۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
بدبینی دولت به واحدهای تولیدی| واگذاری گازوئیل مشروط به تعهد محضری است
رئیس اتاق بازرگانی گرگان: 

بدبینی دولت به واحدهای تولیدی| واگذاری گازوئیل مشروط به تعهد محضری است

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان ضمن انتقاد از از قطعی گاز و سختگیری در عرضه گازوئیل به صنایع، گفت: بدبینی دولت باعث شده تا صنایع برای دریافت سوخت دوم ناگزیر به تعهد محضری شوند.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سرمای اخیر و قطعی گاز واحد های تولیدی اظهار کرد: کارخانجات علاوه بر اینکه با قطعی گاز مواجه بودند، با توجه به خاموش بودن نیروگاه علی آباد کتول و برخی قسمت های نیروگاه نکا، کمبود برق را هم تجربه کردند، به نحوی که ستاد بحران تصمیم به قطع برق صنایع در ساعاتی از شبانه روز گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: طبق پیش بینی قانون ستاد تسهیل اگر بر اثر قطعی برق یا گاز خسارتی متوجه واحدهای تولیدی شود، دولت باید این خسارت را جبران کند اما متاسفانه این بند از قانون اجرا نمی‌شود و حاکمیت پاسخگوی ترک فعل انجام شده نیست.

وی گفت: ما پیشنهاد دادیم قسمتی از برق و گاز خانگی را در ساعاتی از روز قطع کنند تا واحد های تولیدی با قطعی کمتری مواجه باشند.

چوپانی با انتقاد از دستگاه های مربوطه برای عدم پیش بینی شرایط فعلی، بیان کرد: ممکن است این وضعیت در تابستان با تشدید مواجه باشد بنابراین ضروری است تا مسئولان برای مدیریت برق در فصل گرما برنامه ریزی درستی داشته باشند زیرا ادامه این وضعیت خسارات زیادی را به واحدهای تولیدی به خصوص صنعت دام و طیور وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به عدم همکاری شرکت نفت با کارخانجات برای تامین سوخت اظهار کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، واحدهای تولیدی را برای دریافت سهمیه سوخت جایگزین مشروط به تعهد محضری به منظور جلوگیری از فروش گازوئیل در بازار آزاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه یک واحد تولیدی که تعداد زیادی نیرو مشغول به کار دارد و مالیات و بیمه می پردازد طبعا برای سودجویی اقدام به فروش گازوئیل در بازار آزاد نخواهد، افزود: این موضوع، چالش جدی پیش روی واحد تولیدی قرار داده زیرا این بدبینی دستگاه های حاکمیتی موجب انزجار واحدهای تولیدی و بی انگیزگی آنها از ادامه فعالیت می شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha