۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
مغفول ماندن ظرفیت های سربیشه| زیرساخت های سرمایه گذاری فراهم نیست
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مغفول ماندن ظرفیت های سربیشه| زیرساخت های سرمایه گذاری فراهم نیست

بیرجند- فرماندار سربیشه با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: در حوزه زیر ساخت ها باید به این شهرستان توجه ویژه شود.

بازار؛ گروه استان ها: شهرستان سربیشه یکی از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی است که با وجود دارا بودن ظرفیت های بسیار در حوزه های کشاورزی، معدن ، صنایع، گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی، انرژی های خورشیدی و بادی و ... به دلیل نبود زیرساخت های مورد نیاز، در گذشته مغفول مانده است.

این روزها شاهد انجام اقداماتی در این شهرستان هستیم که شاید نوید بخش آینده ای روشن برای به فعلیت در آوردن ظرفیت ها و پتانسیل های موجود با حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این شهرستان است.

در این راستا در همایش توسعه و سرمایه گذاری شهرستان سربیشه ۸ تفاهم نامه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های مختلف بوم گردی و ایجاد واحدهای تولیدی با هدف اشتعالزایی در روزهای گذشته با حمایت بخش دولتی منعقد شد تا قطار توسعه و پیشرفت در ریل این شهرستان به حرکت در آید.

فرماندار شهرستان سربیشه با اشاره به وجود روستاهای بکر در این شهرستان به خبرنگار بازار گفت: روستاهای شهرستان سربیشه دارای مزیت سرمایه گذاری در دو بخش گردشگری و صنایع دستی هستند.

محمد رضا لکزایی با اعلام این که جمعیت این شهرستان بیش از ۴۱ هزار نفر است، یادآور شد: از این تعداد حدود ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان عشایر و کشاورزان هستند.

وی اقامتگاه های بومگردی، نبود فرآوری مواد معدنی، چالش در حوزه ورزش و ... را از ضعف های موجود در این شهرستان اعلام کرد و افزود : در شهرستان سربیشه ۱۶ ماده معدنی و بیش از ۵۰ تا۶۰ معدن فعال وجود دارد با این وجود مواد معدنی خام فروخته می شوند در این شهرستان فراوری نمی شوند.

کمبود نقدینگی سرمایه گذار توربین های بادی

فرماندار سربیشه به سرمایه گذاری در زمینه توربین های بادی اشاره و افزود: سرمایه گذاری در این خصوص در درح در حال انجام است اما سرمایه گذار به علت کمبود نقدینگی و ... با مشکلاتی مواجه شده که نیاز به حمایت و دریافت تسهیلات دارد.

لکزایی ادامه داد : هر توربین ۲.۵ مگابایت برق تولید می‌کند و با راه اندازی پنج توربین بادی، علاوه بر استفاده داخلی، می‌توان برق تولید شده را به کشور افغانستان صادر کرد.

کد خبر: ۲۰۰٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha