۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
عرضه خودرو در بورس کالا منتج به کنترل قیمت در بازار می‌شود

عرضه خودرو در بورس کالا منتج به کنترل قیمت در بازار می‌شود

دبیر کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، درباره عرضه خودرو در بورس کالا تأکید کرد: اگر عرضه خودرو در بورس کالا در روال خوبی قرار گیرد، می‌تواند کنترل دقیق قیمت‌ها را به دست گیرد.

به گزارش بازار، انور حبیب‌زاده، با اشاره به اینکه هم اکنون فاصله قیمت‌ها از قیمت کارخانه بسیار زیاد است، گفت: این فاصله قیمت‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه در بورس کالا سود حاصل از معاملات نصیب خودروساز شده و دلال‌ها و واسطه‌گرها حذف می‌شوند، افزود: البته باید مواردی را نیز در نظر داشت. برخی که از سرمایه برخوردار هستند، پول خود را وارد بورس می‌کنند و بعد از چند ماه خودرو را به قیمت بالاتر می‌فروشند و این امر به‌گونه‌ای دلالی محسوب می‌شود.

حبیب زاده یادآور شد؛ اگر کنترل و نظارت دقیقی وجود داشته باشد، ضمن عرضه و معامله خودروی داخلی و خارجی می‌توان به تعادل قیمت‌ها در بازار خودرو نیز امیدوار بود.

دبیر کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، ضمن حمایت مجلس از عرضه خودرو در بورس کالا گفت: البته این حمایت باید با شرط نظارت دقیق همراه باشد و امیدواریم به‌زودی شاهد تعادل قیمت‌ها و کم‌شدن فاصله بین قیمت کارخانه و بازار در خودرو باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha