تیک تاک در دانشگاه های آمریکا ممنوع شد
واشنگتن پست:

تیک تاک در دانشگاه های آمریکا ممنوع شد

در هفته‌های اخیر دانشگاه اوبرون، اوکلاهما، تگزاس A&M و چند موسسه آموزش عالی دیگر دسترسی به این شبکه اجتماعی را با شبکه‌های وای فای خود را ممنوع کرده اند.

به گزارش بازار، به نظر می رسد پس از سازمان های دولتی، اکنون نوبت دانشگاه های آمریکایی است تا تیک تاک را ممنوع کنند. در هفته های اخیر دانشگاه اوبرون، اوکلاهما، تگزاس A&M و چند موسسه آموزش عالی دیگر دسترسی به این سکو یا پلتفرم با شبکه های وای فای خود را ممنوع کرده اند.

دلیل چنین ممنوعیت هایی سیاست های دانشگاهی است که مجوز مسدود شدن ترافیک شبکه های وای فای برای برخی وب سایت ها در پردیس دانشگاه ها را می دهد. این اقدام به طور معمول برای جلوگیری از گسترش محتوای مخرب و هرزنگاری انجام می شود. اما چنین سیاست هایی ممکن است شامل نرم افزارهای خاصی شود مثلا قبلا شبکه اجتماعی Yik Yak در دانشگاه ها منع شده بود.

این در حالی است که دانشجویانی که تحت تاثیر این ممنوعیت ها قرار گرفته اند از هم اکنون در تیک تاک شکایات خود را اعلام کرده اند. به نقل از واشنگتن پست، هیلاری گمبل، دانشیار دانشگاه آبرن در آلاباما، ماه‌ها بود که تیک تاک را یک ابزار آموزشی قدرتمند برای دانشجویان در کلاس‌های خود در زمینه رسانه و فرهنگ می‌دانست. او اغلب دروس خود را با ویدیوهای تیک تاک از سازندگان جوان، که تفسیرشان درباره کتاب‌ها، فلسفه و رویدادهای جاری همیشه تازه‌تر از کتاب‌های درسی بود - و دانش‌آموزان، در ارتباط با زبان و سبک ویدیوها، می‌توانستند در خانه دنبال کنند، نقطه‌گذاری می‌کرد.

برخی دیگر هم معتقدند چنین ممنوعیت هایی در بازه ای که فناوری های چینی هدف قرار گرفته اند، فقط منافع سیاسی را تامین می کنند. این نرم افزار چینی که مخصوص اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه به دلیل نگرانی های حریم خصوصی داده ها در دستگاه های دولتی و فدرال ۳۱ ایالت آمریکا ممنوع شده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha