۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
سهم ۴۰ درصدی تولید داخل از بازار الکتروموتور

سهم ۴۰ درصدی تولید داخل از بازار الکتروموتور

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کوثر صبا وابسته به بنیاد شهید گفت: سهم الکتروموتورهای ایرانی در بازار داخلی ۳۰ درصد است و تولیدکنندگان ۱۰ درصد از نیاز داخل به موتورهای سفارشی را هم تامین می‌کنند.

مبه گزارش بازار، محمد جعفری اناری افزود: مجموع نیاز کشور به الکتروموتور حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات مربوط به موتورهای کوچک و متوسط و ۳ هزار مگاوات نیز مربوط به موتورهای سفارشی است.

وی با بیان اینکه تنها یک کارخانه در حوزه تولید موتورهای سنگین و فوق سنگین فعالیت می‌کند، گفت: تا چند سال گذشته توان ساخت داخل فقط در تولید موتورهای کوچک و متوسط و سنگین بود، اما با مهندسی معکوس دانش فنی ساخت موتورهای فوق سنگین، امکان تولید این موتور نیز در کشور فراهم شده و تنها شرکت جمکو (صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین) در این حوزه فعالیت می‌کند.

جعفری با اشاره به سهم تولیدات این شرکت از بازار موتورهای تولید داخل افزود: تولیدات این شرکت، ۱۰ درصد از بازار موتورهای کوچک و متوسط و بیش از ۵ درصد از بازار موتورهای سفارشی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: همچنین این شرکت، ۵ درصد از مجموع نیاز بازار کشور به موتورهای کوچک و متوسط و ۳.۵ درصد موتورهای سفارشی را تامین می‌کند.

جعفری با اشاره به عمق ساخت الکتروموتورهای تولید داخل گفت: عمق ساخت داخل تولید در این محصولات بیش از ۹۰ درصد است و تنها یک ورق سیلیکونی مورد نیاز تولید در این موتورها وارداتی است.

وی همچنین به صادرات موتورهای داخلی اشاره کرد و افزود: دو کشور عراق و افغانستان مقصد صادراتی محصولات تولیدی ما بوده و سال گذشته ۱۷۲ دستگاه موتور به این دو کشور صادر شده است.

گفتنی است؛ الکتروموتورها از جمله کالاهای اساسی در صنعت به شمار می‌روند که در صنایع نفت و گاز، فولاد و صنعت نیروگاهی کاربرد دارند.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha