۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
 ۱۶۴ هزار تن کود بین کشاورزان گلستانی توزیع شد
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

۱۶۴ هزار تن کود بین کشاورزان گلستانی توزیع شد

گرگان- ضیایی، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از توزیع ۱۶۴ هزار تن کود بین بیش از ۱۷۰ هزار کشاورز گلستانی خبر داد.

سید صمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در سطح استان وجود ندارد و تاکنون ۱۶۴ هزار تن کود بین بیش از ۱۷۰ هزار کشاورز گلستانی توزیع شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه ۱۷ هزار تن ذخیره کود اوره در شرکت خدمات موجود است، افزود: در حال حاضر توزیع کود سرک (نیتروژن، ازت، اوره) برای مزارع گندم و کلزا آغاز شده است.

وی بیان کرد: ۱۲۷ کارگزاری مجاز در سطح استان وجود دارد که کشاورزان می توانند کودهای خود را از آنجا تهیه کنند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه توزیع کود در شهرستان ها به صورت شناور انجام می شود، گفت: کشاورزان گلستانی می توانند از هر کارگزاری که تمایل دارند، کود مورد نیاز مزارع خود را تامین کند.

ضیایی توضیح داد: توزیع کود به عهده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها است و اگر کشاورزان به نوعی از کود نیاز داشته باشند، توسط شرکت خدمات حمایتی تامین و به شهرستان مورد نظر ارسال خواهد شد.

به گفته وی، کود کشاورزی از طریق سه سامانه حمل و نقل، پهنه بندی و پایش توزیع می شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان درباره ارتباط کشاورزان با این مراکز گفت: کشاورزان با مراکز خدمات جهاد کشاورزی ارتباط دارند و این مراکز هم زارعین را به طور کامل می شناسند و اگر مشکلی وجود داشته باشد بدون واسطه مطرح خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha