۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
دفتر شطرنجی، ابزار نقشه کشی بزرگسالان + جزوه نویسی فانتزی کودکان

دفتر شطرنجی، ابزار نقشه کشی بزرگسالان + جزوه نویسی فانتزی کودکان

خرید دفتر شطرنجی یک راه خوب برای پاسخ به نیازهای متعدد است. برای نقشه کشی یا نمودارهای درسی، قالی بافی، یادگیری قرینه در کودکان و ... ابزار دفتر شطرنجی ناچو در خدمت شماست.

به گزارش بازار، دفتر شطرنجی بر خلاف تصور عموم تنها یک کاغذ شطرنجی برای استفاده در کلاس ریاضی نیست! دفترهای شطرنجی کاربرد ها و انواع گوناگونی دارند که هریک برای منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از دفترهای شطرنجی برای الگو کشی در خیاطی مورد استفاده قرار می گیرند، برخی برای کشیدن نقشه های معماری و بعضی از دفترها نیز برای ترسیم طرح یا حروف کاربرد دارند. اگر قصد خرید دفتر شطرنجی را برای هر منظوری دارید، با استفاده از گزارش ناچو که در ادامه آمده است، متناسب با نیاز خودتان می توانید از بین انواع دفترهای شطرنجی در ابعاد گوناگون و با کاغذهای مشبک انتخاب کرده و استفاده کنید.

 


نکاتی که هنگام خرید دفتر شطرنجی باید به آن توجه داشته باشید

انواع دفتر شطرنجی دارای کاغذ های متفاوتی هستند؛ بنابراین هنگام خرید هر یک از این دفتر ها، متناسب با نیاز خودتان باید یکی از انواع دفتر های شطرنجی را انتخاب کنید که کاغذ های آن ها دارای خطوط افقی و عمودی متناسب با کار شما باشند. البته هنگام خرید دفتر شطرنجی باید به موارد دیگری مانند قیمت دفتر شطرنجی، اندازه دفتر شطرنجی و همچنین برند تولید کننده آن توجه داشته باشید که در این زمینه به هر یک از این موارد به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

نوع کاغذ دفتر شطرنجی

برای اندازه گیری خانه های کاغذ شطرنجی از واحد اینچ استفاده می شود و دارای انواع مختلفی هستند. هر اینچ حدود ۲.۵۴ سانتی متر است؛ بنابراین وقتی می گوییم کاغذ شطرنجی ۵ اینچ یعنی در هر اینچ ۵ خانه مربعی قرار دارد. به عبارتی هر یک از خانه های شطرنجی نیم سانتی متر هستند.

کاغذ شطرنجی "۴×"۴

رایج ترین نمونه های این کاغذ ها دارای مربع های "۴×"۴ می باشند. این کاغذ های شطرنجی که با نام کاغذ گراف ۴ اینچی هم شناخته می شوند کاربرد های فراوانی در طراحی و مهندسی دارند و جزو نمونه های پر کاربرد دفتر شطرنجی هستند.

کاغذهای شطرنجی "۵×"۵

بعضی دیگر از نمونه های کاغذ شطرنجی در هر اینچ ۵ مربع دارند؛ یعنی سایز آن ها "۵×"۵ است. هر یک از کاغذ های شطرنجی کاربرد های گوناگونی دارند. کاربرد این کاغذهای نقاشی هم در رشته های مهندسی است.

 

خرید دفتر شطرنجی


کاغذ شطرنجی نقطه دار

در کاغذ های شطرنجی نقطه دار، به جای خط کشی های چهارخانه از نقطه استفاده شده است. کاربرد این کاغذ ها برای رسم نمودار های عمودی و افقی است. این کاغذ های نقطه دار هم مانند کاغذ های شطرنجی ساده که دارای خانه های مربعی هستند، برای کشیدن مستقیم خطوط به شما کمک می کنند.

کاغذ گراف

یکی دیگر از نمونه های پر کاربرد کاغذ شطرنجی، کاغذ گراف مربعی است. در هر یک از این کاغذ ها تعداد ده مربع وجود دارد که می توانید برای کشیدن طرح از آن استفاده کنید. با استفاده از این کاغذ های گراف، هنگام کشیدن نمودار های استاندارد می توانید با دقت و ظرافت بیشتری خطوط را ترسیم کنید. چرا که با توجه به فاصله ای که بین خطوط قرار دارد، می توانید مختصات یابی کنید و به راحتی خطوط را ترسیم نمایید.

 

قیمت دفتر شطرنجی


وزن کاغذ شطرنجی عامل مهم در قیمت دفتر شطرنجی

دومین نکته‌ای که هنگام خرید دفتر شطرنجی باید به آن توجه داشته باشید، وزن کاغذ است. وزن کاغذ شطرنجی بر حسب پوند اندازه گیری می شود، اما بیشتر اوقات برای اندازه گیری وزن کاغذ دفتر شطرنجی از واحد گرم بر متر مربع استفاده می شود. همان طور که می دانید، قانون کلی لوازم التحریر به این صورت است که هر چه عددی که برای وزن در نظر گرفته می شود بیشتر باشد، کاغذ ضخیم تر است و قیمت دفتر شطرنجی متعاقبا بیشتر می شود؛ بنابراین اگر کاغذهایی را انتخاب کنید که ضخامت بیشتری داشته باشند، هنگام کشیدن طرح و یا کشیدن خط روی این دفتر ها، جوهر خودکار پخش نمی شود و به پشت صفحه انتقال پیدا نمی کند. البته انتشار جوهر به این نکته هم بستگی دارد که شما از چه نوع قلمی استفاده می کنید. چرا که بعضی از هایلایتر ها یا ماژیک ها هستند که جوهر آن ها به پشت صفحه هم انتقال پیدا می کند.

تعداد برگه

فرقی نمی کند که قصد خرید دفتر شطرنجی بزرگ را داشته باشید یا بخواهید از نمونه دفتر های شطرنجی فانتزی یا سیمی جیبی استفاده کنید. شما باید هنگام خرید، به تعداد برگه ها و کاغذ هایی که داخل یک دفتر گنجانده شده توجه کنید. با توجه به تعداد برگه های دفتر شطرنجی شما می توانید متناسب با نیاز خود از بین انواع دفتر های شطرنجی موجود، نمونه های مورد نیاز خودتان را خریداری کنید.

 

تولیدکننده دفتر شطرنجی


برند تولید کننده

شرکت های داخلی و خارجی که در زمینه تولید دفتر شطرنجی فعالیت می کنند زیاد هستند. همین مسئله هم انتخاب را برای خریداران دشوار کرده است؛ اما می توان از طریق مراجعه به وب سایت های فروشگاه های آنلاین و مشاهده محصولات آن ها برای خرید بهترین مارک دفتر شطرنجی اقدام کرد. در فضای آنلاین و حضوری، معتبرترین برند که در زمینه فروش انواع دفتر شطرنجی با کیفیت خارجی و تولید داخلی فعالیت می کند، گروه هنری ناچو است. با مراجعه به وب سایت ناچو به آدرس www.nachoartgroup.com و مشاهده نمونه های متنوع و با کیفیت دفتر شطرنجی می توانید به راحتی یکی از نمونه های موجود را با اطمینان خریداری کنید. انواع دفتر شطرنجی فانتزی با طرح جلد منحصربفرد و دفتر شطرنجی سیمی در ناچو موجود است . تمام محصولات از جمله دفترهای شطرنجی داری توضیحات معرفی محصول تخصصی و فیلم آموزشی پیش از خرید هستند. شما می توانید پس از کسب اطلاعات دقیق درباره ابعاد دفتر شطرنجی، نوع کاغذ و قیمت دفتر شطرنجی، در کوتاه ترین زمان ممکن، خرید اینترنتی دفتر شطرنجی مورد نظر خود را انجام دهید.

 

دفتر شطرنجی فانتزی


انواع دفتر شطرنجی از نظر کاربرد

دفتر شطرنجی مجموعه ای از کاغذهای شطرنجی است که دارای ابعاد گوناگونی هستند و کاربرد های متفاوتی دارند. در ابتدای بحث درباره ابعاد مربع های کاغذ شطرنجی صحبت کردیم، اما دفتر های شطرنجی می توانند سایز های مختلفی هم داشته باشند. بعضی از دفتر ها با سایز A۴ هستند و برخی دیگر در سایزهای جیبی تولید می شوند. کاغذهای شطرنجی یا کاغذ های مربعی که به نام کاغذ گراف هم شهرت دارند، شامل شبکه های پراکنده خانه های مربعی شکل هستند که دارای سایز های متفاوتی می باشند. دفتر شطرنجی با توجه به کاربرد آن به دسته های زیر تقسیم می شود.

دفتر شطرنجی با کاربرد مهندسی

یکی از مهم ترین کاربرد های دفتر شطرنجی، در نقشه کشی و ترسیم نمودار است. بسیاری از دانشجویان که در رشته مهندسی تحصیل می کنند و یا افرادی که به صورت حرفه ای این کار را دنبال می‌کنند، برای انجام پروژه ها، رسم نمودار و همچنین ترسیم طرح از دفتر های شطرنجی استفاده می کنند. مهندسان نیز برای رسم نمودار های منحنی دقیق و خطوطی که دارای اندازه های دقیق و یکسان هستند، نیاز به ابزار های اندازه گیری دقیقی دارند، اما با استفاده از دفتر شطرنجی به راحتی امکان مختصات یابی و ترسیم دقیق خطوط در نمودار ها و نقشه ها وجود دارد و دیگر نیازی به خط کش و وسایل اندازه گیری دقیق نیست.

 

دفتر شطرنجی ناچو


دفتر شطرنجی با کاربرد طراحی و نقاشی

یکی از کاربرد های مهم دفتر شطرنجی برای افراد مبتدی است که در زمینه طراحی و نقاشی آموزش می بینند. این افراد می توانند با کمک گرفتن از خطوط شطرنجی موجود در دفتر شطرنجی، با دقت بیشتری، طرح های پیچیده را ترسیم کنند. به این صورت، افراد مبتدی می توانند برای رعایت تناسب بین طرح هایی که می کشند، از خانه های مربعی کاغذ شطرنجی استفاده کنند.

رسم نقشه قالی بافی

استفاده از دفتر شطرنجی برای ترسیم نقشه های مربوط به فرش و قالی توسط هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می ‌کنند بسیار رایج است. با توجه به اینکه اندازه خانه های مربعی کاغذ شطرنجی به صورت دقیق مشخص شده اند، برای متقارن در آوردن شکل ها و طرح های نقشه قالی به راحتی می توان از این دفتر ها استفاده کرد.

دفتر شطرنجی با کاربرد خیاطی

از کاغذ های شطرنجی برای کشیدن طرح های اولیه مورد نیاز برای خیاطی هم استفاده می شود. معمولاً افرادی در زمینه طراحی و دوخت لباس فعالیت می‌ کنند از کاغذ های شطرنجی برای رسم الگو و پیاده کردن طرح اولیه استفاده می کنند تا پس از به دست آوردن مختصات دقیق، این طرح ها را با اندازه های بزرگتر اجرا کنند. بسیاری از دانشجویان و کارآموزان رشته خیاطی و طراحی و دوخت از کاغذ های شطرنجی برای طراحی استفاده می کنند؛ چرا که اندازه گیری با این کاغذ ها بسیار دقیق است و امکان پیاده کردن الگو ها به صورت متقارن وجود دارد.

 

دفتر شطرنجی بزرگ


کاربرد دفتر شطرنجی در مدارس

دفتر های شطرنجی در مدارس و پیش دبستانی ها نیز کاربرد بسیار زیادی دارند. امروزه اکثر مربیان در پیش دبستانی ها و مدارس برای آموزش مفهوم بعد و قرینه از دفتر شطرنجی فانتزی استفاده می کنند. مربیان برای تقویت مهارت نوشتن در دانش آموزان، تکالیف ویژه ای به آن ها می دهند تا در دفتر شطرنجی انجام دهند. البته تنها دانش ‌آموزان پایه ‌های اول نیستند برای انجام تکالیف از دفتر شطرنجی سیمی و فانتزی استفاده می کنند. بسیاری از دانش آموزان در سال های بالاتر که در رشته ‌های طراحی تحصیل می ‌کنند نیز فعالیت های بی شمار خودشان را در دفتر شطرنجی بزرگ و کوچک انجام می دهند و با استفاده از چهار خانه های موجود در این دفترها طرح ها و نقاشی های دقیقی را ترسیم می ‌کنند.

انواع دفتر شطرنجی از لحاظ ابعاد و ظاهر

هر یک از ما انتظارات متفاوتی از دفتر شطرنجی و دفتر های یادداشت خودمان داریم. دفتر های شطرنجی علاوه بر کاربرد های گوناگونی که در رشته های معماری، مهندسی، نقشه برداری و طراحی دارند برای یادداشت برداری و ترسیم طرح های ساده نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

از آنجا که این دفتر ها تنوع شگفت انگیزی دارند، می توان از انواع گوناگون این دفتر ها مانند دفتر شطرنجی با جلد چرمی، دفتر شطرنجی سیمی، دفتر شطرنجی فانتزی و دفتر شطرنجی بزرگ استفاده کرد. هر یک از این دفتر های شطرنجی دارای کاغذ هایی هستند که ضخامت های متفاوتی دارند و تعداد صفحات آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد اما گرماژ کاغذ توصیه می شود پایین تر از ۸۰ نباشد تا در استفاده دچار پدیده پشت نمایی کاغذ (ghosting) نباشیم.

حتی ابعاد برگه های دفتر شطرنجی نیز با یکدیگر تفاوت دارند؛ بنابراین هر یک از ما می توانیم با توجه به نیاز خودمان از انواع گوناگون دفتر شطرنجی استفاده کنیم. برای مشاهده انواع مدل های دفتر شطرنجی که دارای سایزهای متفاوتی هستند و برای تمام سنین از کودکان گرفته تا بزرگسالان، سایز بزرگ و کوچک، طرح فانتزی یا ساده، مناسب هستند، به وب سایت گروه هنری ناچو مراجعه نمایید و خرید دفتر شطرنجی را از این فروشگاه معتبر، باسابقه و دارای رضایت مشتری بالا انجام دهید.

 

خرید دفتر شطرنجی ناچو


اهمیت استفاده از دفتر شطرنجی

با توجه به توضیحاتی که درباره ویژگی ها و انواع دفتر شطرنجی عنوان کردیم، تا این قسمت از بحث می دانیم که کاغذ های شطرنجی دارای کاربرد های گوناگونی هستند. برخی از این کاغذ های شطرنجی به صورت ورق در بازار موجود هستند و برخی دیگر نیز به صورت منظم دسته ‌بندی شده‌ اند و در قالب دفتر های شطرنجی موجود هستند؛ اما استفاده از دفتر ها و کاغذ های شطرنجی می تواند مزایای بسیاری برای بزرگسالان داشته باشد که از آن برای طراحی نقاشی رسم نقشه و ... استفاده می کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که اهمیت استفاده از دفتر شطرنجی شامل موارد زیر می شود.

  • انجام کار های هنری و ترسیم طراحی با جزئیات و ظرافت بیشتر
  • ترسیم نقشه های مهندسی و طرح های دشوار در مدت زمان کوتاه

 

دفتر شطرنجی سیمی


مزایای استفاده از دفتر شطرنجی برای کودکان

استفاده از دفتر های شطرنجی در سنین پایین، مزایای بسیاری برای کودکان خردسال دارد و می تواند جهت آموزش مفاهیم ابتدایی برای آن ها بسیار مفید باشد. یکی از ساده ترین استفاده هایی که دفتر شطرنجی برای کودکان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه ابتدایی دارد، آموزش قرینه است. به این صورت که مربیان با ترسیم نیمه یک شکل از کودک می خواهند تا نیمه دیگر آن را رسم کند و یا الگو های متعدد را از طریق کاغذ شطرنجی که دارای طرح مشبک است به کودک آموزش می دهند. در این روش، کودک باید بتواند ارتباط بین الگو ها را کشف کند و مطابق الگوی اولیه آن را ادامه دهد. علاوه بر تقویت حافظه و کمک به آموزش مفهوم بعد و فضا در کودکان خردسال، خرید دفتر شطرنجی برای آن ها مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • کمک به آموزش اندازه برای رسم خطوط
  • تقویت مهارت دست ورزی در کودکان
  • ایجاد هماهنگی بین حرکات چشم و دست
  • تقویت قدرت تخیل در کودکان
  • افزایش مهارت شمارش و سواد ریاضی
  • آموزش نقاشی و طراحی و تقویت استعدادهای هنری
  • آموزش مفهوم قرینه در کودکان
  • آشنایی با اشکال هندسی
  • تقویت مهارت رسم جدول

 

خرید دفتر شطرنجی بزرگ


کلام پایانی

دفتر شطرنجی که از کاغذ های شطرنجی یا کاغذ گراف ساخته شده، دارای خطوط عمودی و افقی است که به عنوان راهنما برای رسم خطوط، نمودار یا داده های تجربی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کاربرد دفتر های شطرنجی در محیط های آموزشی است. معمولاً برای آموزش رشته های مهندسی و ریاضی از دفترهای شطرنجی استفاده می شود که یا به صورت ورق هستند و یا به صورت صحافی شده و دفترچه در دسترس افراد قرار دارند.

 دفتر های شطرنجی کاربردهای ویژه ای دارند که می‌ توان از آن به کاربرد برای طراحی و نقاشی، کاربرد برای رسم نقشه قالی بافی و کاربرد برای کودکان خردسال اشاره کرد. دفاتر های شطرنجی از لحاظ ابعاد و اندازه دارای انواع گوناگونی هستند و هر یک از این دفتر ها با توجه به نوع کاغذ شطرنجی استفاده شده برای ساخت آن ها، دارای کاربرد های متفاوتی هستند. به منظور خرید دفتر و یا استعلام قیمت دفتر شطرنجی می توانید به ناچو مراجعه نمایید. در این مجموعه، انواع دفترهای شطرنجی با قیمت منصفانه در ابعاد و طرح های گوناگون موجود است. پشتیبانی فنی این فروشگاه قبل از خرید، (بخش فروش ۰۲۱۲۲۱۸۷۴۰۲، بخش پشتیبانی ۰۹۳۰۲۲۲۰۷۴۷، بخش انبار ۰۹۳۷۵۱۵۷۴۰۲) تضمین کیفیت و ارسال به موقع و سریع از ویژگی های گزارش شده گروه ناچو است.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آناهیتا سالاروند IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      2 0
      مدتها بودش که دنبال خرید دفتر شطرنجی بودم. امروز صبح یکهو وقتی دیدم دربارش مطلب نوشتین خیلی خوشحال شدم! واقعا همیشه که چک میکنم سایتتون رو دست پر میام بیرونو زیر یکساعت نشده چک کنمش. چه دفترای شطرنجی خوشگلی داره ناچو قیمتشونم عالیه من مقایسه کردم. حتما هم برای اسکیس پروژهای خودم هم دفتر شطرنجی پیش فانتزی دخترم بهشون سفارش میدم
    • علی TR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      2 2
      من برای خودم شمع گرفتم عالیه کارای ناچو قطعاً دفترشم با کیفیته
    • علی قیطاسی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      3 2
      ساعت ها اینترنت رو گشتم تا دفتر شطرنجی که میخوامو پیدا کنم که با دیدن این مقاله تو دیسکاور گوگل کروم تونستم با سایت ناچو آشنا بشم. واقعا کیفیت فوق العاده ای داره