۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
چوب حراج بر صنعت دامداری در سیستان| دامداری به سود دلالان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

چوب حراج بر صنعت دامداری در سیستان| دامداری به سود دلالان

سیستان- مقدم، پرورش دهنده گاه اصیل سیستانی، گفت: بدلیل خشکسالی و نبود خوراکی برای دام ها به فروش دام ها روی آورده ام.

مجتبی مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در حالیکه پرورش دام سنگین در دیگر نقاط کشور شغلی پر در آمد است اما در سیستان بدلیل خشکسالی ها به صنعتی زیان ده تبدیل شده است.

پرورش دهنده گاه اصیل سیستانی، گفت: قبل از خشکسالی فراگیر در سیستان، کار کشت گندم و جو را خودمان انجام می دادیم بنابراین کاه و علوفه مورد نیاز دامداران به آسانی و رایگان بدست می آمد.

مقدم با بیان اینکه، سبوس را کیلویی ۵۷۰۰ تومان خریداری می کنیم، افزود: از آنجاییکه سهمیه دولتی کم هست، مجبور می شویم از بازار آزاد کیلویی ۷ هزارتومان تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: یونجه سیلاژ در بازار کیلویی ۴۵۰۰ تومان و ذرت سیلاژ هر کیلو ۲۸۰۰تومان است و هر بار ۲۰۰ تا ۳۰۰هزارتومان هم کاه خریداری می کنم.

پرورش دهنده گاه اصیل سیستانی، گفت: به طور متوسط هر گاو در روز باید ۴۴ کیلو گرم علوفه مصرف کند که از اجزای مختلفی مثل کاه، یونجه، ذرت سیلو و کنسانتره تشکیل می شود، این حجم یونجه وقتی برای چند راس گاو تامین شود نیاز به رقم بالایی دارد و تامین آن دشوار می شود.

مقدم افزود: اکنون هزینه نگهداری دام ها زیاد شده و تهیه کنسانتره و سبوس، برایم مقدور نیست بنابراین تصمیم به فروش دام ها گرفته ام.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دامداران به فروش دام هایشان روی آورده اند بازار دلالان هم گرم است و دام را به قیمت خیلی کم خریداری می کنند، حالا بیشترین سود را دلالان و قصابان می برند.


کد خبر: ۲۰۱٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha