که کم‌وبیش با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما در صورت توجه و رفع مشکلات این واحدها می‌توان شاهد رونق در تولید و اشتغال‌زایی مناسب از سوی آن‌ها بود.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha