۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
بودجه استان ها حدود ۱۷ درصد تخصیص پیدا کرده است
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲:

بودجه استان ها حدود ۱۷ درصد تخصیص پیدا کرده است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه با گذشت ۱۰ماه از سال، بودجه استان ها حدود ۱۷ درصد تخصیص پیدا کرده است، گفت: متاسفانه بودجه استانی، تخصیص های پایینی دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، گفت: به واقع بخشی از شرکت‌های دولتی به صورت زیان ده و به صورت سر به سر اداره می‌شوند و بخشی از آنها حتی نیازمند این هستند که کمکی از بودجه عمومی به آنها شود تا بتوانند مسیر فعالیت خود را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: همچنین نیاز است که دولت در قالب برنامه هفتم توسعه برای دگرگون کردن فضای شرکت‌های دولتی اقدامات قابل توجهی را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال آتی بیان کرد: دولت باید آن قسم از شرکت های دولتی که باید واگذار شوند را سریعتر واگذار و برای آن قسمی که پیرو قوانین باید دولتی بمانند، تدبیر کند تا این شرکتها بتواند وظیفه توسعه گری خودشان را ایفا کنند.

وی با اشاره به بررسی تخصیص بودجه استان ها در جلسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: بودجه استانی حدود یک‌چهارم بودجه‌های غیرجاری کشور را تشکیل می‌دهند و مباحث مربوطه این بخش، امروز در کمیسیون تلفیق بررسی شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت : معمولاً در بحث بودجه استانی نمایندگان دیدگاه هایی دارند به ویژه اینکه بودجه استانی، تخصیص های پایینی دارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون که ۱۰ماه از سال گذشته بودجه استان ها حدود ۱۷ درصد تخصیص پیدا کرده است این در حالی است که بودجه های هزینه ای بالای ۸۰ درصد و بودجه های عمرانی بالای ۵۰ درصد است و این نشان می‌دهد تخصیص بودجه‌های استانی وضعیت خوبی ندارد.

طغیانی با اشاره به تدبیر سازمان برنامه و بودجه برای بودجه استانها در سال آتی بیان کرد: این سازمان قصد دارد پروژه های ملی که در سطوح استانی انجام می‌ شود را به دلیل اشرافی که استانداران دارند و می‌توانند این پروژه‌ها را کم هزینه کنند، وارد پروژه‌های استانی کند، البته باز هم نگرانی در این بخش وجود دارد که این موارد هم به سرنوشت پروژه‌های قبلی دچار و با تخصیص قطره‌چکانی مواجه شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha