۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
صادرات و واردات کشور برابر شد| بنگلادش ۱۶۸ میلیون نفری بازار مناسب خرمای ایران
رئیس اداره توسعه و تسهیل صادرات وزارت خارجه:

صادرات و واردات کشور برابر شد| بنگلادش ۱۶۸ میلیون نفری بازار مناسب خرمای ایران

بوشهر- رئیس اداره توسعه و تسهیل صادرات وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امسال میزان صادرات و واردات کشور برابر شده گفت: بنگلادش با جمعیت ۱۶۸ میلیونی، بازار مناسبی برای خرمای ایران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نفر چهارشنبه شب در نشست فعالان بخش خصوصی و میز خرما در بندر بوشهر اظهار داشت: بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی است و تولیدات ارزشمندی بویژه خرما و گوجه‌فرنگی دارد که برای بهبود بازار فروش محصولات باید اهتمام ورزیم.

وی افزود: خرما یک محصول استراتژیک و دارای کیفیت غذایی بالایی است که در صورت تبلیغات بهتر و موثرتر می‌توان بازار مناسبی برای این محصول پیدا کرد.

رئیس اداره توسعه و تسهیل صادرات وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: راه‌اندازی و احیای معاونت دیپلماسی اقتصادی در واقع گامی در راستای حل مشکلات صادرکنندگان و توسعه صادرات است.

نفر تصریح کرد: تلاش برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی بویژه خرما یک اولویت است که وزارت خارجه نیز در این راستا، پیگیری و رایزنی ارزشمندی انجام داده است.

وی اضافه کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی و مشکلاتی که وجود دارد، میزان صادرات و واردات کالاهای مختلف از ایران به کشورهای مختلف رشد خوبی داشته است.

رئیس اداره توسعه و تسهیل صادرات وزارت امور خارجه گفت: در سال جاری از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، میزان صادرات و واردات کشور سر به سر بوده و در قبال ۴۰ میلیارد دلار واردات به داخل کشور، ۴۰ میلیارد دلار نیز صادرات کالا انجام شده است.

نفر تصریح کرد: صادرات خرما به نسبت تولید این محصول بسیار پایین است و انتظار داریم‌با فعالیت و رایزنی بیشتر، میزان صادرات خرما چند برابر شود.

وی از بنگلادش با جمعیت ۱۶۸ میلیون نفری به عنوان کشور مطلوب برای بازار خرما یاد کرد و اظهار داشت: اگر کیفیت خرما و کیفیت بسته‌بندی بالاتر رود قطعا از این فرصت می‌توان نهایت بهره را برد.

نفر بیان کرد: وزارت امور خارجه از تمام توان و ظرفیت خود برای تسهیل صادرات کالاهای مختلف بویژه خرما استفاده می‌کند و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

کد خبر: ۲۰۰٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha