۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
ناترازی تولید و مصرف گاز در ۶ استان کشور
معاون عملیات شرکت گاز ایران مطرح کرد؛

ناترازی تولید و مصرف گاز در ۶ استان کشور

ساری- کاظمی، معاون عملیات مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز گفت: این ناترازی افت فشار گاز را در شش استان دامن زده است.

احمد کاظمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که مازندران و گلستان بیشترین مصرف را در بخش خانگی دارند، گفت: این وضعیت در حالی است که دست ما در مدیریت مصرف در بخش صنعتی چندان باز نیست و از بخش خانگی انتظار همراهی بیشتری داریم.

وی با اشاره به واقع شدن مازندران در انتهای خط و شبکه گازرسانی، فاصله با خطوط گازرسانی کشور و داشتن خطوط ضعیف را از جمله مشکلات دانست و گفت: افزایش مصرف در مناطق شمالی و شمال شرق مشکلات را افزوده است.

کاظمی با بیان این که در حال حاضر شش استان کشور نظیر مازندران از از یک شبکه گازرسانی استفاده می کنند، گفت: افزایش مصرف و ناترازی تولید و مصرف سبب افت فشار در این شش استان شده است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح های توسعه ای گفت: میزان مصرف گاز در استان های شمالی بیش از تولید است و همچنین از سوی دیگر ضعیف ترین بخش شبکه گاز مربوط به شش استان کشور از جمله مازندران است.

کاظمی با بیان این که محدودیت واردات نیز ناترازی گاز را تشدید کرده است، گفت: در سرمای اخیر بیشترین آسیب را مازندران و گلستان دید هرچند در این شرایط قطع گاز نداشتیم و با اجرای طرح های گازرسانی امیدواریم در سال های آینده شاهد افت فشار گاز در مازندارن نباشیم.

وی با اشاره به قطع سواپ گاز از ترکمستان گفت: امیدواریم با راه اندازی ایستگاه دیسپاچیک شاهد قطع گاز در استان مازندران نباشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha