۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
تشکیل کارگروه ملی امور گمرکی/ واردات و صادرات تسهیل می‌شود
یک مقام مسئول در امور گمرک ایران خبر داد:

تشکیل کارگروه ملی امور گمرکی/ واردات و صادرات تسهیل می‌شود

گرگان- کارشناس بین‌الملل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران از تشکیل کارگروه ملی امور گمرکی با عضویت دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کارگروه تسهیل در واردات و صادرات به کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد قربانی عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: گمرک ایران در راستای امضاء موافقت‌نامه توسعه تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا پیشنهاد امضاء و مبادله سه سند مهم گمرکی را ارائه داده است.

وی با بیان اینکه تبادل الکترونیکی اطلاعات، موافقت‌نامه همکاری‌های گمرکی و شناخت متقابل فعالان اقتصادی مجاز  سه سند مهم گمرکی در این راستا هستند، افزود: ۲۳ و ۲۴ بهمن‌ماه امسال نخستین دوره مذاکرات را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم در یادداشت تفاهمی را به امضاء برسانیم.

کارشناس بین‌الملل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران از شرکت مسئولان گمرک ایران در اجلاس هفته اقتصادی اوراسیا و دیدار با مقامات اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد و اضافه کرد: مدیرکل دفتر همکاری‌های بین الملل گمرک ایران به عنوان رابط امور گمرکی به اتحادیه اقتصادی اوراسیا معرفی و دستورالعمل اجرایی نحوه اجرای قانون موافقت‌نامه به واحدهای ستادی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: کارگروه ملی امور گمرکی با حضور نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، اتاق بازرگانی ایران، وزارت جهاد و امور خارجه تشکیل شده است.

قربانی هدف از تشکیل این کارگروه را تسهیل در واردات و صادرات عنوان کرد و متذکر شد: اگر در این حوزه جزیره‌ای عمل کنیم به نتیجه نمی‌رسیم و چاره‌ای نداریم جز آنکه متحد باشیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب در توسعه تجارت با اتحادیه اوراسیا دست یابیم.

کد خبر: ۲٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha