۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
ظرفیت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان موتور محرکه اقتصاد دریا
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان موتور محرکه اقتصاد دریا

خرمشهر- مولوی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بر ظرفیت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان موتور محرکه اقتصاد دریا تاکید کرد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها یکی از مراکز مهم هستند و آینده کشورمان وابسته به میزان رشد و توانمندی این مراکز علمی است.

وی با اشاره به دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: هفته گذشته نشست هم اندیشی با رئیس دانشگاه و مسئولان پُرتلاش این دانشگاه داشتم و تاکیدمان بر احیای ظرفیت‌های این دانشگاه است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد: یکی از مطالباتم از وزیر علوم حضور در شهرهای آبادان و خرمشهر و رفع مشکلات دانشگاه‌های این منطقه است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند.

مولوی همجواری آبادان و خرمشهر با کشور عراق را یک ظرفیت عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در زمینه جذب و آموزش اتباع خارجی شاخص‌ها و توانمندی لازم را دارد.

وی با اشاره به لزوم تجاری‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی، تاکید کرد: فعالیت‌های علمی باید منتهی به تجاری‌سازی و در واقع رسیدن به محصول شود و همچنین از سوی دیگر با تولید دانش فنی ارتباط اثربخش میان دانشگاه و صنعت برقرار شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی حرکت در خصوص کارآفرینی را یک ضرورت دانست و گفت: باید با تسهیلگری، شرایط لازم برای ایجاد محیط کسب و کار از طریق پژوهش و طرح‌های علمی فراهم شود.

مولوی خلاقیت و نوآوری را پیش نیاز یک طرح علمی موفق برشمرد و خاطرنشان کرد: کشورهای جهان اکنون اقتصاد دریا را نه فقط به عنوان قدرت اقتصادی بلکه قدرت سیاسی نیز قلمداد می‌کنند.

وی عنوان کرد: صنعت، اقتصاد و تجارت سه موضوع اصلی در اقتصاد دریا است که دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این زمینه توانمند است.

کد خبر: ۲۰۱٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha