۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
 آیین نامه فعالیت موسسات و صندوق‌های تضمین در دولت تصویب شد
سخنگوی دولت:

آیین نامه فعالیت موسسات و صندوق‌های تضمین در دولت تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف ارائه بسته‌های مختلف تضمین و همچنین تسهیل دریافت تسهیلات بانکی و دریافت منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی، آیین نامه جدیدی به تصویب رسید.

به گزراش بازار، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات هیات وزیران اظهار داشت: در این جلسه به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف ارائه بسته‌های مختلف تضمین و همچنین تسهیل دریافت تسهیلات بانکی و دریافت منابع مالی برای مجموعه‌های تولیدی، آیین نامه جدیدی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این آیین‌نامه به موسسات یا صندوق‌های تضمین اجازه فعالیت در چارچوب مشخصی اعطا می‌ شود تا این موسسات تضمین بتوانند کمک‌کار بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی، به‌ویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشند تا کمک‌کار دریافت منابع مالی و سرمایه مورد نیاز این مجموعه‌ها باشند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه آیین نامه های تکلیفی بودجه امسال در دولت تقریبا به اتمام رسیده است، افزود: در این زمینه فقط در حد یکی دو آیین‌نامه باقی مانده که باید جمع‌بندی نهایی در خصوص آنها صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از تکالیفی که قانون بودجه امسال متوجه دولت کرده، طبقه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی بود که هر کدام در صحن دولت رفت و برگشت‌هایی داشت و در حال بررسی و کارشناسی بیشتر بوده و هستند.

سخنگوی دولت به تصویب آیین نامه حمایت از نخبگان نیز اشاره کرد و گفت: طبق دستوری که رئیس جمهور پیش از این صادر کرده بودند دو آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان و نوابغ تدوین شده بود. یک آیین‌نامه به منظور حمایت از نخبگان ایرانی و آیین‌نامه دیگر به منظور حمایت از نوابغ و نخبگان مهاجر غیرایرانی.

وی ادامه داد: کلیات هر دو آیین‌نامه در دولت مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و جزئیات آن هم به منظور حمایت بیشتر و موثرتر که بخش‌های مختلف دولت، در دست رسیدگی بیشتر است تا بتوانند حمایت موثرتر و بیشتری برای نخبگان و نوابغ کشورمان و همچنین نوابغ و نخبگان غیرایرانی مهاجر موجود در کشور داشته باشند.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha