۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
۴۰۰ روستای گلستان در معرض خطر است
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

۴۰۰ روستای گلستان در معرض خطر است

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۴۰۰ روستای گلستان در معرض خطر سیل، فروچاله، رانش و لغزش قرار دارند و نیازمند تثبیت و ایمن‌سازی هستند.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ روستای گلستان در معرض خطر رانش، سیل، لغزش و ... قرار دارند و مطالعات تثبیت و پایدارسازی ۳۵ روستای در معرض خطر استان سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه مطالعات ایمن‌سازی سایر روستاهای در معرض خطر باید انجام شود، توضیح داد: خطر سیل روستاهای نوار شمالی استان، لغزش و رانش روستاهای ضلع جنوبی و فروچاله روستاهای مناطق شرق و شمال شرق گلستان را تهدید می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: همه این ۴۰۰ روستای در معرض خطر استان نیازمند جابه‌جایی نیستند بلکه با اجرای برنامه تثبیت و ایمن‌سازی و همچنین مقاوم سازی واحدهای مسکونی امکان سکونت در آن‌ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه تا پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰) باید ۳۰ درصد از روستاهای در معرض خطر استان ایمن‌سازی شوند، ادامه داد: ما مجری هستیم و آمادگی داریم در صورت تخصیص اعتبار، کار تثبیت و ایمن‌سازی ۱۲۰ روستای استان را تا پایان برنامه انجام دهیم.

حسینی تصریح کرد: مطالعات تثبیت و پایدارسازی روستاهای استان در دستور کار دولت است و برنامه اجرایی آن تقدیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر: ۲۰٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha