۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۲۴ درصد برق مازندران در بخش صنعت مصرف می‌شود/ تغییر ساعت کاری صنایع
رئیس سازمان صمت مازندران:

۲۴ درصد برق مازندران در بخش صنعت مصرف می‌شود/ تغییر ساعت کاری صنایع

ساری - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان مصرف برق صنایع در استان را ۲۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسینقلی قوانلو صبح سه شنبه در نشست مشترک تفاهمنامه همکاری با برق مازندران، با بیان اینکه صنایع استان ۲۴ درصد برق تولیدی را مصرف می کنند، خواستار تعامل و همکاری صنایع برای اعمال مدیریت مصرف برق در زمان پیک شد.

وی جابجایی مصرف از روزهای عادی به تعطیل و تغییر ساعت شیفت کاری را از جمله راهکارها برشمرد و ادامه داد: همچنین مقرر شد ساعت کار صنایع تک شیف از شش صبح تا ۱۳ بعدازظهر باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار تعطیلی ساعت کار از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در صنایع استان شد و گفت: باید برای گذر از پیک تابستان بخش های مختلف از جمله صنایع همکاری داشته باشند و اطلاع رسانی در این زمینه ضرورت دارد.

ضرورت همکاری صنایع در کاهش پیک برق

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز بر لزوم همکاری صنایع و عدم خاموشی صنایع همکاری برای گذر از پیگ تابستان و پیشگیری از اعمال خاموشی برق شد و گفت: صنایع باید در زمان هایی که نیاز به اجرای برنامه کاهش مصرف است، همکاری لازم را داشته باشند.

سید مصطفی موسوی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری صنایع، تابستان فراروی را با کمترین اعمال خاموشی پشت سر گذاریم.

آستانه پایداری برق مازندران ۱۹۰۰ مگاوات است

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۲۹ شهرک صنعتی در استان، هدف از انعقاد تفاهمنامه را همکاری صنایع در کاهش مصرف برق از ساعت ۱۳ تا ۱۷ بیان کرد و گفت: در حال حاضر مصرف صنایع ۱۱۸ مگاوات برق است.

رضا غفاری با اظهار اینکه در زمان پیک مصرف شبکه ها باید فشار مصرف دو هزار مگاواتی را تحمل کنند، پیک بار مصرف سال گذشته را هزار و ۸۴۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: این درحالی که آستانه پایداری شبکه های برق تا هزار و ۹۰۰ است.

وی میزان مصرف برق استان در زمان عادی و غیرپیک را ۷۵۰ مگاوات بیان کرد و گفت: سال گذشته با کاهش مصرف حدود ۲۰۰ مگاوات تابستان بدون خاموشی داشتیم و امیدواریم تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

کد خبر: ۲۰٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha