۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
سطح اشغال دامداری ها در مازندران افزایش می یابد
دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران:

سطح اشغال دامداری ها در مازندران افزایش می یابد

ساری- دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران از موافقت این شورا با افزایش سطح اشغال دامداری ها و تعیین تکلیف تمدید و یا صدور کارت بازرگانی در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی مازندران، عبدالله مهاجر گفت: شورای گفتگو استان با پیشنهاد دبیرخانه در خصوص افزایش سطح اشغال واحدهای دام و طیور، چگونگی تمدید یا صدور کارت بازرگانی و راهکار برای کاهش مصرف آب معادن، موافقت کرد.

رئیس اتاق مازندران بیان کرد: در استان با محدودیت زمین مواجه هستیم و از سوی دیگر برای افزایش واحدهای دام و طیور در راستای تحقق بخشیدن به حفظ و تثبیت اشتغال مولد و به منظور ایجاد و توسعه فرصتهای سرمایه گذاری باید راهکاری اساسی در این بخش دیده شود.

عبداله مهاجر دارابی گفت: پیشنهاد دبیرخانه این است که استفاده از اراضی، احداث بنا و تاسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۹۱، موضوع افزایش سطح اشغال طرحهای دام و طیور به ۴۵ درصد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد طرح و تصویب قرار بگیرد.

وی ادامه داد: میزان سطح اشغال طرحهای ایجادی دام و طیور نیز به ۴۰ درصد، طرح های توسعه ای به ۴۵ درصد و جهت واحدهای موجود غیرمجاز نیز با حفظ و رعایت ضوابط و الزامات بهداشتی و زیست محیطی و بر اساس آخرین سیاست های ابلاغی واحدهای دام و طیور، مساحت سالن پرورش مبنای افزایش سطح اشغال در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق مازندران افزود: با تصویب این پیشنهاد، فعالان حوزه دام و طیور در فضاهایی که امروز در اختیار دارند می توانند افزایش سطح را انجام دهند تا کمک جدی برای ادامه فعالیت آنها باشد.

مهاجر دارابی درباره دیگر موضوع یازدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران بیان کرد: از زمانی که سامانه املاک و مستغلات برای صدور کارت بازرگانی تعریف شد، برخی دستگاهها ازجمله شهرک و نواحی و صنعتی، سند را نمی پذیرد.

کد خبر: ۲۰۰٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      اگر همین دامداران موجود حمایت وحفط کنید هنر کردید