۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
هزینه ابدومینوپلاستی و عوامل موثر بر آن

هزینه ابدومینوپلاستی و عوامل موثر بر آن

جراحی ابدومینوپلاستی یا ابدومینوپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی برای تغییر پوست، چربی و بافت‌های نرم شکم (و نه عضلات شکم) است.

به گزارش بازار، تامی تاک یا جراحی ابدومینوپلاستی عملی است که پوست شل و آویزان قسمت بین ناف و ناحیه‌ی شرمگاهی را سفت می‌کند. با این حال بسته به نیاز و ترجیحات شما محدوده‌ی این عمل متفاوت خواهد بود. اگر به فکر این عمل هستید احتمالاً از خودتان پرسیده‌اید که هزینه‌ی ابدومینوپلاستی چقدر است؟ قیمت ابدومینوپلاستی متغیر است و با هزینه‌های رو به افزایش زندگی، همه چیز در حال گران‌تر شدن است. بنابراین قیمت دقیق ابدومینوپلاستی دائماً تغییر می‌کند. برای کاندیدهای عمل ابدومینوپلاستی، خوب است که مجدداً نگاهی به عوامل مختلف مؤثر در هزینه‌ی جراحی‌های زیبایی داشته باشند. جدول زیر عوامل کلی مؤثر بر هزینه را نشان می‌دهد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

جراحی ابدومینوپلاستی یا ابدومینوپلاستی نوعی عمل جراحی زیبایی برای تغییر پوست، چربی و بافت‌های نرم شکم (و نه عضلات شکم) است. ابدومینوپلاستی معمولاً به پیکرتراشی پایین شکم و بدن گفته می‌شود. ابدومینوپلاستی کامل نسبت به مینی ابدومینوپلاستی که عملی کم‌تهاجمی می‌باشد، عملی تهاجمی‌تر است. دوران نقاهت مینی ابدومینوپلاستی کوتاه‌تر بوده و اسکار کمتری دارد، اما نتایج آن نیز چشمگیر نخواهد بود.

چه عواملی روی هزینه‌ ابدومینوپلاستی تأثیر می‌گذارند؟

هزینه ابدومینوپلاستی و عوامل موثر بر آن

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که ابدومینوپلاستی مناسب شماست، باید جنبه‌های مالی عمل جراحی زیبایی را نیز در نظر بگیرید. عواملی که در بالا ذکر شد تأثیر زیادی در هزینه دارند. باید اشاره کنیم که اطلاعات موجود در این مقاله کلی است و همیشه می‌توان با مشاوره نزد متخصص، از هزینه‌ی دقیق جراحی ابدومینوپلاستی آگاه شد.

راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا بدانید در زمان آماده شدن برای مشاوره چه سؤال‌هایی باید بپرسید و چه مواردی را در نظر بگیرید:

  • ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی: ابدومینوپلاستی کامل (ابدومینوپلاستی) پیچیده‌تر بوده و در نتیجه گران‌تر از مینی ابدومینوپلاستی است.
  • پزشک: پزشک معتبر و باتجربه‌تر یا پزشک متخصص معمولاً هزینه‌ی بیشتری برای مشاوره و جراحی می‌گیرد، با این حال ممکن است عمل‌های مهم‌تر شرایط بهتری برای پرداخت هزینه داشته باشند.
  • متخصص بیهوشی: همانند جراح زیبایی، تجربه و تخصص در این مورد نیز روی هزینه تأثیر می‌گذارد. بیهوشی عمومی گران‌تر از بی‌حسی موضعی که نیازی به متخصص بیهوشی ندارد است. معمولاً بیهوشی عمومی گران‌تر از بی‌حسی موضعی است. دلیل این امر آن است که بی‌حسی موضعی ممکن است نیازمند داروی آرامبخش برای خواباندن شما باشد که دوز آن کمتر خواهد بود.
  • میزان چربی برداشته شده: محدوده‌ی این عمل می‌تواند شامل از بین بردن چربی، سفت کردن عضلات، لیفت و سفت کردن پوست و جابجایی یا ترمیم عضلات باشد. هرچه خدمات بیشتری حین عمل دریافت کنید، هزینه بیشتر خواهد شد.
  • بستری شدن یا سرپایی عمل شدن: اکثر جراحی‌های ابدومینوپلاستی را می‌توان به صورت سرپایی انجام داد؛ یعنی همان روز به خانه خواهید رفت. با این حال اگر جراح پلاستیک شما بگوید که باید یک شب بستری بمانید، روی هزینه تأثیرگذار خواهد بود.
  • موقعیت جغرافیایی: هزینه‌ی ابدومینوپلاستی و جراحی‌های زیبایی دیگر ممکن است خیلی متغیر باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت، موقعیت جغرافیایی جراح پلاستیک شماست. شهرهایی مانند تهران، اصفهان و مشهد گران‌تر از شهرهای کوچکتر و کم‌جمعیت‌تر ایران هستند. حواستان به سفر کردن برای جراحی زیبایی باشد، مخصوصاً اگر قیمت آن به صرفه باشد. حتماً جراح متخصص و ماهری را برای این عمل انتخاب کنید.
  • نقاهت: دوران نقاهت ابدومینوپلاستی بسته به نوع عمل متغیر خواهد بود، اما می‌تواند شامل داروهای تجویز شده، لباس ریکاوری، جلسات فالوآپ و مرخصی از کار باشد.

این دو نوع جراحی ابدومینوپلاستی انواع مختلفی دارند و مناسب‌ترین آن‌ها برای یک فرد به نیازهای وی بستگی دارد. جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره‌ی هریک از انواع ابدومینوپلاستی ارائه می‌کند.

انواع ابدومینوپلاستی و تأثیر بر هزینه

نوع

تأثیر بر هزینه

ابدومینوپلاستی

جراحی پیچیده‌تر و گران‌تر.

مینی ابدومینوپلاستی

نوعی ابدومینوپلاستی کامل با پیچیدگی کمتر و ارزان‌تر.

 هزینه‌ی ابدومینوپلاستی شامل چه مواردی است؟

هزینه ابدومینوپلاستی و عوامل موثر بر آن

اکنون ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که: هزینه‌ی ابدومینوپلاستی شامل چه مواردی است؟ هزینه‌ی جراحی که ابدومینوپلاستی را انجام می‌دهد اغلب با عنوان میانگین قیمت یا هزینه‌ی جراح (که نرخ ساعتی جراح است) شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که جراح زیبایی شما علاوه بر دستمزد خود هزینه‌هایی نیز باید بپردازد (اجاره‌ی مطب، کارکنان، بیمه‌ی اعتباربخشی، امکانات و لوازم پزشکی و ...).

هزینه‌ی کلی ابدومینوپلاستی با اضافه شدن موارد دیگر افزایش خواهد یافت؛ کارکنان دیگر (متخصص بیهوشی، پرستاران و دستیاران جراح)، لوازم پزشکی و تجهیزات (سوزن، گاز، گان، دستکش و ...)، داروهای قبل، حین و بعد از ابدومینوپلاستی در مطب (آرامبخش، مسکن و آنتی‌بیوتیک) و هزینه‌ی استفاده از اتاق عمل بیمارستان یا مطب.

ممکن است در طول جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی خود، علاوه بر هزینه‌های ذکر شده با هزینه‌های دیگری نیز مواجه شوید. این مورد می‌تواند شامل هزینه‌ی مشاوره، هزینه‌ی ایاب و ذهاب، مراقبت‌های قبل از عمل، مرخصی از کار و تجهیزات لازم برای دوران نقاهت که جراح فراهم نخواهد کرد باشد.

جایگزین‌های متداول ابدومینوپلاستی

اگر می‌خواهید نتایجی شبیه به ابدومینوپلاستی ببینید، شاید بتوانید یکی از عمل‌های پیکرتراشی زیر را انتخاب کنید:

  • لیپوساکشن: لیپوساکشن یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است. لیپوساکشن در مقایسه با تامی‌تاک، درمانی کم‌تهاجمی‌تر است که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کاندیدهای مناسب آن باشد. در طول لیپوساکشن، جراح پلاستیک از ابزار خاصی به نام کانولا استفاده می‌کند و چربی را از قسمت مورد نظر خارج می‌کند. برش‌های کوچکی ایجاد می‌شود که کانولا از طریق آن‌ها وارد بدن خواهد شد.
  • ترمی‌تایت: ترمی‌تایت جایگزین خوبی برای تامی‌تاک است که در آن از دستگاه حرارتی برای گرم کردن ناحیه‌ی شکم استفاده می‌شود. اساساً بافت‌ها قبل از بانداژ شدن با پانسمان فشاری گرم می‌شوند. بعد از این درمان، فرد پوست سفت‌تری خواهد داشت و هیچگونه اسکار و دوران نقاهت طولانی ندارد. چون حین درمان از پروب مخصوصی برای بررسی دمای بافت‌ها استفاده می‌شود، ترمی‌تایت عملی ایمن است. همچنین معمولاً جراحان زیبایی از دوربین‌های مادون قرمز نیز استفاده می‌کنند تا پوستتان را حین درمان کنترل کنند و مطمئن شوند که میزان مناسبی گرما برای سفت شدن پوست به مقدار دلخواه اعمال کرده‌اند. این درمان می‌تواند جایگزین مناسبی برای تامی‌تاک در افرادی باشد که پوست شکمشان شل است اما چربی کمی دارند.
  • کول‌اسکالپتینگ: این مورد هم یکی دیگر از موارد جایگزین تامی‌تاک است که کمک می‌کند از شر چربی‌های اضافی شکم راحت شوید، اما نیازی به جراحی ندارد. دستگاه مخصوص کول‌اسکالپتینگ سرمای زیادی ایجاد می‌کند تا سلول‌های چربی قبل از خارج شدن منجمد شده و از بین بروند. این روش بسیار مؤثر است و در یک جلسه درمان، بیش از ۲۰% چربی‌های اضافی کاهش خواهند یافت. اگر نیاز باشد تا چربی بیشتری خارج شود (بسته به اهداف خود فرد)، جلسات فالوآپ برنامه‌ریزی خواهند شد. کول‌اسکالپتینگ نه تنها روشی ایمن بلکه درمان پیکرتراشی غیرجراحی بسیار مؤثری نیز هست که می‌تواند به عنوان جایگزین تامی‌تاک (مخصوصاً در افرادی که چربی‌های سرسخت شکمی و پوست کشسانی دارند) استفاده شود.

این جراحی‌های کم‌تهاجمی جایگزین تامی‌تاک، برای همه‌ی افرادی که می‌خواهند نتایجی مشابه تامی‌تاک بگیرند اما اسکار و دوران نقاهت طولانی نداشته باشند مناسب هستند.

منبع: https://irancosmeticclinic.com

کد خبر: ۲۰۱٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha