۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
آپدیت برلین اتریوم چیست؟

آپدیت برلین اتریوم چیست؟

در آوریل سال ۲۰۲۱ شبکه اتریوم به‌روزرسانی برلین را اعلام کرد.

به گزارش بازار، در آوریل سال ۲۰۲۱ شبکه اتریوم به‌روزرسانی برلین را اعلام کرد. این به روزرسانی در قالب یک هاردفورک جدید از اتریوم به وجود آمد. این مقاله مناسب کسانی است که به طور کلی آشنایی با دنیای ارز دیجیتال دارند. کسانی که اکنون خرید اتریوم را در برنامه سرمایه‌گذاری‌شان دارند و با قیمت اتریوم آشنا هستند به خوبی می‌دانند که هاردفورک به معنی تغییری اساسی در شبکه بلاک چین است که باعث ایجاد یک رمزارز جدید با ویژگی‌های نو و عملکرد بهتر می‌شود و در عین حال به شبکه و رمزارز قبلی آسیبی نمی‌رساند. حال مسأله اینجاست که اتریوم در راستای بهبود و پیشرفت و رسیدن به اتریوم ۲ در شبکه بلاک چین خود دست به آپدیت برلین‌زده است. اگر شما نیز دست به خرید ETH می‌زنید و قیمت ETH را دنبال می‌کنید بهتر است که این مقاله را تا آخر بخوانید تا پیرامون پشت صحنه‌ی پلتفرم و شبکه بلاک چین اتریوم اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برلین، دنیای جدید اتریوم

همان‌طور که گفتیم هنگامی که یک آپدیت به عنوان هاردفورک به شبکه بلاک چین عرضه می‌شود، به این معناست که کدهای بلاک چین اتریوم دستخوش تغییر شده‌اند. حال که با این موضوع آشنایی پیدا کردیم بهتر است بدانیم که آپدیت برلین اتریوم به عنوان یک هاردفورک اضافه شد و در چهار طرح پیشنهادی مختلف و با هدف بهبود قراردادهای هوشمند از طریق کمتر کردن نرخ گس یا کارمزد تراکنش‌ها سعی در بهبود شبکه بلاک چین اتریوم داشت و می‌خواست که مسیر را برای اتریوم ۲ هموارتر کند.

طرح‌های پیشنهادی آپدیت برلین اتریوم

  • برای مثال برلین پیشنهاد کرد که با هدف کاهش کارمزد یا نرخ گس اتریوم برای تراکنش‌های مبتنی بر نمای مدولار آپدیت و بروزرسانی را انجام دهد. یعنی با استفاده یکی از طرح‌های برلین هزینه‌های پیش کامپایل (Compile) نمایش مدولار کم می‌شود.

  • در طرح دیگری که EIP-۲۷۱۸ نام دارد اتریوم مدل جدیدی را ارائه می‌کند که در آن می‌توان تراکنش‌های قبلی را با تراکنش‌های جدید و متنوع نسخه جدید سازگار کرد و یک الگوی مناسب و جدید برای آن‌ها به دست آورد.

  • طرح ۲۹۲۹ و ۲۹۳۰ نیز برای رسیدن و هموار کردن مسیر به سمت اتریوم ۲ تلاش می‌کنند. در طرح ۲۹۲۹ برلین در اصل می‌خواهد حملات محرومیت سرویس اتریوم را که به علت تراکنش‌های Opcode ایجاد می‌شدند متوقف کند. با استفاده از این طرح زمان پردازش و نرخ گس برای چنین تراکنش‌هایی افزایش پیدا می‌کند.

  • در طرح ۲۹۳۰ علاوه بر این‌که تراکنش جدیدی برای کاربران به وجود می‌آید، یک فهرست نیز به آن‌ها داده می‌شود و با استفاده از آن می‌توانند برای کاهش نرخ گس الگوهای جدیدی برای تراکنش‌ها ایجاد کنند.

آپدیت برلین با آوردن ویژگی‌های منحصر به فرد توانسته است شبکه اتریوم را بهبود بخشد و هرچه شبکه پیشرفت بیشتری داشته باشد می‌توان چنین تصور کرد که در خرید اتریوم و قیمت اتریوم نیز اثرگذار است. بنابراین اگر شما می‌خواهید خرید ETH انجام دهید و قیمت ETH برایتان اهمیت دارد بهتر است برای اطلاعات بیشتر پیرامون شبکه اتریوم به بلاگ صرافی والکس رجوع کنید.


 

آپدیت برلین اتریوم چیست؟

دلایل استفاده از آپدیت برلین در شبکه اتریوم

هر آپدیتی مخصوصاً اگر به شکل هاردفورک عرضه شود از اهمیت بالایی برخوردار است و یقیناً دلایلی جدی و مهم پشت آن وجود دارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل حضور برلین در شبکه اتریوم اشاره می‌کنیم:

ظرفیت محدود شبکه اتریوم

شبکه اتریوم با این‌که یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال است، هر روز بیشتر معروف می‌شود و افراد بیشتری جذب آن می‌شوند بنابراین برای این‌که شبکه اتریوم بتواند کسانی که می‌خواهند دست به خرید اتریوم بزنند را کنترل کند لازم دانست که ظرفیت خود را با بالا بردن سرعت تراکنش بیشتر کند.

افزایش کارمزد

وقتی که تعداد تراکنش‌ها بالا رفت، عده زیادی دست به خرید اتریوم زدند، خیلی‌ها علاقه به قیمت اتریوم نشان دادند در نهایت منجر به این شد که شبکه نتواند پاسخگو باشد بنابراین هزینه انتقال دارایی در شبکه اتریوم بالا رفت برای همین نیاز به آپدیت برلین شد.

مقیاس‌پذیری در شبکه

یکی از مشکلات اتریوم مقیاس‌پذیری بوده که بسیار موضوع مهمی است و می‌توانید برای این‌که بیشتر پیرامون آن اطلاعات کسب کنید به بلاگ والکس رجوع کنید. البته برای برطرف کردن مقیاس‌پذیری، اتریوم دست به آپدیت در شبکه خود زده است.

بهترین پلتفرم برای خرید اتریوم کجاست؟

اگر شما نیز می‌خواهید روی اتریوم سرمایه‌گذاری کنید و قیمت ETH برایتان وسوسه‌برانگیز است بهتر است که یک صرافی معتبر و آنلاین مثل صرافی والکس را دنبال کنید. در صرافی والکس می‌توانید قیمت اتریوم را لحظه‌ای ببینید و خیلی راحت دست به خرید ETH بزنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به طور مختصر پیرامون یکی از آپدیت‌های مهم شبکه اتریوم یعنی آپدیت برلین پرداختیم و چهار طرح پیشنهادی این آپدیت را مطرح کردیم. علاوه بر آن در یک نگاه کلی دلایل به وجود آمدن این آپدیت آن هم به صورت یک هاردفورک در اتریوم را گفتیم و بیان کردیم که چطور می‌توانید به سادگی و با استفاده از چند کلیک ساده در پلتفرم صرافی آنلاین والکس قیمت اتریوم را مشاهده کرده و دست به خرید اتریوم بزنید. اتریوم به عنوان یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال اکنون دومین جایگاه را در بازار کریپتوکارنسی دارد.


 

منبع: https://www.plaza.ir/۱۴۰۱۱۰/۴۶۸۶۴۹/berlin-ethereum-update/


 


 

کد خبر: ۲۰۰٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha