۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
افزایش سودآوری شرکت‌های پالایشی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

افزایش سودآوری شرکت‌های پالایشی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

صورت‌های مالی شرکت‌های پالایشی نشان می‌دهند که سود خالص ۹ ماهه ۱۴۰۱ چهار شرکت شپنا، شتران، شبندر و شبریز به ترتیب ۱۷۳، ۱۱۸، ۸۹ و ۴۸ درصد نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

به گزارش بازار، بررسی اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای شرکت‌های پالایشی بر روی سایت کدال نشان می‌دهد.

شپنا
صورت مالی ۹ ماهه شرکت پالایش نفت اصفهان خبر از افزایش ۱۷۳ درصدی سود عملیاتی و سود خالص این شرکت در این دوره می‌دهد. بر این اساس سود خالص این شرکت در ۹ ماهه سال جاری معادل ۲۶ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین شرکت پالایش نفت اصفهان توانست در این دوره به ازای هر سهم ۱۳۷ تومان سود شناسایی کند که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۳ درصد رشد کرده است.

افزایش سودآوری شرکت‌های پالایشی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

بررسی نسبت‌های مالی پالایش نفت اصفهان نشان می‌دهد که حاشیه سود خالص این شرکت در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ از ۶.۷۴ درصد در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۳۴ درصد رسیده است. همچنین بررسی نمودار تغییرات حاشیه سود فصلی شپنا نشان می‌دهد که حاشیه سود خالص این شرکت از ۹.۵۸ درصد در تابستان ۱۴۰۱ به ۶.۶۸ درصد در پاییز امسال رسیده است.

شتران
بررسی صورت مالی ۹ ماهه شرکت پالایش نفت تهران نشان می‌دهد که این شرکت توانست در ۹ ماهه ۱۴۰۱ سود خالص خود را نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به بیش از دو برابر برساند. بر این اساس سود خالص شتران در ۹ ماهه امسال با رشد ۱۱۸ درصدی از هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان به دو هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت در دوره ۹ ماهه امسال توانست به ازای هر سهم ۸۳ تومان سود محقق کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش یافته است. نسبت‌های سودآوری، میزان موفقیت شرکت در کسب سود را نشان می‌دهند. این نسبت‌ها در واقع نشان‌دهنده توانایی شرکت در به دست آوردن درآمد ناشی از عملکرد اصلی شرکت است. بررسی نسبت‌های مالی شتران نشان می‌دهد که این شرکت توانست حاشیه سود خالص خود را از ۱۱.۲۳ درصد در ۹ ماهه ۱۴۰۰ به ۱۳.۲۵ درصد برساند.

افزایش سودآوری شرکت‌های پالایشی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

شبندر
بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ شبندر حاکی از افزایش ۹۸ درصدی سود عملیاتی و ۸۹ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ است. بر این اساس سود خالص ۹ ماهه پالایش نفت بندرعباس در صورت‌های مالی این شرکت ۲۵ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و سود عملیاتی این شرکت در این دوره ۳۰ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین این شرکت موفق شد در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۱۸۷ تومان سود شناسایی کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافته است. نسبت‌های مالی این شرکت نیز نشان می‌دهد که حاشیه سود این شرکت از بهار ۱۴۰۱ وارد روند نزولی شده است. به طوری که حاشیه سود خالص شبندر در پایان پاییز ۱۴۰۱ حدود ۴.۶۴ درصد بوده است.

افزایش سودآوری شرکت‌های پالایشی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

شبریز
بررسی صورت‌های مالی ۹ ماهه شبریز نشان می‌دهد که سود عملیاتی و سود خالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۶۷ و ۴۸ درصد افزایش یافتند. به این ترتیب سود خالص ۹ ماهه شرکت در این دوره معادل ۶ هزار و ۶۱ میلیارد تومان ثبت شده است. از طرفی شبریز توانست در ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۶۰۶ تومان سود شناسایی کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است. نسبت‌های مالی شبریز نشان می‌دهد که حاشیه سود خالص ۹ ماهه ۱۴۰۰ این شرکت از ۸.۵ درصد در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد رسیده است. همچنین بررسی نمودار تغییرات حاشیه سود خالص فصلی پالایش نفت تبریز نشان می‌دهد که حاشیه سود خالص این شرکت در پاییز ۱۴۰۱ حدود ۱.۳۴ درصد کاهش داشته و به ۳.۲۵ درصد رسیده است. سود خالص ۹ ماهه شرکت در این دوره معادل ۶ هزار و ۶۱ میلیارد تومان ثبت شده است.

افزایش سودآوری شرکت‌های پالایشی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

کد خبر: ۲۰۱٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha