۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
چگونه از قیمت مصوب داروها با خبر شویم؟

چگونه از قیمت مصوب داروها با خبر شویم؟

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که لیست و قیمت مصوب تمامی اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو قابل جستجو و بازیابی است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان غذا و دارو، مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، به قیمت مصوب و لیست اقلام دارویی دسترسی داشته باشند و لیست و قیمت اقلام دارویی در سامانه دارو قابل جست وجو است.

بر همین اساس سازمان غذا و دارو چندی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که باتوجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به هنگام فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و حسب دستور وزیر بهداشت و تأکید رئیس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور در قسمت جست‌وجوی دارو سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جست‌وجو است که پس از کلیک بر روی آن با یک صفحه جست‌وجو مواجه می‌شوید و می‌توانید با نوشتن نام داروی مورد نظر خود قیمت و محل عرضه دارو را ببینید.

همچنین مردم می‌توانند از طریق قسمت اطلاعات دارویی نرم افزار TTAC که به صورت برخط، قابل جست‌وجو و در دسترس است، فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی را جست‌وجو کنند

کد خبر: ۲۰۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha