۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
تولیدات کاشی و سرامیک در رده کیفی اروپا
رییس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران اعلام کرد

تولیدات کاشی و سرامیک در رده کیفی اروپا

رییس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران گفت: محصولات ایرانی در کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود که کیفیت «عالی» آن در حد و اندازه تولیدات اروپایی است.

به گزارش بازار، اصغر آهنی‌ها با اعلام این خبر افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد از تولید کاشی و سرامیک برخی واحدها روانه بازارهای صادراتی می‌شود.

وی ادامه‌داد: بیشتر ماشین‌آلات و خطوط تولیدی مورد استفاده در این صنعت از کشورهای اسپانیا، ایتالیا و چین وارد می‌شود، با این حال با توانمندی نیروی انسانی کشورمان توانسته ایم بسیاری از این دستگاه‌ها را داخلی سازی کنیم.

آهنی‌ها گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه‌های تمام شده تولید کاشی و سرامیک در کشور مربوط به هزینه‌های نیروی انسانی است، با این حال بهره وری پایین، تحمیل هزینه‌های جانبی از جمله قطعی برق و گاز و رشد نداشتن تاسیسات پشتیبان همپای صنعت، از دیگر دلایل گران تمام شدن محصولات ایرانی است.

رییس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران اضافه کرد: پاکستان با جمعیت ۲۸۰ میلیون نفری می‌تواند بازار فوق‌العاده‌ای برای ما باشد، با این حال هزینه‌های حمل بالا به دلیل نبود خطوط ریلی لازم تا مرز پاکستان و همچنین اعمال تعرفه‌ها و عوارض سنگین گمرکی از سوی پاکستانی‌ها، مهمترین دلایل محقق نشدن این امر است.

رییس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران با بیان اینکه ۸۰ درصد صادرات به پاکستان و عراق انجام می‌شودگفت: در سال‌های گذشته شاهد رشد صادرات محصولات ایرانی به کشورهای مختلف هستیم و با بازاریابی انجام شده، به بازار آفریقا نیز نفوذ و حتی در بازار سخت و پیچیده روسیه نیز بازاری برای خود دست و پا کرده ایم.

آهنی‌ها ادامه داد: در این صنعت باید به سمت و سویی برویم که کنسرسیوم‌های صادراتی در کشور هرچه بیشتر شکل بگیرد.

به گفته رییس انجمن کاشی و سرامیک تزئینی ایران، هزینه حمل و نقل یکی از مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین شاخص‌ها در توسعه صادرات است، به همین دلیل صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان در اولویت کار تولیدکنندگان است.

کد خبر: ۲۰۰٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha